۰۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

گردشگری ومحیط زیست

اثرات آب و هوا عواقب /تغییرات آب و هوایی در حال حاضر اینجاست!

تغییرات اقلیمی اینجاست و طیف وسیعی از تأثیرات را ایجاد می کند که تقریباً همه انسان های روی زمین را به روش های شدیدتر تحت تأثیر قرار می دهد. بزرگی هر تأثیر به انتخاب های جمعی ما و همچنین جزئیات بستگی دارد - به عنوان مثال، منطقه خاص و مر...

اثرات آب و هوا عواقب /تغییرات آب و هوایی در حال حاضر اینجاست!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بزرگی هر تأثیر به انتخاب های جمعی ما و همچنین جزئیات بستگی دارد – به عنوان مثال، منطقه خاص و مردمی که در آنجا زندگی می کنند – اما در کنار هم، دامنه تأثیرات و تغییرات ، تغییر آب و هوا را به یکی از فوری ترین مسائل پیش روی بشریت امروزی تبدیل می کند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

داغ تر

هنگامی که دی اکسید کربن (CO2) در جو آزاد می شود، مانند یک پتو عمل می کند و از خروج گرما جلوگیری می کند. این تجمع CO2 منجر به یکی از آشکارترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی می شود: جهانی گرمتر.دماهای بالاتر تقریباً با شدیدترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی، از جمله امواج گرمای مکرر و شدید، شکست گسترده محصولات، و تغییرات چشمگیر در محدوده حیوانات و گیاهان مرتبط است.آسیب پذیرترین افراد جهان – کسانی که کمترین منابع و گزینه ها را دارند – بیشترین آسیب را خواهند دید.اگر انتشار کربن بدون کنترل به افزایش خود ادامه دهد، تا پایان قرن، گرمترین دمای روزانه که در یک سال معین در ایالات متحده رخ می دهد احتمالاً در مقایسه با پایان قرن بیستم حداقل ۱۰ درجه فارنهایت افزایش می یابد. سایر نقاط جهان ممکن است افزایش حتی بدتری را تجربه کنند.

اثرات آب و هوا عواقب /تغییرات آب و هوایی در حال حاضر اینجاست!

اثرات آب و هوا عواقب /تغییرات آب و هوایی در حال حاضر اینجاست!

آب و هوا

با گرم شدن جهان، یخ‌ها و یخچال‌های طبیعی آب می‌شوند و آب اقیانوس‌ها منبسط می‌شود. این امر باعث افزایش سطح دریا می شود که می تواند جوامع ساحلی و زیرساخت ها را در تقریباً هر کشور هم مرز دریا در جهان مختل کرده و به آن آسیب برساند.تخمین ها متفاوت است، اما با افزایش انتشار گازهای گلخانه ای، تا پایان قرن ممکن است تا هشت فوت افزایش سطح دریا را تجربه کنیم. خلیج مکزیک و سواحل شرقی ایالات متحده برخی از سریع ترین نرخ های افزایش سطح دریاها را در جهان تجربه می کنند. در جاهای دیگر، کل کشورهای جزیره ای با امکان زیر آب رفتن روبرو هستند.این فقط مناطق ساحلی نیست: تغییرات آب و هوایی همچنین با بارندگی های شدیدتر و مکرر مرتبط است که منجر به سیل مخرب داخلی در مناطقی مانند غرب میانه می شود.

افراطی تر

تغییرات آب و هوایی همچنین آب و هوای شدید را شدیدتر و در برخی موارد رایج تر می کند. به عنوان مثال: هوا و اقیانوس‌های گرم‌تر، طوفان‌های شدیدتری تولید می‌کنند، با مقادیر بی سابقه باران و باد.طوفان های بزرگ مانند طوفان هاروی از هر ۱۰۰ سال یک بار به ۱۶ سال یک بار رسیده اند.در مناطق خشک تر، گرم شدن کره زمین با خشکسالی های طولانی تر، شدیدتر و مکررتر و فصل آتش سوزی طولانی تر مرتبط است. در غرب آمریکا، فصل آتش سوزی ممکن است تمام سال طول بکشد. در آینده، خود آتش‌سوزی‌ها بزرگ‌تر، مخرب‌تر، رایج‌تر و پرهزینه‌تر خواهند بود.

راه حل ها

شدت تأثیرات آب و هوایی مستقیماً با میزان دی اکسید کربن و سایر گازهای به دام انداختن گرما که در اتمسفر آزاد می شوند، مرتبط است.هر چه کربن بیشتر باشد، اثرات بدتر خواهد بود. دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که اجتناب از بدترین تأثیرات تغییرات آب و هوایی مستلزم محدود کردن گرمایش زمین به ۱.۵ تا ۲ درجه سانتیگراد است.خوشبختانه، ما راه حل هایی داریم و هنوز زمان برای اقدام وجود دارد. شما می توانید کمک کنید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط

1 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

Theresa Smith

پاسخ دادن

۳۰ فروردین ۱۴۰۳


Tu A