۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

کلیپ سبک زندگی

یک غذای متفاوت و خوشمزه با پیازچه + خاصیت

پیازچه منبعی غنی از فیبر بوده و موجب کاهش کلسترول و تری گلیسیرید بالای خون می‌شود و همچنین می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شود. علاوه بر این عصاره‌ی پیازچه می‌تواند جریان خون در بدن را بهبود بخشیده و از این طریق خطر حمله‌ی قلبی را کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،پیازچه یا پیاز سبز گیاهی است از خانواده پیاز و سیر و تره که به پیازچه ژاپنی نیز معروف است. پیازچه ترکیبی از پیاز و تره است و ظاهر آن شباهت زیادی به ترکیب پیاز و تره دارد. هر دو قسمت پیازچه خوراکی بوده و می توان از پیازچه در پخت و پز به عنوان چاشنی استفاده کرد. طعم پیازچه نسبت به پیاز ملایم‌تر است. ساقه‌های سبز پیازچه تندی ملایمی داشته و میزان تندی پایه سفید بیشتر است. پیازچه را بیشتر در تهیه سوپ، سالاد، سیب زمینی سرخ شده و به عنوان طعم دهنده استفاده می‌کنند.

خواص پیازچه برای مو

یکی از مهم‌ترین خواص پیازچه تاثیر آن در سلامت مو‌ها است. پیارجه خواص و فواید متعددی برای مو‌ها دارد که در ادامه بررسی این خواص پیازچه می‌پردازیم.

  • تقویت و افزایش رشد مو

یکی از خواص پیازچه برای مو کمک به تقویت مو و افزایش رشد مو است. پیازچه حاوی مقادیر بالایی از ترکیبات گوگردی است که این ترکیبات گوگردی موجب افزایش تولید کلاژن شده و از این طریق موجب تقویت و افزایش رشد مو می‌شود.

  • درمان شوره سر

درمان شوره سر از دیگر خواص پیازچه برای مو است. داشتن خواص ضد میکروبی قوی از دیگر خواص پیازچه است که این خاصیت ضد میکروبی به درمان شوره سر کمک می‌کند.

  • درمان شپش سر

گفتیم یکی از خواص پیازچه داشتن مقادیر بالایی از گوگرد و ترکیبات گوگردی است. گوگرد موجود در پیازچه می‌تواند به درمان شپش سر کمک کند. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط