۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۴

جبران نشدن خسارات اصناف از تعطیلی کرونا

به گزارش اندیشه معاصر؛  به نقل از اتاق اصناف ایران سعید ممبینی با اشاره به صدمات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا اظهار داشت: عدم تامین حداقل های جبرانی از سوی دولت و اکتفا به برخی استمهال و تعویق تعهدات دیون دولتی شرایط سخت ناشی از محدودیت ه...

جبران نشدن خسارات اصناف از تعطیلی کرونا

به گزارش اندیشه معاصر؛  به نقل از اتاق اصناف ایران سعید ممبینی با اشاره به صدمات اقتصادی ناشی از بیماری کرونا اظهار داشت: عدم تامین حداقل های جبرانی از سوی دولت و اکتفا به برخی استمهال و تعویق تعهدات دیون دولتی شرایط سخت ناشی از محدودیت های کرونایی پیش روی اصناف را تشدید کرده است چرا که همچنان بیشترین کم لطفی ها به کسب و کارها از سوی سازمان‌های تامین اجتماعی،مالیات، بانک ها و بعضی از مالکین واحدهای تجاری که بعضا” نیز از دستگاه های اجرایی یا نهاد های وابسته هستند صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: با وجود مکاتبات مکرر و جلسات مستمر مسئولان اتاق اصناف ایران با مدیران دولتی و مسئولان ستاد ملی مبارزه با کرونا، تصمیمات اخیر این ستاد مبنی بر الزام بانک‌ها به اجتناب از صدور گواهی عدم پرداخت چک تا ۲۰ اردیبهشت و امهال پرداخت مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده تا پایان خرداد اگرچه ارزشمند اما نا کافی است.

رئیس اتاق اصناف ایران تاکید کرد: اگرچه این تصمیم دولت در جهت کاهش آسیب‌های وارده به جامعه اصناف کشور بوده اما این گونه تصمیمات و مدت امهال مذکور، به هیچ‌وجه متناسب با میزان خسارات و ضرر و زیان اصناف طی ۱۴ ماه گذشته نخواهد بود.

ممبینی ادامه داد: اتاق اصناف ایران به دنبال پیشنهادات سال ۱۳۹۹ ، باردیگر خواستار بازنگری در محدودیت های فعالیت مشاغل کشور است.

 

مطالب مرتبط