۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵

برنامه های « دهمین جشنواره هنر آسمانی» تشریح شد

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌ای علمیه از فراخوان آثار دهمین « دوره جشنواره هنرهای آسمانی ویژه حوزه های علمیه ایرانی و جامعه المصطفی از امروز 15 اسفندماه خبر داد، گفت: مهلت ارسال آثار تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ می باشد.

ملانوری

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حجت الاسلام حسین ملانوری، معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه در نشستی که با موضوع « فراخوان آثار دهمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی» در قم برگزار شد، از فراخوان برگزاری « دهمین دوره جشنواره هنرهای آسمانی ویژه طلاب حوزه های علمیه برادران، خواهران و طلاب المصطفی خبر داد و بیان داشت: این جشنواره اختصاص به طلاب دارد و این سه گروه می توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با بیان این که از امروز این جشنواره فراخوان اثر شده است، ادامه داد: دهمین دوره جشنواره هنر آسمانی در بخش های هنرهای نمایشی، تجسمی و آوایی از امروز شروع شده و طلاب می توانند آثار خود را ارسال کنند. پایان جشنواره هم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار می شود و چون در جشنواره نهم هنر آسمانی، هنرهای ادبی مورد توجه بوده، درجشنواره دهم، هنرهای صوتی و تصویری مورد لحاظ قرار گرفته و ۲۴ زیر شاخه برای سه بخش اصلی جشنواره خواهیم داشت.

مسوول دبیرخانه جشنواره هنر آسمانی با اشاره به رشته های ارائه شده در بخش هنرهای تجسمی افزود: عکاسی، خوشنویسی، نگارگری، کاریکاتور طراحی، نقاشی، گرافیک، و معماری حجمی، بخش هنرهای نمایشی نیز شامل تهیه کنندگی، کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه، فیلم‌کوتاه و بلند، انیمیشن و کلیپ، در بخش آوایی هم رشته هایی چون تواشیح، سرود، صوت و لحن قرآن کریم، مرثیه خوانی، مناجات خوانی و نغمه خوانی شاهد رقابت طلاب خواهیم بود.

وی با بیان این که بخش هنرهای آوایی برای نخستین مرتبه امسال مورد توجه قرار گرفته است و طلاب فعالیت زیادی در این حوزه ها دارند، اضافه کرد: از دیگر خصوصیات جشنواره دهم این است که این جشنواره ابتدا در استان ها برگزار و آثار هر استان ارزیابی شده و نتیجه کار برای داوری نهایی به قم ارسال خواهد شد.

ملانوری، عدم عرضه آثار در جشنواره گذشته، جدید بودن آثار هنری، عدم حائز رتبه در جشنواره های رسمی کشور و نقش صاحب اثر در تولید آن نقش موثر داشته باشد و همچنین اثر تولید شده مربوط به ۲ سال اخیر باشد را از مهمترین شرایط آثار ارسالی عنوان کرد و هر فرد صرفا در ۲ رشته هنری و در هر رشته حداکثر سه اثر می تواند ارسال کند.

وی با اشاره به ارسال موضوع های جشنواره در بخش های آزاد و ویژه گفت: هر طلبه می تواند در هر موضوع که علاقه مند است در رشته های تخصصی اعلام شده اثر ارسال کند ولی برخی موضوع ها چون تبلیغ و کنش گری حوزه های علمیه، هویت طلبگی، امید آفرینی، حکومت اسلامی، خانواده و سبک زندگی، تبلیغ دانش آموزی و دانشجویی، حجاب و عفاف و فرهنگ و تمدن اسلامی اولویت و ضریب امتیازی بیشتری خواهند داشت.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزهای علمیه با بیان این که تبلیغ نوین و هوش مصنوعی موضوع ویژه جشنواره دهم هنر آسمانی است و در این حوزه تولیدآثار هنری برای ترویج و تبلیغ آموزه های دینی و انقلابی با بهره گیری از هوش مصنوعی و اهمیت و ضرورت توجه طلاب به فناوری های نوین مورد توجه است، ادامه داد: مهلت ارسال آثار از امروز ۱۵ اسفند شروع تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.
ملانوری، مراجع به پایگاه اینترنتی جشنواره هنر آسمانی، ارسال پستی به نشانی دبیرخانه جشنواره واقع در قم، بلوار شهید صدوقی، خیابان فجر، خیابان دانش، مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، فاز هفت، طبقه دوم و تحویل به صورت حضوری در دبیرخانه را روشهای ارسال آثار برشمرد و گفت:طلاب غیر ایرانی نیز برای ارسال آثار می توانند به پایگاه اینترنتی جامعه المصطفی مراجعه یا به ستاد این نهاد حوزوی و معاونت فرهنگی مراجعه کرده و اثر را تحویل دهند، آنان هم چنین می توانند به نمایندگی های جامعه المصطفی در استان ها آثار خود را تحویل دهند.
وی با اشاره به توسعه بخش بین الملل جشنواره هنر آسمانی، بیان داشت: دبیرخانه بین الملل جشنواره در جامعه المصطفی العالمیه ایجاد شد و امسال نیز با اختیارات بیشتر به جامعه المصطفی شاهد برگزاری جشنواره برای طلاب غیر ایرانی خواهیم بود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط