۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۹

یک سبزی پرطرفدار که سردرد و استرس را رفع، حافظه را تقویت و پوست را پاکسازی می کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از بهداشت نیوز،یک سبزی پرطرفدار که سردرد و استرس را رفع، حافظه را تقویت و پوست را پاکسازی می کند. نعناع یکی از سبزی‌های معطر و دوست داشتنی است که امروزه استفاده از آن در رژیم غذایی بسیار رای...

سبزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از بهداشت نیوز،یک سبزی پرطرفدار که سردرد و استرس را رفع، حافظه را تقویت و پوست را پاکسازی می کند. نعناع یکی از سبزی‌های معطر و دوست داشتنی است که امروزه استفاده از آن در رژیم غذایی بسیار رایج است.

یک سبزی پرطرفدار که سردرد و استرس را رفع، حافظه را تقویت و پوست را پاکسازی می کند

با این حال، علاوه بر طعم فوق العاده نعناع، این گیاه دارای خواص بی نظیری برای سلامتی بدن است که از آن جمله می‌توان به بهبود هضم غذا، کمک به کاهش وزن، تسکین حالت تهوع، افسردگی، خستگی و بی حالی، و سردرد اشاره کرد همچنین از نعناع به عنوان یک گیاه دارویی در درمان آسم، از دست دادن حافظه و مشکلات پوستی استفاده می‌شود.

دانشمندان می‌گویند نعناع یکی از گیاهانی است که برای تمدد اعصاب و رفع گرفتگی بینی بسیار مفید است. تحقیقات متعدد آزمایشگاهی نشان داده است مصرف نعناع می‌تواند علائم بیماری سرماخوردگی و آنفلوآنزا فصلی را تسکین دهد. آلرژی فصلی و تب یونجه سالانه میلیون‌ها نفر را درگیر می‌کند. عصاره گرفته شده از برگ نعناع می‌تواند باعث کاهش ترشح برخی مواد شیمیایی خاص در بدن شود که همین امر جلوی تشدید علائم تب یونجه و آلرژی را می‌گیرد.

نعناع همچنین دارای خواص اشتهاآور و تسهیل کننده روند گوارش است. عطر این گیاه به ترشح بیشتر بزاق کمک می‌کند. بزاق خود حاوی آنزیم‌های هضم کننده غذا است، در نتیجه مصرف نعناع در بهبود کارکرد دستگاه گوارش تاثیر گذار است. تحقیقات در سال ۲۰۱۳ نشان داد نعناع می‌تواند باعث تسکین علائم بیماری سندرم روده تحریک پذیر شود. همچنین منتول موجود در نعناع باعث تسکین اسهال می‌شود.

مادرانی که به نوزادان خود شیر می‌دهند می‌توانند برای جلوگیری از خشکی و دردناک شدن نوک سینه از روغن نعناع استفاده کنند. همچنین تحقیقات نشان داده است عصاره نعناع برای پاکسازی پوست و جلوگیری از خارش بسیار مفید است.

یک سبزی پرطرفدار که سردرد و استرس را رفع، حافظه را تقویت و پوست را پاکسازی می کند

یک سبزی پرطرفدار که سردرد و استرس را رفع، حافظه را تقویت و پوست را پاکسازی می کند

عصاره این گیاه می‌تواند علائم مربوط به آکنه پوست را مرتفع کند.
تحقیقاتی در سال ۲۰۰۳ نشان داده است مصرف نعنا می‌تواند به تلاش افراد برای کاهش وزن کمک کند. مصرف این گیاه باعث تحریک ترشح آنزیم‌های گوارشی و جذب مناسب غذا می‌شود.

همچنین این آنزیم‌ها می‌توانند مولکول‌های چربی را شکسته و به انرژی تبدیل کنند. افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند می‌توانند نوشیدنی‌های حاوی نعناع بدون شکر استفاده کنند. یک لیوان دمنوش نعناع هیچ کالری ندارد، اما یک لیوان نوشابه ۱۵۰ کالری انرژی وارد بدن می‌کند.

از دیگر خواص مصرف نعناع می‌توان به تقویت حافظه، سلامت دهان و دندان، تسکین حالت تهوع، سردرد و استرس اشاره کرد. با روش‌های متنوعی می‌توان نعناع را به رژیم غذایی اضافه کرد. این گیاه را می‌توانید به صورت تازه و یا خشک شده مصرف کنید. با این کار، علاوه بر لذت مصرف یک غذای معطر، خواص بی نظیر آن را برای بدن خود به ارمغان بیاورید.

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار