۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶

خبر مهم| رتبه بندی معلمان شامل حق‌التدریس‌ها می‌شود؟(۱۴۰۱/۰۱/۱۶)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه‌بندی معلمان مشمول همکاران حق‌التدریس نمی‌شود. در زمینه حوزه‌هایی مثل مستمری و بازنشستگی نیز، وضعیت نیروهای حق التدریس مثل کارگر روزمزد است و این افراد تنها به ازای هر ساعتی که تدریس می‌کنند، ...

خبر مهم| رتبه بندی معلمان شامل حق‌التدریس‌ها می‌شود؟(۱۴۰۱/۰۱/۱۶)

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رتبه‌بندی معلمان مشمول همکاران حق‌التدریس نمی‌شود. در زمینه حوزه‌هایی مثل مستمری و بازنشستگی نیز، وضعیت نیروهای حق التدریس مثل کارگر روزمزد است و این افراد تنها به ازای هر ساعتی که تدریس می‌کنند، حقوق دریافت می‌کنند و کلیه روزهای تعطیل، تابستان و مرخصی‌ها به‌طور کامل از حقوق این افراد کسر می‌شود که به‌نوعی اجحاف محسوب می‌شود.

خدمات بیمه درمانی برای معلمان حق‌التدریس
این فعال صنفی معلمان در استان البرز در بحث بیمه خدمات درمانی معلمان حق التدریس افزود: پس از الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس در وزارت آموزش و پرورش، تمام معلمان حق‌التدریس که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ در آموزش و پرورش به تدریس اشتغال داشته‌اند، باید در آموزش و پرورش استخدام شوند. اما مساله اصلی در استخدام این افراد موضوع احتساب سنوات خدمت در سال‌های اشتغال است و چون تقریباً تمام آن‌ها در این مدت فاقد پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی و یا فاقد سنوات خدمت تمام وقت بوده‌اند، این موضوع به مشکلی در استخدام آن‌ها تبدیل شده است.

او در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش با استناد به ماده ۱۰۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و بار مالی سنگین احتساب سنوات خدمتی برای دولت، استخدام این افراد را امکان‌پذیر نمی‌داند. در حالی که بسیاری از این افراد سالهای طولانی و بسیاری از آن‌ها نزدیک به دو دهه در مدارس دولتی تدریس کرده‌اند و اتفاقاً به واسطه‌ عدم استخدام نیروهای جدید، بار مالی سنگینی را از دوش دولت و آموزش و پرورش برداشته‌اند اما حالا وزارت آموزش و پرورش در لایحه اخیر پیشنهاد داده که تنها در صورت پرداخت حق بیمه یا کسورات بازنشستگی (اعم از سهم دولت و مستخدم) از سوی این افراد، سابقه خدمت آن‌ها را جزو سابقه خدمت دولتی محسوب می‌کند، که به نظر این ظلمی مضاعف به معلمان حق‌التدریسی است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط