۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

سبک زندگی؛

رتبه بندی نان ها | از میان نان ها کدام نان سالم تر است؟ / خرید کدام نان در مترو بهتر است؟

کارشناسان قبلا  گفته‌اند که وقتی در حال حرکت هستید و به یک ناهار ارزان‌قیمت نیاز دارید، گاهی اوقات سالم‌ترین مکان‌ها برای توقف، رستوران‌های فست‌فود با انعطاف‌پذیری هستند. منوهای قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که آنچه را در وعده غذا...

نان ساندویچ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، از میان انتخاب های نان مترو، کدام سالم تر است؟ رتبه بندی انواع مختلف را در اندیشه معاصر بر اساس معیارهای جهانی بخوانید.

کارشناسان قبلا  گفته‌اند که وقتی در حال حرکت هستید و به یک ناهار ارزان‌قیمت نیاز دارید، گاهی اوقات سالم‌ترین مکان‌ها برای توقف، رستوران‌های فست‌فود با انعطاف‌پذیری هستند. منوهای قابل تنظیم به شما این امکان را می دهد که آنچه را در وعده غذایی خود دارید کنترل کنید و مهمتر از همه، سبزیجات را بارگیری کنید.

مترو یک نمونه بارز است. اما، کدام تصمیمات بیشتر بر سلامت شما تأثیر می گذارد؟ این چیزی است که ما متوجه شدیم.

کدام نان در مترو سالم تر است؟

به طور کلی نانی که کالری کمتری داشته باشد.به این صورت که گزینه کالری کمتری است و به ویژه فیبر و پروتئین بیشتری دارد.

کت بنسون، یک متخصص تغذیه ثبت‌شده می‌گوید، این تفاوت به اندازه کافی مهم نیست که انتخاب یک نان متفاوت سلامت شما را بهبود می‌بخشد یا آن را از بین می‌برد.

بنسون می‌گوید: «گاهی اوقات مردم می‌توانند جنگل را به خاطر درختان از دست بدهند، زیرا تمرکز بیش از حد روی نان‌هایی که به جای بقیه (رژیم غذایی‌شان) انتخاب می‌کنند، تأثیر بیشتری بر سلامتی آن‌ها می‌گذارد.

بنسون می‌گوید یک مسیر آگاهانه‌تر ممکن است این باشد که از خود بپرسید از این وعده غذایی چه چیزی می‌خواهید بگیرید. اگر خیلی گرسنه نیستید اما می دانید که باید قبل از «گرسنه شدن» غذا بخورید، گزینه سبک تری مانند نان تخت را انتخاب کنید. اگر به چیزی با قدرت ماندگاری کمی بیشتر نیاز دارید، نان چند دانه دلچسب را انتخاب کنید.

بنسون می‌گوید، اما اگر بیشتر به نان ایتالیایی یا نان چدار علاقه‌مندید، نباید در انتخاب این انتخاب احساس گناه کنید.

رتبه بندی نان ها | از میان نان ها کدام نان سالم تر است؟ / خرید کدام نان در مترو بهتر است؟

رتبه بندی نان ها | از میان نان ها کدام نان سالم تر است؟ / خرید کدام نان در مترو بهتر است؟

او می‌گوید: «این استرس به طور کلی می‌تواند مشکلات بیشتری ایجاد کند.

نان اغلب در فضاهای فرهنگ رژیمی شیطانی شناخته می شود – ما زمانی که بیشتر گرسنه هستیم هوس کربوهیدرات های آسان هضم می کنیم، اما به عنوان یک غذای فردی، مانند یک وعده غذایی کامل از کربوهیدرات، پروتئین و چربی متعادل نیست.

بنسون می‌گوید اما نان مطمئناً در یک رژیم غذایی سالم جایگاهی دارد و حتی می‌تواند مواد مغذی مهمی مانند فیبر را فراهم کند. این می‌تواند وسیله‌ای برای سایر مواد مغذی باشد – مانند پروتئین، چربی و فیبر موجود در بقیه ساندویچ – و یک عنصر اصلی در بسیاری از فرهنگ‌ها است.

آیا نان فلت در مترو سالم تر است؟

گزینه Flatbread در Subway کالری و کربوهیدرات کمتری دارد، اما تقریباً نیمی از پروتئین را نیز دارد. شما کربوهیدرات کمتری دریافت می کنید زیرا نان کمتری وجود دارد. بنسون می‌گوید که سدیم کمتری نیز دارد، که می‌تواند گزینه خوبی برای افرادی باشد که نیازهای درمانی تغذیه پزشکی دارند یا باید مراقب مصرف سدیم خود باشند.

از سوی دیگر، Wraps با وجود داشتن هاله سلامتی، بالاترین کالری و کربوهیدرات ترین گزینه Subway است.

بنسون می‌گوید: «اگر کسی کادو می‌خواهد، اشکالی ندارد، اما بسته‌بندی را فقط به این دلیل انتخاب نکنید که فرهنگ رژیم غذایی می‌گوید در ساندویچ‌های شما سالم‌تر است.

چگونه یک ساندویچ Subway سالم بسازیم؟

یک وعده غذایی مغذی و متعادل دارای هر سه درشت مغذی اصلی – کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. شما کربوهیدرات ها را با نان پوشانده اید و احتمالاً پروتئینی به شکل گوشت دارید. شما می توانید با افزودن پنیر، سس مایونز، ماهی تن یا زیتون، چربی های سالم را در ساندویچ خود دریافت کنید.

بنسون می‌گوید سعی کنید تا جایی که می‌توانید آن ساندویچ را با سبزیجات پر کنید.

او می‌گوید: «هرچه سبزیجات بیشتر باشد، سیرکننده‌تر است و از نظر بافتی ترد است». او همچنین می‌تواند رضایت شما را افزایش دهد و به همه مناطقی که انجام آن در مکانی مانند مترو بسیار آسان است، ضربه بزند.»

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط