۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸

استاندار تهران: قرنطینه تهران منتفی است

آقای انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت: مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. ادارات نیز تنها باید از یک سوم نیروهای خود به صورت حضوری استفاده کنند. وی افزو...

استاندار تهران: قرنطینه تهران منتفی است

آقای انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای اداری استان تهران اظهار داشت: مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهند بود و به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد. ادارات نیز تنها باید از یک سوم نیروهای خود به صورت حضوری استفاده کنند.

وی افزود: سال گذشته از اول آذر تا آخر سال یعنی ۳۰ اسفند تدابیری اتخاذ شده بود که اثربخشی خود را نشان داد و با اجرای طرح هوشمند مدیریت بیماری طرح محله محوری، طرح استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی توانستیم بیماری را کنترل کنیم.
استاندار تهران گفت: از دهم اسفند تا ۳۰ اسفند شلوغی بازار، بازگشایی تالارها، جشن و عروسی‌ها و عادی انگاری این موضوع باعث شد انتقال ویروس جهش یافته انگلیسی افزایش پیدا کند به ویژه که این ویروس همه افراد را درگیر می‌کند.
بندپی افزود: ۶۷ درصد مراجعه سرپایی بیشتر شده است و بیش از ۷۰ درصد افزایش بستری و ۵۲ درصد افزایش جانباختگان را شاهد هستیم و میانگین فوتی زیر ده سال نیز از ۱.۹ به ۵.۴ درصد رسیده و بی احتیاطی‌ها و عادی انگاری‌ها در ایام عید بعد از سفر تاثیرات خود را گذاشته است.
محسنی بندپی گفت: متاسفانه آثار این تردد‌ها و کاهش فاصله گذاری اجتماعی را در چند روز آینده نیز خواهیم دید و تنها راهکار اجرای سخت مصوبات ستاد کرونا و همکاری هر چه بیشتر مردم است و باید اعمال محدودیت‌ها بیشتر شود.
وی افزود: شرایط اعمال محدودیت‌ها نیز برای شهر‌های قرمز، نارنجی و زرد مشخص شده است که باید همان دستورالعمل‌ها اجرا شود.
استاندار تهران گفت: ما در طرح شهید سلیمانی بحث شناسایی به موقع، رهگیری، قرنطینه و ایزوله کردن را داشتیم که اکنون نیز باید برای کنترل این بیماری این مراحل در دستور کار قرار گیرد و برای فعال کردن طرح محله محوری باید به طور جدی اقدام کنیم.

اعمال محدودیت های کرونایی به مدت دو هفته در تهران

استاندار تهران از توقف فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ در تهران به مدت دو هفته خبر داد و گفت: قرنطینه تهران منتفی است، اما با دستوالعمل‌های ستاد ملی کرونا در عمل تهران تعطیل است.
آقای انوشیروان محسنی بندپی درحاشیه جلسه شورای اداری استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: مهمترین رویداد پیش رو در سال ۱۴۰۰ انتخابات است که در حوزه تهران چهار انتخابات برگزار می‌شود.
وی افزود: بی تردید یکی از مسائلی که موجب ایجاد شور و اشتیاق مردم برای مشارکت در انتخابات خواهد شد مدیریت بیماری کروناست که متأسفانه شلوغی بازار، بازگشایی تالار‌ها و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در اسفندماه همچنین سفر‌های نوروزی و تردد‌های بین شهری موجب شده است که روند فزاینده مبتلایان در کشور را شاهد باشیم.
وی با بیان اینکه ویروس جهش یافته انگلیسی قدرت انتقال و سرایت بسیار بالایی دارد و همه سنین را در بر می‌گیرد، گفت: این ویروس در تمام کشور گردش پیدا کرده و در ۳۰ استان روند بیماری رشد شتابی گرفته است و اکنون از هر یک نفر مبتلا به ویروس کرونا یک نفر به ویروس جهش یافته انگلیسی مبتلاست.
استاندار تهران با بیان اینکه از ابتدای آذر ماه تا پایان اسفند توانستیم این بیماری را مدیریت کنیم، افزود: هم اکنون با تشدید محدودیت‌ها و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تقویت طرح محله محور شهید سلیمانی باید مدیریت و کنترل بیماری را در دست بگیریم.
وی در خصوص محدودیت مشاغل مختلف گفت: مشاغل ضروری همچون دستگاه‌های خدمت‌رسان، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مشاغلی که مایحتاج مردم را مهیا می‌کنند باید فعالیت کنند، اما فعالیت پاساژها، تالارها، مراکز آموزشی، سینماها، مراکز ورزشی و حتی برگزاری مراسم مذهبی جزو فعالیت‌هایی است که در شهر‌های قرمز باید متوقف شوند.
وی ادامه داد: از سایر اقشار و صنوف مشمول محدودیت‌ها درخواست می‌کنیم به صورت داوطلبانه این کار را انجام دهند و برای دو هفته فعالیت‌های خود را متوقف کنند و چیزی اضافه بر مصوبات ستاد ملی قابل اجرا نیست.
محسنی بندپی افزود: ادارات نیز تنها باید در شهر‌های قرمز از یک سوم نیرو‌های خود به صورت حضوری استفاده کنند و قطعا نمی‌توان شهری همچون تهران را که پایتخت کشور است و فعالیت‌های بین‌المللی در آن در حال انجام است قرنطینه کرد لذا موضوع قرنطینه تهران منتفی است.
استاندار تهران در خصوص تصمیم‌گیری در مورد اجرای طرح ترافیک در تهران نیز گفت: سال گذشته نیز این موضوع مطرح بود، اما هنگامی که کاهش فعالیت‌ها را داریم قطعا رفت و آمد‌ها کاهش پیدا می‌کند و براساس مصوبات قانونی شهر با تراکم جمعیت نباید مواجه باشد.
محسنی بندپی بار دیگر با تأکید بر اینکه فعالیت گروه‌های ۱ در تهران ادامه دارد و مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ تعطیل خواهد بود، افزود: برخی مشاغل داوطلبانه فعالیت خود را متوقف کردند و برخی نیز تذکر گرفته‌اند که حداکثر تا پایان امروز فعالیت خود را متوقف کنند. وی تصریح کرد: متأسفانه هنوز شهر دارای تراکم جمعیتی است و گویا این پیام دریافت نشده است که کرونای جهش یافته انگلیسی را جدی بگیرند. درخواست ما این است که با توسعه دولت الکترونیک و بهره‌گیری از دورکاری، مردم برای مدت دو هفته همکاری داشته باشند تا مدیریت بیماری محقق شود.
محسنی بندپی ادامه داد: از شروع اعلام وضعیت قرمز برای تهران روز گذشته مصوبات ابلاغ شده است و به مدت دو هفته این محدودیت‌ها اعمال خواهد شد و در صورت نیاز تمدید می‌شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار