۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳

تهدید بی‌رحمانه استقلال و پرسپولیس توسط کمیته انضباطی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حسین عبداللهی درباره آغاز مجدد بیانیه‌نویسی برخی باشگاه‌‌های لیگ برتری از جمله استقلال و پرسپولیس پس از تایید حکم بازیکن گابنی گل‌گهر در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون و کمیته ا...

بمب نقل و انتقالاتی پرسپولیس در هاله ای از ابهام / فشار روحی و روانی سرخ پوشان در رکود بی سابقه پرسپولیس در قهرمانی لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حسین عبداللهی درباره آغاز مجدد بیانیه‌نویسی برخی باشگاه‌‌های لیگ برتری از جمله استقلال و پرسپولیس پس از تایید حکم بازیکن گابنی گل‌گهر در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اظهار داشت: فدراسیون و کمیته انضباطی پیش از این هم با صدور اطلاعیه‌هایی به باشگاه‌ها توصیه کرده بود از نشر هرگونه اخباری که سبب تشویش اذهان عمومی می‌شود، خودداری کنند. بیانیه‌های اخیر را ندیده‌ام اما قطعا اعضای کمیته انضباطی مانند گذشته در مورد اخیر هم ورود کرده و نسبت به این مسائل هم تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی ادامه داد: درباره این پرونده البته غیر از این هم انتظاری نمی‌رفت. قبل از صدور رای نهایی کمیته استیناف، جسته و گریخته می‌شنیدیم و می‌دیدیم برخی باشگاه‌ها اظهارنظرهای خاصی دارند. اکنون هم که را کمیته انضباطی در استیناف تایید شده، طبیعی است که باشگاه‌ها دست از رویه قبلی بر نمی‌دارند اما قطعا کمیته انضباطی تمام این موارد را پیگیری می‌کند.

عضو کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در مورد اینکه ظاهرا برخوردها و احکام کمیته انضباطی با باشگاه‌ها و افرادی که چنین مطالبی را منتشر می‌کنند بازدارنده نبوده که بازهم این مسائل تکرار می‌شود،گفت: مقررات برای اشخاص حقیقی و حقوقی در راستای بازدارندگی است اما نمی‌توان در این مورد تضمین ایجاد کرد. با نگاهی به قوانین کیفری کشورمان هم می‌بینید مجازات‌هایی مثل حبس و … وجود دارد اما آیا همین مجازات‌ سبب بازدارندگی شده تا افراد دیگر دست به تخلف نزنند؟

عبداللهی ادامه داد: در فوتبال هم این حالت وجود دارد. در ماده ۷۱ آئین نامه انضباطی آمده همه افراد را از اظهارنظر و نشر اکاذیب نسبت به باشگاه‌های دیگر خودداری کنند. خیلی وقت‌ها پرونده تشکیل شده، به شکایات مختلف رسیدگی می‌شود، حکم می‌دهیم و برخی افراد را محروم و باشگاه‌ها را مجازات می‌کنیم اما همچنان نه تنها افراد دارای سابقه بلکه افراد جدید هم چنین کاری انجام می‌دهند. باید فرهنگ جا بیفتد و اشخاص بدانند از حرفی که می‌زنند، چه چیزی عایدشان می‌شود؟ قوانین و مقررات برای باز دارندگی وضع شده اما اینکه قدرت بازدارندگی چه میزان باشد، محل ابهام است.

وی تصریح کرد: اگر تنبیهات در حوزه فوتبال موثر بوده است، دیگر نباید از هیچکس تخلف ببینیم. ۵ نفر عضو کمیته انضباطی هستیم. در طول هفته دو بار جلسه برگزار کرده و حتی برخی مواقع مجبور می‌شویم پرونده‌ها را در منزل خودمان بررسی کنیم اما متاسفانه در رده‌های مختلف، پرونده‌های تخلف کولاک می‌کند. امسال هم که تبنیهات انضباطی را هفت برابر کردیم اما ناراحت کننده است وقتی آدم کاری انجام می‌دهد، ببیند تاثیر چندانی در بهبود جامعه فوتبال مملکت ندارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط