اجتماعی
رتبه بندی معلمان | رتبه بندی معلمان فقط باید شامل کسانی شود که معلمی میکنند/ بیانیه مهم دانشگاه فرهنگیان در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی
رتبه بندی معلمان اگر اجرا شود باعث بهبود در آموزش میشود.

اجتماعی
رتبه بندی معلمان اگر اجرا شود باعث بهبود در آموزش میشود.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، طرح رتبه بندی معلمان با هدف ارتقای آموزش و بهبود وضعیت معیشتی معلم ها در ایران اجرا شده است. بر اساس طرح رتبه بندی معلمان معلم ها بر اساس شایستگی های عمومی تخصصی حرفه ای و تجربه در پنج رتبه قرار میگیرند. برای ارتقا به هر رتبه معلم ها باید حداقل پنج سال در قبلی خدمت بکنند و شرایط لازم را کسب کنند. این مدت برای معلم های شاغل در مناطق محروم مرزی و عشایری به ازای هر سال خدمت تمام وقت سه ماه کاهش میابد. رتبه بندی معلمان به شدت اهمیت دارد. برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی که ظهر امروز سهشنبه در بهارستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت تحول در حوزه آموزش و پرورش گفت: حدود ۶۰ حکم مربوط به این حوزه در فصل آموزش قانون برنامه هفتم تدوین و تصویب شده که اجرای این احکام از اساسیترین کارهاست.
قالیباف در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به معلمان در حوزههای معیشتی و حمایتی گفت: قانون رتبه بندی معلمان با دقت نوشته شده و عزیزانی که غیر از معلم هستند نباید شامل رتبهبندی شوند؛ رتبهبندی فقط باید شامل کسانی شود که معلمی میکنند.
رتبه بندی معلمان
وی با اشاره به مشکل کمبود معلم در کشور و راهکارهایی که در این حوزه وجود دارد، گفت: در جلسه سران قوا تصویب شد تا سقف ۱۰۰هزار نفر از معلمانی که ورودیهای اوایل راه اندازی آموزش و پرورش بودند را این وزارتخانه بتواند به روشهای مختلف نگه دارد؛ این افراد اگر میخواهند شاغل بمانند و ادامه کار دهند، براساس قانون تا ۳۵سال خدمت به کار خود ادامه دهند؛ اگر هم کسی خواست بازنشسته شود به این شرط باشد که حقوق بازنشستگی دریافت کند، پاداش او نیز خارج از نوبت و ظرف ۳ماه پرداخت شود و بعد قرارداد قطعی ۵ ساله نیز با او بسته شود تا در این مدت به کارش ادامه دهد البته این فرایند نیاز دارد تا آموزش و پرورش فقط نیروهای کیفی و مؤثر را جذب کرده و برای آموزش استفاده کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهارکرد: البته این تصمیم برای ۵ سالی است که برنامه هفتم باید اجرا شود و طی این مدت نیز باید تعداد ورودیها را تنظیم کنیم تا مشکلی که اکنون با آن مواجه شدهایم حل شود.
قالیباف همچنین با تأکید براستفاده از ظرفیت حلقههای میانی برای مدرسهسازی، عنوان کرد: موضوع حمایت از حقلههای میانی و گروههای جهادی در ماده ۱۸ قانون برنامه هفتم دیده شده که میتوان از ظرفیت آن برای مدرسه سازی استفاده کرد.
رئیس دستگاه تقنینی کشور، وزارت آموزش و پرورش را مهمترین وزارتخانه دانست که مجلس با همه کارهایی که بر عهده دارد آن را دنبال میکند و گفت: وزارت آموزش و پرورش در حدود ۲۰ سال گذشته ۱۷ وزیر و سرپرست به خود دیده که همین حاکی از مشکلات عدیده این وزارتخانه است. همچنین اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش هم بسیار معطل مانده است و البته بخشهایی از آن نیازمند بازبینی و به روزآوری است.
قالیباف با بیان اینکه آموزش و پرورش مانند نیروی انتظامی کارهای لحظهای بسیاری دارد، گفت: شما باید قرارگاهی برای امورات جاری خود در نظر بگیرید و افراد کاری و با انگیزه را آنجا قرار دهید تا همه امور را دنبال کنند و در کنار آن به ستادی، غیر ستاد وزارتخانه نیاز دارید که کارهای مهم و فوری را احصاء کرده و پیش روی شما بگذارد تا پیگیری کنید.
قالیباف با اشاره به اهمیت موضوع مولدسازی در وزارت آموزش و پرورش گفت: خوشبختانه این وزارتخانه در حوزه مولدسازی بسیار فعال بوده و البته لازم است موضوع حرفهای و دقیق دنبال شود تا منابع آن حیف و میل نشود. لذا باید افرادی متخصص، با تجربه و با انگیزه این موضوعات را دنبال کنند و اگر این چنین شود، اعتبارات مورد نیاز شما از یک سوم درآمدهای مولدسازی قابل تأمین است.
وی در ادامه با بیان اینکه در هر سه قوه و به ویژه در مجلس پشتیبان آموزش و پرورش خواهیم بود، گفت: شما باید دغدغه وضعیت معلمان را داشته باشید که اگر این موضوع اصلاح نشود، آموزش و پرورش هرچه تجهیزات و امکانات هم داشته باشد، نمیتواند تعالی یابد.
در ابتدای این دیدار نیز علیرضا کاظمی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طراحی نقشه راه ۴ ساله این وزارتخانه در راستای برنامه هفتم، گفت: ۱۴ کارگروه برای این موضوع تشکیل شده است و جلسات آن به صورت مستمر برگزار میشود که اجراییسازی آن را شخصا دنبال میکنم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری ۱۷ جلسه با مسعود پزشکیان که حاکی از اهمیت این حوزه برای رئیس جمهور است، عنوان کرد: لازم است نگرشها نسبت به جایگاه تعلیم و تربیت تغییر کند.
کاظمی اجرایی سازی نقشه راه تدوین شده را از جمله اموری دانست که شخصاً دنبال میکند و گفت: تحول درسی مدرسه در دستور کار ما قرار دارد، ضمن اینکه تغییر ساختار نظام مدارس نیز نیاز به اصلاح دارد.
کاظمی در ادامه توسعه عدالت آموزشی را با تغییر در کیفیت مدارس همراه دانست و افزود: اختیار این موضوع را از پایتخت به استان ها تفویض کردهایم و استانداران و فرمانداران باید در این زمینه اقدام کنند. آموزش معلم، تغییر روشهای یادگیری، تغییر در چیدمان کلاس و تغییر در فناوریهای مورد نیاز کلاس درس از جمله این تغییرات برای افزایش کیفیت است.
در این جلسه همچنین معاونان وزارت آموزش و پرورش نیز به بیان گزارشی از حوزههای مسئولیت خود و نیازهای این وزارتخانه پرداختند./ایسنا
متن این بیانیه به شرح زیر است:
«باسمه تعالی
وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً ( الاسراء آیه ۸۱)
انقلاب اسلامی ایران حقیقتی برخاسته از سنت الهی و در امتداد حرکت انبیای الهی بود که طی آن امام خمینی(ره) با راهبری و هدایت ملت آزاده ایران، توانایی، ایمان و باور آنان را بیدار کرد و به حقیقت با تربیت و تصحیح فکری و اخلاقی عامل پیروزی شکوهمند انقلاب شد.
امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی انسانها و تفکری را عرضه کرد که با فرهنگ اسلام، جهاد و شهادت موفقیتها و برکاتی بسیاری را رقم زدند، انقلاب امام کاری کرد امروز موضوع فلسطین نهتنها موضوع جهان اسلام، بلکه موضوع کل بشریّت است.
پیروزی بزرگ مقاومت، مردم غزه و لبنان بار دیگر نشان داد که چگونه الگوی انقلاب اسلامی، جبهه باطل را زمینگیر و محور مقاومت را سربلند میکند.
انقلاب اسلامی مرهون و ثمره مبارزات و پایداری امام (ره)، رهبری قاطع و مدبرانه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، خون شهدای گرانقدر و ایثارگری ملّت شریف ایران است که پس از چهل و شش سال همچنان با قدرت و قوت به پیش میرود.
اکنون خدا را شکرگزاریم که علی رغم همه نقشههای شوم مستکبران جهانی در برابر هرگونه تجاوز و تحریم، سرافراز و مقاوم ایستادهایم و چهل وششمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را با اقتدار، عزت و سربلندی جشن میگیریم، عزت امروز ما حاصل ایستادگی در مقابل استکبار و حمایت از مستضعفان و حرکت با قدرت ایمان و امید است؛ خنثی کردن مکر و کید این شیطان که در طول این دوران از هیچ عمل شنیع در تضییع حق مردم مقتدر ایران مضایقه نکردند.
امریکا و حامیانش در طی تمامی این سالها و اخیرا نیز با زبانی بیادبانه، تهدیدآمیز سخن میگویند و حرف از مذاکره سر میدهند، تجربه ملت غیور ایران و نظام اسلامی بنابر فرمایش رهبر فرزانه انقلاب تنها و تنها در اتکال به ذات اقدس الهی و تکیه بر استفاده از تمامی ظرفیتها و توان داخلی برای برون رفت از مسائل کشور است و مذاکره و رابطه با امریکا دستاوردی برای ایران عزیز نخواهد داشت.
در آستانه ایامالله دههفجر خانواده دانشگاه فرهنگیان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و تهنیت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تمامی اهتمام خود را بکار خواهد گرفت تا کار جهادی و فرهنگی و با تربیت معلمانی شایسته و در تراز انقلاب اسلامی ضمن پاسداشت آرمانها و ارزشهای انقلاب با آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم مسیر کسب قلههای پیشرفت را بیش از پیش هموار نمایند.
خانواده دانشگاه فرهنگیان با حضور خود در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن، ضمن خنثیکننده توطئههای دشمنان در جدایی ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان خواهد داد تا بر سر عهده خود با امامین انقلاب خواهد ماند.»/تیترکوتاه
اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
باز نشسته
25 بهمن 1403
تکلیف باز نشسته هایی که ۳۰ سال معلم بودند و رتبه بالا را اخذ کردند چی می شه؟ لطفا پایخ دهید
نظرات بسته شده است