۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۱

تفاهم نامه جنجالی کاوه رضایی و استقلال/ ۳ قرارداد به امضای طرفین رسید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تفاهم نامه جنجالی کاوه رضایی و استقلال/ ۳ قرارداد به امضای طرفین رسید!. یکی از ابهام‌های مهم نقل و انتقالات نیم فصل وضعیت کاوه رضایی است. رضایی که در ابتدای فصل با استقلال قرارداد همکاری امضا کرده ...

کاوه رضایی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تفاهم نامه جنجالی کاوه رضایی و استقلال/ ۳ قرارداد به امضای طرفین رسید!. یکی از ابهام‌های مهم نقل و انتقالات نیم فصل وضعیت کاوه رضایی است. رضایی که در ابتدای فصل با استقلال قرارداد همکاری امضا کرده بود،‌ به خاطر پر بودن لیست بزرگسال این تیم نتوانست برای آبی‌ها بازی کند و به همین خاطر بعد از مشورت با مسئولان استقلال به تراکتور رفت و نیم فصل اول را در تیم تبریزی گذراند.

حالا اما او قرارداد خود را با تراکتور به صورت یک طرفه فسخ کرده و بحث‌هایی درباره بازگشتش به استقلال مطرح است. البته اینکه چه اتفاقاتی رخ داده و رضایی بر چه اساسی قرارداد خود را فسخ کرده موضوعی است که هنوز کسی به طور دقیق از آن خبر ندارد.

با این حال پیگیری‌های که انجام دادیم به نکات مهمی درباره وضعیت کاوه رضایی رسیدیم. در ابتدای فصل با توجه به خالی نشدن لیست بازیکنان استقلال، مدیران این باشگاه قصد کردند که رضایی نیم فصل به یک تیم لیگ برتری برود و نیم فصل هم آزاد شود. از این رو آنها تراکتور را به کاوه رضایی پیشنهاد دادند و او به این تیم رفت.

قرارداد کاوه رضایی به شکلی بسته شده که استقلال هم در آن سهیم است؛ در این ماجرا ۳ قرارداد به امضای طرفین(استقلال، تراکتور و رضایی) رسیده که در ادامه به آنها اشاره شده است:

۱) در قرارداد کاوه رضایی با باشگاه تراکتور تبریز بندی گنجانده شده که اگر بازیکن در نیم فصل خواست جدا شود، باشگاه موظف است رضایتنامه او را صادر کرده و اجازه جدایی بدهد.(نوع نوشتن این بند طوری است که باشگاه تراکتور می‌تواند روی آن ادعا کرده و خواستار بازگشت کاوه به تمرینات بشود).

۲) قرارداد دیگری میان کاوه رضایی و باشگاه استقلال وجود دارد که طبق آن بازیکن باید در نقل و انتقالات نیم فصل به جمع آبی پوشان ملحق شود. در این قرارداد ذکر شده هر طرف در این ماجرا تخطی کند، باید ۱۰ میلیارد تومان غرامت بدهد. به عبارت بهتر اگر استقلال نتواند نیم فصل را کاوه رضایی که از تراکتور جدا شده را جذب کند، باید ۱۰ میلیارد تومان غرامت بدهد و اگر کاوه رضایی هم به هر دلیلی حاضر نشد به استقلال برگردد باید این مبلغ را به باشگاه پرداخت کند.

۳) تفاهم نامه دیگری نیز به صورت سه جانبه میان استقلال، تراکتور و رضایی به امضا رسیده است. در این تفاهم نامه آمده که باشگاه تراکتور باید در نیم فصل مقدمات بازگشت کاوه رضایی به استقلال را فراهم کند.

این ۳ تفاهم‌نامه کاوه رضایی را در شرایطی قرار داد که قرارداد خود با تراکتور را طبق بند موجود در آن یک طرفه فسخ کند. نکته مهم این است که باشگاه تراکتور مدعی شده تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای با استقلال امضا نکرده که نیم فصل باید بازیکن به این باشگاه برگردد و مدیرعامل باشگاه در ارائه مستندات به کمیته تعیین وضعیت وجود چنین تفاهم‌نامه ای را رد کرده است.

از سوی دیگر کاوه رضایی حالا طبق بند موجود در قرارداد خود با تراکتور که اگر خواست در نیم فصل می‌تواند جدا شود، آن را فسخ کرده و به واسطه قرارداد دیگری که با استقلال امضا کرده خواهان بازگشت به این تیم است. از طرفی خروج نام سیاوش یزدانی از لیست استقلال برای اضافه شدن یک بازیکن خارجی خالی شده و اگر کاوه رضایی از طرف تعیین وضعیت بازیکن آزاد اعلام شود و مدیران باشگاه استقلال او را به خدمت نگیرند، طبق قراردادی که در زمان آجورلو منعقد شده آنها باید مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به او غرامت بدهند!

نکته دیگر اینکه علی فتح‌الله‌زاده شب گذشته در برنامه فوتبال برتر اعلام کرد آجورلو قراردادی با کاوه رضایی بسته که طبق آن باید ۳۰ میلیارد تومان به این بازیکن پول بدهند. بر اساس پیگیری‌های ما چنین مبلغی در هیچ کدام از تفاهم‌نامه‌ها و قراردادها وجود ندارد و احتمالا منظور فتح‌الله‌زاده همان ۱۰ میلیارد تومان غرامتی است که در بالا به آن اشاره شد.

حالا همه منتظر حکم کمیته تعیین وضعیت درباره وضعیت کاوه رضایی هستند. اینکه چه تصمیمی ابتدا درباره وضعیت او و تراکتور اتخاذ می‌شود و در نهایت این بازیکن باتجربه چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار