۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷

لزوم مبارزه با بدعت ها و حل شبهات و مشکلات مردم به دست روحانیت

لزوم مبارزه با بدعت ها و حل شبهات و مشکلات مردم به دست روحانیت قم- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم مبارزه با بدعت ها گفت: روحانیت باید به صورت جهادی در حل شبهات و مشکلات مردم وارد شود. به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد ج...

لزوم مبارزه با بدعت ها و حل شبهات و مشکلات مردم به دست روحانیت

لزوم مبارزه با بدعت ها و حل شبهات و مشکلات مردم به دست روحانیت

لزوم مبارزه با بدعت ها و حل شبهات و مشکلات مردم به دست روحانیت

قم- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به لزوم مبارزه با بدعت ها گفت: روحانیت باید به صورت جهادی در حل شبهات و مشکلات مردم وارد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی صبح سه شنبه در جمع طلاب پاکستانی مقیم قم که عازم سفر تبلیغی ماه مبارک رمضان به کشور پاکستان هستند، با بیان اینکه هر روز صهیونیست‌ها علیه اسلام و مسلمین و شیعیان به خصوص علیه انقلاب اسلامی ایران دسیسه چینی می‌کنند، گفت: نقشه‌های دشمنان اسلام باید بیان شود، منبری که نیاز زمانه‌ی بشر در آن ذکر نشود، هرچقدر هم بالای آن آیات قرآن و روایات خوانده شود، فایده‌ای نخواهد داشت. باید از بیان آیات و روایات برای تشخیص مصداق بیرونی استفاده کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه گاهی در فضای مجازی ملاحظه می‌شود افرادی دنبال این هستند که دامنه بدعت‌ها و خرافات را در دین اسلام و مذهب اهل‌بیت (ع) گسترش دهند، گفت: بسیار مراقب اینگونه توطئه‌ها باشید. آنچه را که اسلام و اهل‌بیت علیهم‌السلام فرموده‌اند، به مردم برسانید. آن نمازی را بخوانید که پیامبر و اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌خواندند. امروز بعضی افراد اضافات جدیدی به نام اهل‌بیت علیهم‌السلام طرح می‌کنند، اینها همه بدعت است و جایز نیست. مراقب بدعت‌ها باشیم و از دین و مکتب حراست کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از مبلغان خواست در هدایت مردم فعال باشند و افزود: پیامبر اسلام (ص) فرمودند که اگر تمام عالم را در کفه‌ای از ترازو قرار بدهند، به سنگینی و ارزش عمل کسی که انسانی را هدایت کند نمی‌رسد.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به اهمیت پیدا کردن مشکلات منطقه تبلیغی گفت: مبلّغین اسلام باید اول جامعه‌شناسی کنند که در منطقه چه خبر است؟ در ذهن جوان‌ها چه سوالاتی وجود دارد؟ چه شبهاتی در ذهن مردم مطرح است و در جلسات تبلیغی پاسخ آن را مطرح کند تا موفق به تحکیم دین خدا شود، چرا که ما دنبال این هستیم که دین خدا را تحکیم و تثبیت کنیم و برای نسل‌های آینده این امانت را حفظ نموده و به آنها منتقل کنیم.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام به طلاب و مبلغان توصیه کرد: اگر این توانایی در شما هست که مشکلات اجتماعی مردم را حل کنید، خود را کنار نکشید چرا که امروز زمانی است که روحانیت باید در حل مشکلات مردم به صورت جهادی وارد شود؛ مانند فعالیت‌هایی که طلاب عزیز ما در قضیه کرونا و سیل و زلزله به صورت جهادی انجام داده و وارد عمل شدند. شما هم اگر در منطقه‌ای مشکلی وجود دارد با بزرگان و معتمدین محل جلسات داشته باشید و دنبال برطرف کردن مشکلات باشید.

مهر

مطالب مرتبط

آخرین اخبار