۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰

جزئیات آپدیت جدید تلگرام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تلگرام در آخرین روزهای ۲۰۲۱ با انتشار دوازدهمین به‌روزرسانی خود، ویژگی‌هایی از جمله واکنش با ایموجی برای بازخورددهی سریع، ترجمه مستقیم پیام‌ها، کدهای QR موضوعی، قالب بندی متن مخفی (اسپویلر) و موارد...

جزئیات آپدیت جدید تلگرام

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تلگرام در آخرین روزهای ۲۰۲۱ با انتشار دوازدهمین به‌روزرسانی خود، ویژگی‌هایی از جمله واکنش با ایموجی برای بازخورددهی سریع، ترجمه مستقیم پیام‌ها، کدهای QR موضوعی، قالب بندی متن مخفی (اسپویلر) و موارد دیگری را به اپلیکیشن خود اضافه کرد.

قابلیت‌های جدید تلگرام

تلگرام یکی از اولین اپلیکیشن‌های پیام رسانی بود که ایموجی‌های متحرک و تعاملی را به پلتفرم خود اضافه کرد تا کاربران برای بیان احساسات خود در چت راه و روش مناسبی در اختیار داشته باشند. اکنون کاربران می‌توانند با استفاده از برخی از ایموجی‌ها واکنش خود را نسبت به پیام‌های چت، کانال و گروه‌ها نشان دهند.

کاربران می‌توانند با دو بار ضربه زدن روی پیام، واکنش سریع خود نسبت به آن را ارسال کنید. برای استفاده از واکنش‌های بیشتر کاربران می‌توانند روی پیام‌ها یک بار ضربه بزنند. همچنین این امکان در اختیار کاربران iOS نیز قرار دارد تا با قرار دادن انگشت خود روی یکی از پیام‌ها از ویژگی جدید استفاده کنند.

همچنین با استفاده از منوی تنظیمات می‌توانید استیکرهایی که به صورت پیش‌فرض نشان داده می‌شوند را تغییر دهید. علاوه بر این، واکنش‌ها در چت‌های خصوصی همیشه فعال هستند، اما در گروه‌ها و کانال‌ها ادمین نسبت به فعالسازی آن‌ها باید اقدام کند که با استفاده از آن می‌توان روش‌های مختلفی برای جمع‌آوری بازخورد گرفت.

همچنین قابلیت دیگری تحت عنوان Spoilers در این به‌روزرسانی قرار گرفته که هنگام تایپ پیام‌ها می‌توانید از آن استفاده کنید. نحوه استفاده از این قابلیت در تصویر متحرک زیر کاملا قابل مشاهده است و با این کار می‌توانید برای مثال، بخشی از یک فیلم که داستان آن را لو می‌دهد را توضیح دهید و کاربران فقط زمانی می‌توانند این پیام را مشاهده کنند که روی آن ضربه بزنند.

بیش از نیم میلیارد نفر در سراسر جهان از تلگرام نه تنها برای ارتباط با دوستان خود، بلکه برای چت کردن در گروه‌های عمومی و مشاهده محتوا کانال‌ها به هر زبانی استفاده می‌کنند. با وجود این به‌روزرسانی جدید می‌توانید هر پیامی را به صورت مستقیم در اپلیکیشن به زبان دیگری ترجمه کنید.

برای فعال کردن قابلیت ترجمه باید پس از مراجعه به منوی تنظیمات وارد بخش زبان شوید و سپس با دکمه جدیدی تحت عنوان Show Translate Button مواجه خواهید شد که می‌توانید آن را فعال کنید. سپس با ضربه زدن روی پیام‌های غیر انگلیسی زبان با گزینه دیگری تحت عنوان ترجمه (Translate) مواجه خواهید شد.

ویژگی ترجمه تلگرام در دسترس تمام دستگاه‌های اندروید قرار گرفته است، اما فقط دستگاه‌هایی که به سیستم عامل iOS 15 یا بالاتر مجهز هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند. لیست زبان‌های پشتیبانی شده توسط این ویژگی نیز به سیستم عامل گوشی کاربران بستگی دارد.

علاوه بر این، اکنون می‌توانید برای هر کاربری که یک نام کاربری عمومی دارد، کدهای QR ایجاد کنید. همچنین برای گروه‌ها، کانال‌ها و ربات‌ها نیز می‌توان چنین کاری را انجام داد که با استفاده از آن به سادگی می‌تواند موارد دلخواه خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این رابط کاربری تلگرام در سیستم عامل macOS دستخوش تغییراتی شده است و اکنون منوهای زمینه آن بازطراحی شده و برخی میانبرهای جدید و آیکون‌های متحرک زیبا به آن اضافه شده است.

در نهایت نسخه تعاملی و متحرک چندین ایموجی دیگر نیز به تلگرام اضافه شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار