۰۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰

اجتماعی

جدول افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳

جدید ترین اخبار از افزایش حقوق بازنشستگان را در اندیشه معاصر باخبر شوید.

حقوق بازنشستگان 1402

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، هرساله ما باافزایش حقوق افراد و کارکنان مشاغل مختلف در زمینه کارو مشاغل مواجه هستیم که هرساله یک درصد معینی ازاین حقوق به کارکنان ازجمله بازنشستگان کارمندان و…تعلق میگیرد.برای با خبر شدن ازجزئیات بیشتر اندیشه معاصر راتا انتها دنبال کنید.

جدول افزایش حقوق شاغلان و بازنشستگان ۱۴۰۳

۸ فروردین ماه سالجاری بود که تصویب‌نامه افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، به تصویب دولت رسید وبخشنامه اجرایی افزایش حقوق بر اساس تصویب‌نامه هیات وزیران دیروز پنجشنبه ۱۶ فروردین به تمامی دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شداین برای دومین سال متوالی است که قراراست افزایش حقوق کارکنان دولت در فیش حقوقی فروردین‌ماه بدون تاخیر منظور شود.پیش از دولت سیزدهم، بخشنامه اجرایی افزایش حقوق کارمندان دولت با تاخیر حداقل ۲ ماهه صادر می‌شد.

افزایش حقوق

افزایش حقوق

اجرایی شدن بخشنامه اجرایی افزایش حقوق ازفروردین ماه امسال در حالی ابلاغ می شود که چند روز گذشته، سید مرتضی حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان تامین اجتماعی ازاعمال افزایش دستمزد بازنشستگان تأمین اجتماعی در اردیبهشت ماه امسال خبر داده وگفته بود که همانند گذشته پرداخت‌های جدید دستمزد بازنشستگان به اضافه مابه التفاوت فروردین ماه، از اردیبهشت امسال اعمال خواهد شد.

پیش تر هم رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ درباره افزایش حقوق بازنشستگان، گفته بود که با مصوبه اعضای کمیسیون کف حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در سال ۱۴۰۳، ماهانه ۹ میلیون تومان خواهد بود.

میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال ۱۴۰۳

در حال حاضر، متوسط افزایش دستمزد کارمندان به نسبت ۲۰ درصد تصویب شده است و حداقل دستمزد آنها نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است. به اضافه‌ی این، ۳ هزار امتیاز (معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) به دستمزد کارمندان دولت اضافه می‌شود و حق عائله‌مندی و حق اولاد آنها نیز افزایش قابل توجهی خواهند داشت. با این توصیفات، متوسط افزایش دستمزد کارمندانی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، تقریباً ۴۰ درصد خواهد بود.

در سال‌های گذشته، تمامی افرادی که بر اساس قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، افزایش دستمزد داشتند. به این ترتیب، افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، احتمالاً شامل ۲۰ درصد افزایش دستمزد خواهند بود. همچنین، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، و قضات نیز احتمالا شامل این قانون افزایش حقوق در سال ۱۴۰۳ خواهند بود.

در حال حاضر، متوسط افزایش دستمزد کارمندان به نسبت ۲ده است.۰ درصد تصویب شده است و حداقل دستمزد آنها نیز مبلغ ۱۰ میلیون تومان تعیین ش به اضافه‌ی این، ۳ هزار امتیاز (معادل ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان) به دستمزد کارمندان دولت اضافه می‌شود و حق عائله‌مندی و حق اولاد آنها نیز افزایش قابل توجهی خواهند داشت. با این توصیفات، متوسط افزایش دستمزد کارمندانی که کمتر از ۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند، تقریباً ۴۰ درصد خواهد بود.

در سال‌های گذشته، تمامی افرادی که بر اساس قوانین وزارت کار استخدام شده‌اند، افزایش دستمزد داشتند. به این ترتیب، افرادی که در دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی فعالیت می‌کنند، احتمالاً شامل ۲۰ درصد افزایش دستمزد خواهند بود. همچنین، کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، کارمندان مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی، و قضات نیز احتمالاً شامل این قانون افزایش دستمزد در سال ۱۴۰۳ خواهند بود.

معمولا میزان حقوق کارگران در سال جدید بر اساس افزایش دستمزد کارکنان دولتی تعیین می‌شود، بنابر این در سال ۱۴۰۳، احتمالاً حقوق کارگران بر اساس افزایش ۲۰ درصدی دستمزد کارکنان دولتی تعیین خواهد شد. در نتیجه، پایه حقوق اداره کار به احتمال زیاد از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۶ میلیون و ۳۶۹ هزار و ۹۴۰ تومان افزایش خواهد یافت. با توجه به این تغییرات، یک کارگر با یک سال سابقه کار و یک فرزند، حقوقی در حدود ۹ میلیون و ۶۵۸ هزار تومان دریافت خواهد کرد.

جدول1403

جدول۱۴۰۳

میثم لطیفی از افزایش دستمزد ۲۰ درصدی خبر داده است که بیش از ۵.۵ میلیون جمعیت دارد.

وی اعلام کرد: افزایش حقوق در سال جدید، به حقوق فروردین کارمندان می‌رسد اما اگر دستگاهی جا ماند و نتوانست احکام جدید را صادر کند، مابه‌التفاوت در ماه‌های بعد پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی همچنین درباره وضعیت برگزاری آزمون‌های استخدامی دولت، گفت: فعلاً آزمون کیفت‌بخشی آموزش و پرورش را برای ۱۹ هزار نفر در نظر داریم که در هفته‌های پیش‌رو برگزار می‌شود.

لطیفی افزود: همچنین آزمون ایثارگران را پیش‌رو داریم که از سال گذشته باقی مانده بود و امیدواریم امسال برگزار شود.

وی با بیان اینکه در سال جدید بنا داریم در آزمون‌های استخدامی یکپارچه عمل کنیم، تاکید کرد: قرار است برآوردی را باتوجه به بودجه داشته باشیم، در جلسه فوق‌العاده دولت هم به این نکته اشاره شد که حتماً ظرفیت‌های جذب امسال باید در نظام بودجه‌ریزی دستگاه‌های دولتی در نظر گرفته شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اعلام اینکه بنا داریم آزمون یکپارچه‌ای در تابستان طراحی کنیم که دستگاه‌های اجرایی هم باید درخواست‌های خود را اعلام کند، گفت: تامین بودجه انجام شود و ما هم بررسی‌های خود را نهایی کنیم تا آزمون دوازدهم استخدامی برگزار شود.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط