۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

سبک زندگی؛

در حمام برای شستن لیف بهتر است یا دستمال؟

در حمام، شستن با لیف بهتر است یا دستمال؟ در اندیشه معاصر پاسخ تایید شده توسط متخصص است. هم دوستداران لوفا و هم طرفداران پارچه لباسشویی می خواهند به آن توجه کنند.

حمام شستن با لیف لوفا یا پارچه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، پس شستن با لیف بهتر است یا دستمال؟ در اندیشه معاصر پاسخ تایید شده توسط متخصص است. هم دوستداران لوفا و هم طرفداران پارچه لباسشویی می خواهند به آن توجه کنند.

وقتی صحبت از دوش گرفتن می شود، هرکسی مراسم خاص خود را دارد. برخی از افراد دوست دارند برای تجربه‌ای مانند آبگرم، یک بخاری دوش بیندازند.

دیگران بدون گوش دادن به موسیقی نمی توانند زیر دوش بروند. صرف نظر از عادات دوش گرفتن شما، همه (امیدوارم) از نوعی صابون یا شستشوی بدن استفاده می کنند.

اما قبل از شروع به آب دادن، چه چیزی را باید به دست آورید – یک لیف یا یک پارچه شستشو؟

من شخصاً در تیم لیف زدن هستم. پارچه پوف نه تنها آن را از نظر بصری سرگرم‌کننده‌تر از یک پارچه شستشو می‌کند، بلکه یک لایه‌بردار فیزیکی عالی است. در مقایسه با یک دستمال، لوفا فوق‌العاده آب‌دار می‌شود. اینجوری میفهمم که جیرجیر تمیزم. اگرچه دلیل اصلی این است که من در تمام عمرم از لوفا استفاده کرده ام و با تغییر خوب عمل نمی کنم.

در حالی که من علاقه زیادی به استفاده از لوفا دارم، می دانم که دیگران حامیان رشته پارچه های شستشو هستند. بنابراین من با کارشناسان مشورت کردم تا بفهمم کدام روش برتر است. خب، متاسفانه برای هر دو تیم، هیچ یک از گزینه ها خوب نیست. بهترین راه برای شستن بدن در زیر دوش استفاده از دستانتان است.

از آنجایی که دست‌های شما مانند لیف یا دستمال ساینده نیستند، خطر تحریک یا بثورات خارش‌دار ناشی از اگزما یا درماتیت تماسی را در پوست‌های حساس از بین می‌برند. حتی اگر پوست حساسی ندارید، به این معنی نیست که شما در برابر هر نوع واکنش ایمن هستید.

دکتر استفان برادو، متخصص پوست و مدیر پوست در بیمارستان دانشگاه استاتن آیلند، هشدار می‌دهد: «اگر فرد شدیداً از آن‌ها استفاده کند، همچنان می‌تواند به درماتیت تحریک‌کننده یا تماسی مبتلا شود که منجر به تحریک و التهاب بیشتر می‌شود».

اساساً استفاده از دست‌ها و صابون ملایم بدن بهترین راه برای جلوگیری از تحریک پوست است.

شستشوی بدن محبوب Vanicream فاقد مواد محرک رایج مانند سولفات، رنگ و پارابن است. همچنین سرشار از مواد مرطوب کننده مانند گلیسیرین است.
این فرمول بدون عطر فوق العاده ملایم است و به طور جدی خشک نمی شود. دارای سرامیدهایی است که به تقویت و محافظت از سد پوست شما کمک می کند در حالی که اسید هیالورونیک سطح رطوبت پوست شما را افزایش می دهد.

در حمام برای شستن لیف بهتر است یا دستمال؟

در حمام برای شستن لیف بهتر است یا دستمال؟

یکی دیگر از دلایلی که درم ها توصیه می کنند از لوفا و حوله های شستشو اجتناب کنند؟

آنها به نوعی درشت هستند. دکتر آنا چاکون، متخصص پوست مستقر در میامی، توضیح می‌دهد: «هر دو می‌توانند زمینه‌ای برای رشد باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر میکروب‌ها شوند، به‌ویژه زمانی که در یک محیط مرطوب مانند دوش قرار بگیرند.»

دست های شما نه تنها گزینه ملایم تری هستند، بلکه به طور قابل توجهی بهداشتی تر نیز هستند. دکتر چاکون می‌گوید: «دست‌ها را می‌توان قبل و بعد از استفاده کاملاً شسته و ضدعفونی کرد و خطر گسترش باکتری‌ها و ایجاد عفونت‌های پوستی را کاهش می‌دهد».

اما آیا استفاده از لوفا بهتر است یا دستشویی؟

حتی با وجود اینکه در مورد دوش گرفتن، هیچکدام از لیف ها یا پارچه های دستشویی بهترین گزینه نیستند، من هنوز باید می دانستم که به طور کلی از کدام یک بهتر است استفاده کنم. متاسفم برای همه عاشقان لوفا – یک پارچه لباسشویی بهترین گزینه از این دو است.

دکتر چاکون خاطرنشان می کند: لوفاها که معمولاً از کدوی خشک تهیه می شوند، لایه برداری شدیدی را ایجاد می کنند که می تواند برای افرادی که پوست چرب یا مستعد آکنه دارند، مفید باشد. با این حال، در مورد لایه برداری، آنها گزینه بسیار سخت تری هستند.

با این حال، این فقط در مورد لایه برداری نیست. تمیز کردن لوفاها به دلیل وجود تمام گوشه ها و گوشه ها بسیار دشوار است. یک مطالعه نشان داد که لوفا در نگهداری باکتری ها کمی بیش از حد خوب است.

ببین، همه اینها منطقی است. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) می گوید که هر سطحی که در معرض آب و رطوبت باشد می تواند باعث ایجاد کپک، کپک، باکتری و سایر عوامل بیماری زا شود. در واقع، همین مطالعه همچنین بیان می کند که لوفاهای گرانبهای ما “به عنوان یک مخزن و وسیله ای برای انتقال گونه های بالقوه بیماری زا به پوست انسان عمل می کنند.”

من می دانم که همه اینها زیاد است، اما در واقع مجبور نیستید برای همیشه دوست محبوب خود را کنار بگذارید. لوفاها – و پارچه های شستشو – هر دو هنوز گزینه های دوش کاملاً مناسب هستند. دکتر برادو می گوید: «اگر مردم دوست دارند از یک دستمال یا لیف مخصوص استفاده کنند و از آن راضی هستند، مطمئناً باید به استفاده از آن ادامه دهند.

برای ادامه استفاده از لوفاها یا دستمال‌های شستشو، تمام کاری که باید انجام دهید ما را انجام دهید تا مطمئن شویم که در حالت بالایی قرار دارند. برای جلوگیری از نگهداری باکتری، دکتر چاکون توصیه می کند که لوفاها باید هر سه تا چهار هفته یکبار تعویض شوند. در همین حال، دستمال‌ها باید پس از هر بار استفاده شسته شوند و در صورت فرسودگی قابل مشاهده، تعویض شوند.

اساساً، تا زمانی که به طور مکرر لوفاهای خود را تعویض کنید و پس از هر بار استفاده، حوله های خود را بشویید، کار خوبی خواهید داشت.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط