۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

اجتماعی

حق عائله مندی بازنشستگان کشوری چقدر است؟

حق عائله مندی چقدر به حساب بازنشستگان ریخته میشود؟

حق عائله مندی بازنشستگان کشوری چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بازنشستگان هم مانند باقی افراد شاغل هر ساله حقوق و مزایای آن ها نسبت به سال گذشته  بیشتر میشود. پس با این اوصاف در بازنشستگان هم همسان سازی حقوق موجود است. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

حق عائله مندی کارکنان مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری یک میلیون و ۴۰۰ هزار و ۴۱۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۹۰۰ امتیاز).

حق اولاد شاغلان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ۸۵۹ هزار و ۵۶۲ تومان (برای بازنشستگان معادل ۱۷۸۰ امتیاز).

کمک هزیئه عائله مندی برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۸۲۰ هزار و

۵۳۳ تومان (برای بازنشستگان معادل ۳۷۷۰ امتیاز).

بازنشستگان

بازنشستگان

حق اولاد برای کارمندان دارای ۳ فرزند و بالاتر یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۴۳۰ تومان (برای بازنشستگان معادل ۲۳۱۴ امتیاز).

گفتنی است حق اولاد و عائله مندی بازنشستگان در فیش حقوقی فروردین ماه اعمال خواهد شد.

حق اولاد و عائله‌مندی بازنشستگان تامین اجتماعی نیازمند ابلاغ مدیرعامل این سازمان است و هنوز مبلغ آن مشخص نیست.

در جزئیات حقوق پرداخت‌شده به هر فرد شاغل، عناوین مختلفی وجود دارد و پرداختی‌های متنوعی به هر عنوان تعلق می‌گیرد. حق اولاد و حق عائله مندی، یکی از این عناوین است که در این مطلب می‌خواهیم به بررسی کامل آن و مبلغ آن در سال ۱۴۰۱ بپردازیم. البته برای پرداخت این وجه، شرایط و قوانین مختلفی وجود دارد که در این‌جا به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

حق اولاد چیست؟

به تمام کارگران دارای فرزند، علاوه بر حقوق پایه و کمک‌هزینه‌های رایج، معمولا مبلغ مشخصی در پایان هر ماه تعلق می‌گیرد که با نام حق اولاد شناخته می‌شود. این مبلغ کمک‌هزینه‌ای برای مخارج فرزندان کارگران است و تنها به آن بخش از افراد جامعه تعلق می‌گیرد که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشند.

حق اولاد بر طبق ماده ۸۹ قانون تامین اجتماعی تصویب شده و بر اساس آن، همه کارفرماها وظیفه دارند که علاوه بر انجام وظایفی هم‌چون ارسال لیست بیمه نیروهای خود به سازمان تامین اجتماعی و سایر موارد مشابه، حق اولاد کارگران دارای فرزند را نیز پرداخت کنند.

این مبلغ برای هر فرزند معادل حداقل دست‌مزد ۳ روز کاری کارگر است و به همین خاطر مبلغ آن سالانه و با توجه به حداقل دست‌مزد روزانه کارگران تغییر می‌یابد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط