۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۶

آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان/ سایت ثبت نام سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان/ سایت ثبت نام سهام عدالت را در اندیشه معاصر بخوانید. این روزها با بالارفتن تب و تاب ثبت نام سهام عدالت خیلی ها پیگیر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان هستند. ...

سود سهام عدالت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان/ سایت ثبت نام سهام عدالت را در اندیشه معاصر بخوانید. این روزها با بالارفتن تب و تاب ثبت نام سهام عدالت خیلی ها پیگیر ثبت نام سهام عدالت جاماندگان هستند. با اندیشه معاصر همراه باشید با آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان.

آخرین وضعیت تخصیص سهام عدالت به جاماندگان

سید احسان خاندوزی در حشایه پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت از ابتدی شروع کار خود در ظرفیت‌هایی که می‌توان به شکل قانونی از رمزارزها برای کمک به شرایط تجاری کشور استفاده کرد اصرار داشت، عنوان کرد: در این راستا یک متن خوبی با همکاری سایر نهادها از جمله بانک مرکزی و وزارت نیرو تهیه و ارسال شد، این متن در نوبت تصویب هیات دولت قرار دارد، بعد از تصویب آن می‌توان یک گام جدید را در عرصه استفاده از رمزارزها. یکی از محورهایی که در برنامه هفتم مورد نظر دولت و مجلس است، تعیین تکلیف رمزارزها است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه فعالان بازار سرمایه در عمل در طول یک سال و نیم گذشته مشاهده کرده‌اند توافق خوبی بین دولت و مجلس وجود دارد، عنوان کرد: بازار سرمایه یکی از ظرفیت‌های اساسی نظام مالی کشور است. زمانی که دولت شروع به کار کرد حدود ۷۶۰ نهاد مالی فعال بود امرز بیش از ۹۳۰ نهاد مالی فعال هستند. در یکی از شفاف‌ترین دوره‌های بازار سرمایه یکی از مطالبات جدی فعالان اقتصادی پیش‌بینی پذیر بودن، عدم تغییر مکرر مقررات و آیین‌نامه‌های فعالیت‌های تولیدی است که چشم انداز سوداپری صنایع بورسی را در کشور تضمین کند.

وزیر اقتصاد ادامه داد: امیدواریم با همکاری مجلس با نگاه بلندمدت به مصوبات در حوزه شاخص‌های کلیدی قیمتی در صنایع کلیدی کشور و دور شدن از قیمت‌گذاری‌های غیرکارشناسی که موجب افت چشم انداز سوداوری صنایع بزرگ کشور می‌شود اخبار خوبی برای سال جاری داشته باشیم.

خاندوزی در ادامه درمورد تخصیص سهام عدالت به جاماندگان توضیح داد: موضوع تخصیص سهام عدالت به خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و نهادهای حمایتی سال گذشته مصوب شد اما از آنجایی که سهام لازم در اختیار قرار نگرفت به سال جاری موکول شد و مجلس مصوب کرد در قانون سال جاری این فرصت ادامه پیدا کند.

وی افزود: امیدواریم ایین نامه اجرا شدن قانون بودجه سال جاری در این خصوص به زودی مصوب شود و بعد میزان سهام عدالتی که برای هر خانواده اختصاص پیدا خواهد کرد اعلام می‌شود.

وزیر اقتصاد در ادامه با بیان اینکه در حوزه مبادلات مالی، بانکی و تسویه‌های بین‌المللی و مسایل ارزی با شرکای راهبردی کشور درحوزه کشورهای استراتژکی همسو و همسایه که مورد تاکید رییس جمهور  هم است به توافقات خوبی رسیده‌ایم، عنوان کرد: این توافقات در برخی مقاطع به عمل و اجرا رسیده است، از جمله  پیامرسان‌های کشور و شبکه های تسویه، اما به جهت ملاحظات تحریمی، کشورهای طرف مبادله از ایران خواسته‌اند جزییات را افشا نکند تا بتوان در شرایط امن تری ب‌ه این مسیر ادامه دهیم از جمله توافقات پیوند دادن بخش خصوصی کشورها باهم است.

ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

از سال هزار و سیصد و هشتاد و چهار، با طرح مصوب دولت وقت، اعطای سهام عدالت، به اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه آغاز شد. هدف از تصویب و اجرای این طرح، در درجه اول، توسعه خصوصی سازی، واگذاری سهام شرکت ها و کارخانه های دولتی به این بخش و همچنین، کمک به اقشار کم بضاعت در جامعه بود.

با فراهم شدن امکان آزادسازی این سهام، بسیاری از مشمولان که براساس ضوابط، واجد دریافت سهام عدالت بوده اند، اما از دریافت آن، جا مانده اند، به دنبال راهکاری برای دریافت سهام عدالت ۱۴۰۲ می باشند. حال، سوال این است که دولت، چه راهکاری برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اندیشیده است؟ بنابراین، ضروری است تا متقاضیان ثبت نام جدید سهام عدالت​، با اطلاع از زمان و طریقه ثبت نام آن، برای خرید این سهام، اقدام نمایند.

با توجه به اهمیت ثبت نام جدید سهام عدالت، برای بازماندگان، در ادامه، در رابطه با اینکه آیا ثبت نام جدید سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت، طریقه نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی سهام عدالت ۱۴۰۲، ثبت نام این سهام، برای کارگران و همچنین، نحوه تکمیل فرم ثبت نام این سهام، مطالبی آورده شده است.

 

اختصاص سهام عدالت به جا ماندگان ابلاغ شد| فیلم

 

 

آیا ثبت نام سهام عدالت دوباره انجام خواهد گرفت؟

با وجود آنکه اکنون، بیش از ۴۹ میلیون نفر از ایرانیان، دارای سهام عدالت می باشند، اما، بسیاری از اقشار کم درآمد، کارگران روز مزد، کودکان و یا مشاغل آزاد، در این گروه جای نگرفته اند. به طور کلی، می توان گفت که حدود ۳۴ میلیون نفر، از ثبت نام و دریافت سهام عدالت جا مانده اند.

 

افرادی که قصد مشاهده صوتحساب سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق سایت panel.sahamedalat.ir، به صورت اینترتی، اقدام نمایند.

در واقع، ثبت نام سهام عدالت، در زمان دولت های گذشته، بر اساس محل خدمت و جایگاه شغلی افراد، انجام گرفت و از آنجا که منبع آماری دقیقی وجود نداشت، ثبت نام سهام عدالت، از مستخدمین دستگاه های اجرایی دولتی آغاز گردید و برخی از اقشار کم درآمد و بی بضاعت جامعه از دریافت این سهام جا مانده اند.

 

بنابراین، برای جبران کوتاهی مجلس و دولت در این خصوص، طرحی به نام ساماندهی سهام عدالت که بر اساس آن، دولت قصد ارائه مجدد سهام عدالت به سه گروه بزرگ از افراد جامانده سهام عدالت را دارد، در مجلس یازدهم مطرح و تصویب شده است. اما، در حال حاضر، زمان مشخصی، جهت ثبت نام جدید سهام عدالت ۱۴۰۲، از سوی دولت، اعلام نشده است.

 

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت استعلام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

زمان ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

همانطور که در بخش قبل، بیان شد، در مجلس، طرحی با عنوان ساماندهی سهام عدالت به تصویب رسیده است. در نتیجه این طرح، دولت قصد دارد تا به سه گروه بزرگ از جا ماندگان سهام عدالت، مجددا امکان ثبت نام و دریافت این سهام را دهد که در نتیجه آن، تمامی افرادی که در دوره قبلی ثبت نام سهام عدالت، با این وجود که واجد شرایط دریافت بوده اند اما، موفق به ثبت نام نشده اند، در این مرحله، قادر به انجام این کار خواهند بود.

با این وجود، تاکنون، هیچ امکانی، جهت ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فراهم نشده؛ اما، با تصویب طرح جدید دولت و با توجه به اعلام دولت، امکان ثبت نام جدید سهام عدالت، شامل حال سه گروه اصلی جاماندگان خواهد بود که در ادامه، در رابطه با این مشمولان، توضیحات لازم آورده شده است.

 

افرادی که اقدام به تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت، در دوره گذشته کرده اند اما، به دلایل مختلفی، مانند وجود مشکل در سامانه ها و غیره، موفق به دریافت این سهام نشده اند و ثبت نام آن ها ناقص مانده است.

 

افرادی که تحت پوشش سازمان های حمایتی، مانند کمیته امداد، بهزیستی و غیره، بوده اند، ولی شناسایی نشده اند و یا اینکه بعدا، به عضویت این سازمان درآمده اند و یا پس از ثبت نام سهام عدالت، در خانواده مورد نظر متولد شده اند که در نتیجه، موفق به ثبت نام مرحله اول سهام عدالت نشده اند.

 

افرادی که جزو دهک های درآمدی اول تا ششم بوده اما، در آن زمان، به هر دلیل، موفق به تکمیل فرم ثبت نام و شناسایی برای دریافت سهام عدالت نشده اند.

 

لازم به ذکر است که از آنجایی که طرح ساماندهی سهام عدالت، در حال حاضر، در دست بررسی است و مجلس، در حال تعیین جزئیات آن می باشد، اطلاعات دقیقی در رابطه با منابع مورد نظر، برای تامین این سهام و همچنین، زمان ثبت نام سهام عدالت، در دست نمی باشد.

 

به محض اعلام رسمی، زمان ثبت نام جدید سهام عدالت، به این بخش از مقاله، اضافه شده و مقاله بروز رسانی می شود.

 

افرادی که قصد ثبت نام در دوره جدید سهام عدالت را دارند، می بایست در رابطه با مهلت، برای نام نویسی سهام عدالت، آگاهی لازم را داشته باشند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با مهلت ثبت نام سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

 

سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

سازمان بورس اوراق بهادار، با در نظر گرفتن شرایط ثبت نام سهام عدالت، در سال ۱۴۰۲، جهت تسهیل در انجام فرآیند نام نویسی سهام عدالت، برای افراد متقاضی این دوره از ثبت نام سهام عدالت، روش غیر حضوری یا همان الکترونیکی را در نظر گرفته است.

حال، با توجه به اینکه تا کنون، برای نام نویسی این سهام، از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت، اعلام نشده است، پیش بینی می شود، نام نویسی دوره جدید سهام عدالت، با گوشی و کد ملی، از طریق سامانه سهام عدالت به نشانی اینترنتی samanese.ir، انجام شود.

به محض اعلام رسمی آدرس سایت ثبت نام سهام عدالت، لینک آن، در این بخش از متن مقاله، قرار داده می شود.

افرادی که قصد مشاهده دارایی سهام عدالت خود را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه سهام عدالت، به نشانی اینترنتی samanese.ir، با استفاده از کد ملی خود، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ورود به سامانه سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

 

فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

از آن جایی که در حال حاضر، روشی برای ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲، معرفی نشده است، بسیاری از متقاضیان به دنبال این هستند که بدانند، افراد متقاضی دریافت سهام عدالت، به کجا مراجعه کنند تا فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲ را تکمیل نموده و در این طرح دولتی، شرکت نمایند.

اما، همان طور که توضیح داده شد، هنوز تدابیر نام نویسی سهام عدالت، برای کسانی که ثبت نام نکرده اند، اتخاذ نشده است و به احتمال زیاد، نیازی به مراجعه حضوری جهت نام نویسی جدید با گوشی و کد ملی برای این سهام، نمی باشد و فرم ثبت نام سهام عدالت، به صورت اینترنتی تکمیل خواهد شد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعیه ای رسمی، در خصوص تکمیل فرم ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲، منتشر نشده است که به محض اعلام آن، این بخش از متن مقاله، بروز رسانی خواهد شد.

 

افرادی که قصد دارند شماره شبا خود را برای سهام عدالت ثبت نمایند، می توانند، از طریق ورود به سایت samanese.ir، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت شماره شبا سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

نحوه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲

با در نظر گرفتن اینکه هنوز هیچ امکانی برای ثبت نام مجدد سهام عدالت ۱۴۰۲ فراهم نشده است، نمی توان پیش بینی دقیقی، از چگونگی و نحوه ثبت نام سهام عدالت ارائه کرد. اما از آنجا که برای استعلام این سهام عدالت و آزاد سازی سهام عدالت، سامانه سهام عدالت راه اندازی شده است، احتمالا ثبت نام جدید سهام عدالت نیز از طریق همین سامانه صورت خواهد گرفت.

 

به طور کلی، با توجه به اینکه امروزه اکثر فعالیت ها، به صورت اینترنتی و با استفاده از سامانه های مختلف انجام می گیرد، پیش بینی می شود که ثبت نام جدید سهام عدالت نیز برای جاماندگان، به صورت اینترنتی و از طریق پلتفر های مجازی، انجام خواهد شد.

 

همچنین، لازم به ذکر است متقاضیان دریافت این سهام، می بایست پیش از آغاز دوره جدید ثبت نام سهام عدالت در سال ۱۴۰۲، از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان یا همان سجام، به صورت غیر حضوری، کد بورسی خود را از شرکت سپرده گذاری مرکزی بورس اوراق بهادار، دریافت نمایند.

 

به محض فراهم شدن امکانات و شروع ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲، راهنمای تصویری جهت ثبت نام در این بخش از مقاله درج می شود.

 

افرادی که قصد گرفتن سهام عدالت، برای متولدین جدید را دارند، می توانند، از طریق ورود به سایت ثبت نام سهام عدالت، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دریافت سهام عدالت برای کودکان، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام سهام عدالت با کد ملی ۱۴۰۲

از آنجایی که طرح اعطای مجدد سهام عدالت، با استفاده از کد ملی، برای افراد بازمانده به تازگی توسط مجلس به تصویب رسیده است، لذا در حال حاضر، اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات این مصوبه وجود ندارد. اما با توجه به روند اجرای ثبت نام دوره اول سهام عدالت، پیش بینی می شود که طریقه نام نویسی و دریافت این سهام، در دوره جدید نیز با استفاده از کد ملی و گوشی، مشابه با روند دوره گذشته صورت می پذیرد.

همچنین، با توجه به گزارش هایی که اخیرا اعلام شده است، به طور کلی، نام نویسی جدید سهام عدالت، برای ۳ گروه مشخص از افراد واجد شرایط دریافت این سهم، انجام خواهد گرفت که به ترتیب، در ادامه، در رابطه با افراد واجد شرایط دریافت سهام عدالت، با کد ملی، توضیحات لازم آورده شده است.

افرادی که در دوره اول ثبت نام سهام عدالت، علی رغم اقدام به طی کردن فرآیند ثبت نام، به دلایل مختلفی همچون، نبود زیر ساخت های مناسب برای سیستم های نام نویسی و غیره، موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت نشده اند.

تمامی کسانی که عضو سازمان های حمایتی، مانند بهزیستی، کمیته امداد و غیره بوده اند اما به دلایل مختلفی، شناسایی نشده و یا بعد از پایان مهلت ثبت نام سهام عدالت، عضو این سازمان ها شده اند.

فرزندان متولدین ۱۴۰۲ خانوده ها که در زمان انجام ثبت نام دوره اول سهام عدالت، در خانواده وجود نداشته اند.

تمامی افرادی که جزو دهک های پایین ( یک تا شش ) بوده و در زمان ثبت نام اولیه سهام عدالت، به هر دلیلی موفق به انجام این کار نشده اند.

بر طبق مصوبه جدید مجلس، تمامی افرادی که جزو یکی از گروه های بالا باشند، برای شرکت در دوره جدید ثبت نام سهام عدالت، با استفاده از کد ملی و به صورت اینترنتی، مجاز می باشند.

 

به محض اطلاع از شرایط دقیق نحوه ثبت نام سهام عدالت با استفاده از کد ملی، متن این بخش از مقاله به روز رسانی خواهد شد.

 

افرادی که قصد گرفتن استعلام سهام عدالت، با کد ملی خود، از طریق گوشی های هوشمند را دارند، می توانند، از طریق ورود به برنامه استعلام سهام عدالت، به صورت آنلاین، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه دانلود برنامه استعلام سهام عدالت با کد ملی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام سهام عدالت با گوشی ۱۴۰۲

بسیاری از افراد، از اقشار مختلف جامعه در دوره گذشته، در زمان نام نویسی سهام عدالت، موفق به ثبت نام و دریافت این سهام دولتی، نشده اند اما، در حاضر، خواستار دریافت سهام عدالت می باشند. با توجه به اینکه ثبت نام دوره جدید سهام عدالت، به روش الکترونیکی، صورت می گیرد افراد متقاضی، می توانند از طریق گوشی نیز، فرآیند نام نویسی سهام عدالت را انجام دهند.

افرادی که قصد دریافت وام سهام عدالت را دارند، ضروری است ابتدا، در رابطه با نحوه دریافت کارت اعتباری وام سهام عدالت، مطالعه داشته باشند.

طریقه ثبت نام سهام عدالت، از طریق گوشی های موبایل، با توجه به اینکه نام نویسی جدید سهام عدالت، از طریق پلتفرم های مجازی انجام می شود، به راحتی، امکان پذیر است. بنابراین، افراد دارای گوشی های موبایل هوشمند، پس از ورود به مرورگر های اینترنتی مورد نظر خود، می توانند، با ورود به سامانه ثبت نام سهام عدالت ۱۴۰۲، درخواست خود را برای اخذ این سهام، ثبت نمایند.

 

به محض اطلاع از شرایط دقیق نحوه ثبت نام سهام عدالت با گوشی، متن این بخش از مقاله به روز رسانی خواهد شد.

چنانچه، افراد، قصد پیگیری سهام عدالت با کدملی را دارند، می توانند، از طریق ورود به سامانه samanese.ir، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه پیگیری سهام عدالت با کدملی، به لینک زیر مراجعه نمایید.

ثبت نام سهام عدالت کارگران ۱۴۰۲

با توجه به اینکه سهم کمی از سهام عدالت، در دوره اول ثبت نام آن، به قشر کارگران، تخصیص داده شد، سبب این گردید که تنها، برخی از کارگران فصلی و همچنین، کارگران ساختمانی، موفق به ثبت نام و دریافت سهام عدالت شوند و بخش بزرگی از این قشر، که شامل کارگران بخش قرار دادی، پیمانی و صنعتی بودند، از دریافت سهام مورد نظر، باز مانند.

حال، از آنجایی که یکی از اقشار واجد شرایط، برای دریافت و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، بخش کارگری جامعه می باشد، عدم تعادل در اختصاص سهام به این بخش، سبب اعتراض بسیار از افراد، به ویژه اتحادیه کارگران گشته است. در نتیجه این اعتراضات و با توجه به اطلاعیه ها و اخبار موجود، انتظار می رود که شاهد افزایش سهم این بخش، در دور دوم ثبت نام سهام عدالت برای جاماندگان باشیم.

همچنین، با توجه به اینکه در حال حاضر، طرح مورد نظر، برای ثبت نام سهام عدالت کارگران، به تصویب نهایی نرسیده است و همچنان، در حال بررسی توسط مجلس می باشد، لذا نمی توان به قطعی، در رابطه با شرایط ثبت نام سهام عدالت کارگران صحبت کرد. اما، با توجه به شرایط موجود، می توان انتظار داشت که نسبت به دور اول، در دوره جدید نام نویسی سهام عدالت، توجه بیشتری به این قشر از جامعه اختصاص داده شود.

به محض اعلام رسمی، در رابطه با جزئیات ثبت نام سهام عدالت کارگران ۱۴۰۲، متن این بخش از مقاله، بروز رسانی خواهد شد.

 

جاماندگان از ثبت نام دوره اول سهام عدالت، می توانند، در زمان نام نویسی این سهام، از طریق ورود به سایت ثبت نام آن، به صورت غیر حضوری، اقدام نمایند. برای راهنمایی بیشتر، در رابطه با نحوه ثبت نام جاماندگان سهام عدالت، به لینک زیر مراجعه نمایید.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار