۰۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه ۱۴۰۱ /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه ۱۴۰۱ /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ افزایش حقوق خانواده شهدا و ایثارگران پس از ابلاغ ض...

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه 1401 /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه ۱۴۰۱ /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ افزایش حقوق خانواده شهدا و ایثارگران پس از ابلاغ ضوابط قانونی واریز می‌شود.

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱

سرپرست اداره کل پذیرش و امور اداری ایثارگران از افزایش حقوق خانواده معظم شهدا و ایثارگران پس از ابلاغ ضوابط اجرایی قانون بودجه و تصویب‌نامه تعیین ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش ایرنا از  «ایثار»، عباسعلی رضایی در مورد افزایش مبلغ حقوق خانواده معظم شهدا و ایثارگران اظهار داشت: افزایش حقوق پس از ابلاغ ضوابط اجرایی قانون بودجه و همچنین تصویب‌نامه تعیین ضریب افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱ به بنیاد شهید و امور ایثارگران قابل اعمال است که هنوز صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف به انجام ضوابط قانونی است، افزود: در صورتی که اعمال افزایش حقوق در فروردین ماه میسر نباشد این افزایش در ماه‌های بعدی اعمال شده و مابه تفاوت آن از ابتدای سال نیز پرداخت خواهد شد.

رضایی در مورد میزان افزایش حقوق خانواده معظم شهدا و ایثارگران خاطرنشان کرد: مطابق قانون افزایش حقوق این عزیزان به میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در قانون بودجه سالانه تعیین شده و جهت اعمال ابلاغ می‌گردد./ ایرنا

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه 1401 /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه ۱۴۰۱ /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

مستمری خانواده‌های شهدا افزایش می‌یابد

تهران- ایرنا-  رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دنبال این هستیم که میزان پرداخت مستمری خانواده‌های شهدا را به حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افزایش دهیم.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی گفت: بر اساس قانون به والدین شهدا مستمری پرداخت می‌شود. خانواده شهدا به ۲ شکل، حقوق دریافت می‌کنند. برخی بر اساس حکم فرزندانشان که از قبل شاغل بودند، مطابق حقوق وی به آنها پول پرداخت می‌شود و برخی ها مستمری بگیر هستند.

وی ادامه داد: در رابطه با حقوق سایر ایثارگران و جانبازانی که از ما حقوق دریافت می کردند، همان ضرایب افزایشی که برای کارکنان دولت در نظر گرفته شده برای آنها هم اعمال می شود ولی ما نمی توانیم عددی را به عنوان میزان افزایش پرداختی برای کمک معیشت بگیران اعلام کنیم. چون تاکنون تکلیف جداول بودجه و ضرایب مشخص نشده است.

قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا مستمری جانبازان زیر ۲۵ درصد افزایش می یابد نیز اذعان داشت: جانبازان زیر ۲۵ درصد سال گذشته ۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان دریافت می کردند اما میزان افزایش آن برای امسال تاکنون مشخص نشده است.

قول مساعد سازمان حج و زیارت برای افزایش سهمیه ایثارگران به حج

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص میزان سهمیه خانواده شهدا و ایثارگران به حج تمتع نیز گفت: سهمیه جامعه ایثارگران نسبت به قبل کمتر شده ما در حال مذاکره هستیم و قول هایی از سازمان حج و زیارت برای افزایش سهمیه گرفته ایم و امیدواریم بتوانیم سهمیه را افزایش دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان سازمان حج و زیارت برنامه ریزی کرده که افرادی که در گذشته پرداخت منابع مالی داشتند را به این سفر معنوی اعزام کنند، افزود: عربستان یک شرط گذاشته که افراد بالای ۶۵ سال را نمی‌پذیرد.

 سهمیه جامعه ایثارگران برای اعزام به حج نسبت به قبل کمتر شده ما در حال مذاکره هستیم و قول هایی از سازمان حج و زیارت برای افزایش سهمیه گرفته ایم

وی در پاسخ به این پرسش که چه خدمات و مزایایی برای جامعه ایثارگرِ عازم حج در نظر گرفته شده، بیان کرد:  مزیت خاصی برای این افراد وجود ندارد چون هزینه های سفر به عهده خود افراد است، مگر بخشودگی عوارض و خروج از کشور که برای آنها در نظر گرفته می شود اما برای برخی از جانبازان به دلیل سالمندی، وضعیت جسمی و جانبازی که نیاز به کمک دارند و نمی توانند با افراد عادی در یک هتل باشند، مکان های خاصی در نظر گرفته می شود و در قالب کاروان های دیگر به مکه اعزام می شوند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مقررات سازمان حج برای زائران خانه خدا گفت: اگر افراد، از قبل سپرده‌گذاری داشته باشند، بنیاد شهید به نسبت آن برای همه یک تخفیف در نظر گرفته و جانبازان هم مانند دیگران مشمول همان تخفیف می شوند.

برآورد ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مازاد برای بیمه دی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص واگذاری یارانه به شرکت های بیمه گفت: از سازمان برنامه و بودجه در حال پیگیری هستیم تا از محل آزادسازی یارانه دارو، اعتباری را که به شرکت های بیمه اختصاص می دهند، به بیمه دی هم اختصاص دهند تا بتوانند پوشش خود را افزایش دهند.

قاضی‌زاده هاشمی افزود: بیمه دی  بیمه تکمیلی نیست، بلکه اجبای است. چون ما طبق قانون موظف هستیم صد در صد هزینه های درمان را پرداخت کنیم و امیدواریم پیگیری ها به نتیجه برسد، برآورد ما ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مازاد بودجه ای برای بیمه دی است که نیاز به منابع جدید داریم و ما این موضوع را دنبال می کنیم.

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه 1401 /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه ۱۴۰۱ /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

افزایش حقوق رزمندگان معسر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: حقوق سال آینده رزمندگان معسر به ۳ میلیون تومان افزایش یافت.

آقای رحیم زارع افزود: حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد غیر شاغل برای سال آینده به سه میلیون تومان و بالای ۲۵ درصد به سه میلیون پانصد هزار تومان رسید.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین با اشاره به مصوبه امروز نمایندگان گفت: دولت سهم صندوق توسعه ملی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را ۲۰ درصد در نظر گرفته بود که نمایندگان با توجه به اینکه دولت، اذن مقام معظم رهبری در این خصوص را نداشت، با آن مخالفت کرده و سهم صندوق توسعه را براساس قانون ۴۰ درصد تعیین کردند.
وی تصریح کرد: براین اساس کمیسیون تلفیق بودجه با استقراض ۲۰ درصدی دولت از سهم صندوق توسعه ملی مخالفت کرد، مگر اینکه دولت بتواند اذن مقام معظم رهبری را اخذ کند و در این صورت رای گیری مجددی در نشست کمیسیون تلفیق انجام خواهد شد.
زارع در ادامه با اشاره به سهم ۴۰ درصدی صندوق توسعه ملی، تصریح کرد: سهم عمومی بودجه با این مصوبه ۴۵.۵ و سهم شرکت ملی نفت ۱۴.۵ درصد خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه همچنین با اشاره به بررسی بحث حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اظهار کرد: عنوان «حذف ارز ترجیحی» به اشتباه در افکار عمومی بیان می‌شود، زیرا بحث اصلاح روند پرداخت یارانه مطرح است، یعنی یارانه بجای پرداخت به حلقه اول به حلقه آخر و مصرف کننده (مردم) پرداخت شود.

وی تاکید کرد: در جلسه امروز کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادات متعددی در این خصوص مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اما تصمیمی اتخاذ نشد و براین اساس کمیسیون تلفیق در جلسه امروز عصر خود نیز به این موضوع خواهد پرداخت و بحث اصلاح روند پرداخت یارانه را بررسی می‌کند.

زارع گفت: تامین معیشت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت کالا‌ها یکی از دغدغه‌های مجلس و دولت است و مسلما بعد از بحث و بررسی گسترده در این خصوص تصمیم گیری خواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ادامه داد: نمایندگان همچنین ضمن مخالفت با پاداش ۴۴۵ میلیون تومانی پایان خدمت بازنشستگان براساس لایحه بودجه سال آینده، این رقم را تا ۴۷۲ میلیون تومان افزایش دادند و براین اساس پاداش پایان خدمت سال آینده همانند سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ با افزایش حقوق جانبازان غیرحالت اشتغال (فاقد شغل) تا سه میلیون و پانصد هزار تومان موافقت کردند، تصریح کرد: براین اساس حقوق ۲ میلیون و دویست هزار تومانی ۴۲ هزار جانباز غیرحالت اشتغال به ۳ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش خواهد یافت.

زارع همچنین گفت: براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق حق عائله مندی برای بازنشستگان، شاغلان و مستمری بگیران در ازای همسر دو برابر و در ازای فرزند سه برابر شد که در مجموع ماهیانه حدود یک میلیون و دویست هزارتومان می‌شود.

وی افزود: به موجب موافقت اعضای کمیسیون تلفیق تعداد رزمندگان معسر در سال آینده از ۹۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته و حقوق آن‌ها از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت. همچنین تعداد جانبازان معسر نیز از ۱۰۲ هزار به ۱۲۲ هزار نفر افزایش و دریافتی آن‌ها نیز از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت./ صدا و سیما

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه 1401 /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

افزایش حقوق مستمری بگیران بنیاد شهید در سال ۱۴۰۱ / حقوق رزمندگان معسر در بودجه ۱۴۰۱ /حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟

حقوق جانبازان در سال ۱۴۰۱ چقدر است؟ + جزئیات افزایش حقوق جانبازان فاقد شغل

رحیم زارع ، سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای با اشاره به مصوبه روز ششم بهمن ماه سال ۱۴۰۰ شمسی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت:

نمایندگان در نشست امروز این کمیسیون با افزایش حقوق جانبازان غیرحالت اشتغال تا سه میلیون و پانصد هزار تومان موافقت کردند. براین اساس حقوق ۲ میلیون و دویست هزار تومانی ۴۲ هزار جانباز غیرحالت اشتغال به ۳ میلیون و پانصد هزار تومان افزایش خواهد یافت! همچنین براساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق حق عائله مندی برای بازنشستگان، شاغلان و مستمری بگیران در ازای همسر دو برابر و در ازای فرزند سه برابر شد که در مجموع ماهیانه حدود یک میلیون و دویست هزارتومان می شود… علاوه بر این، با موافقت اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی، تعداد رزمندگان معسر در سال آینده از ۹۰ هزار به ۱۱۰ هزار نفر افزایش یافته است و حقوق آنها از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش خواهد یافت. تعداد جانبازان معسر نیز از ۱۰۲ هزار به ۱۲۲ هزار نفر افزایش یافته است و دریافتی آنها نیز از دو میلیون و دویست و پنجاه هزار تومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا می کند.

 در ادامه و در روز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۰ شمسی نیز نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شمسی کل کشور، با بند ز تبصره ۱۲ ماده واحده درباره حقوق جانبازان و آزادگان معسر این لایحه موافقت کردند!

در بند ز تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه پیرامون حقوق جانبازان و آزادگان معسر در سال ۱۴۰۱ اینچنین آمده است:

بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال معسر فاقد شغل و درآمد که بر اساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌ باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک‌ معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین‌ نامه اجرائی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به‌تصویب هیأت وزیران می‌ رسد./ صفحه اقتصاد

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

4 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

یونس داور بالابگلو از تبریز

۲۲ خرداد ۱۴۰۱


باسلام ..چرا جانبازان حالت اشتغال شاغلان بازنشسته را به دو گروه تقسیم کردید گروهی هم حقوق جانبازی و هم حقوق بازنشستگی دریافت میکنند گروهی امثال بنده فقط حقوق ناچیز بازنشستگی برخورداریم آیا این ظلم نیست ما جانبازان همین دیاریم چرا بین جانبازان تعبیض قایل هستید سالهاست همکاران همشرایط بنده در زمان شاغل بودنمون همشرایط ما حقوق پرسنلی و حقوق جانبازی موفق به دریافت بودند ولی ما فقط عذاب کشیدیم انا امید و اعتراض داریم این قانون بنیاد شهید نزدیک به ۳۰ سال است حکم فرماست

حمیدرضا مهربانی

۳۰ خرداد ۱۴۰۱


لطفادرموردرزمندگان معصر بیشتر بنگارید تمام امیدمان به این وجی است که لطف کردند اساس وپایه درستی ندارد

صابر باقری

۰۱ تیر ۱۴۰۱


سلام بزرگوا جانباز ۳۰درصدم بنیادی هستم انگشتان دست راست ندارم کمک معیشتی بگیرم سه فرزند دختر دارم بیارتی هم بهم زده و چند جراحی دیگه کردم با مدرک رفتم کمسیون حالت آشتغال ردم کردن گفتن باید انگشتانت در نیاد ۴۰ساله در نیومده و بیمه بنیادم جای نمیتونم کار کنم حق پرستاری هم نمیگیرم واقعا ۲تومان نون بچه هام نمیشه عاجزانه درخواست دارم کمکم کنید

قدرت الله حصاری

۰۳ تیر ۱۴۰۱


با سلام من جانبازان زیر ۲۵درصد اعصاب وروان هستم. که فقط یه کمک معیشت از بنیاد میگیرم .پیامک اومده شما دارای درامد هستین .نده ۹زدن دخترها به خاطر اینکه حقوق کمی دارم یارانه خودشون رو جدا نکردن که کمک خرج من باشه .میگن باید بچه ها تون یارانه خودشون رو جدا کنن .طبق قانون خودتون حداقل حقوق کارکنان دولت یعنی ۳۸۰۰رو به دولت به ما تعلق میگیره لطفا رسیدگی کنید .ماهم فرزندان وکهنه سربازان این سرزمین هستیم .

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار