۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۶

آمریکا به اصرار اروپا به میز مذاکره آمده است

به گزارش اندیشه معاصر؛ محمد صادق کوشکی تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها بنایی برای لغو تحریم داشتند، از زمان شروع برجام و دولت اوباما اقدام می‌کردند، ...

آمریکا به اصرار اروپا به میز مذاکره آمده است

به گزارش اندیشه معاصر؛ محمد صادق کوشکی تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها بنایی برای لغو تحریم داشتند، از زمان شروع برجام و دولت اوباما اقدام می‌کردند، گفت: مذاکرات برای احیای برجام نوعی زمان خریدن آنها برای بازگشت ایران به محدودیت‌ها محسوب می‌شود. طرف‌های اروپایی بر بودن ایران در برجام اصرار می‌کنند، ولی در اصل حاضر به دادن امتیازی به کشورمان نیستند.

کوشکی با اشاره به تاثیر قرارداد ایران و چین بر اقدامات آمریکا، اظهار کرد: برنامه همکاری ایران و چین هنوز عملیاتی نشده است و تاثیری بر اقدامات آمریکا ندارد. اولویت آمریکا پرداختن به برجام نیست بلکه آنها به اصرار اروپا به صورت غیر مستقیم به میز مذاکره آمدند تا فعالیت‌های هسته‌ای ایران را محدود کنند.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به تحلیل‌های نشریات غربی‌ها در روز‌های اخیر، گفت: بسیاری از کشورها به آمریکا و حتی اروپا توصیه می کنند که اگر بیش از این بخواهند تحریم علیه ایران را ادامه دهند، عملا بازی را به چین یا روسیه خواهند باخت و ایران به سمت شرق خواهد رفت؛ در صورتی که سیاست جمهوری اسلامی نه شرقی و نه غربی است و همان طور که سلطه غرب را نمی‌پذیرد، از اینکه به دامان چین بیفتد، ابا دارد و این قرارداد صرفا یک برنامه همکاری بین دو کشور ایران و چین است.
 

مطالب مرتبط