۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

کلیپ سلامت

کلیپ | آیا قرص بیوتین از ریزش مو جلوگیری میکند یا خیر ؟

داروی بیوتین مکملی است که با هدف تقویت مو و ناخن، ضخیم شدن موهای نازک و بهبود پوست تجویز می‌شود. این قرص به عنوان مکمل کمبود ماده بیوتین در بدن را جبران می‌کند. مصرف بیوتین عوارض جدی خاصی ندارد و تقریبا در هر سنی قابل مصرف است و حتی خانم‌های باردار و شیرده هم می‌توانند مصرف کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بیوتین ویتامین B محلول در آب است که در برخی غذاها وجود دارد و به صورت مکمل‌های دارویی نیز به بازار عرضه می‌شود. داروی بیوتین با آنزیم‌ها همراه شده و نقش حیاتی در تجزیه چربی‌ها، کربوهیدرات و پروتئین‌های غذا دارد. به علاوه اینکه سیگنال‌های ارسالی سلول‌ها و فعالیت ژن‌ها را نیز تنظیم می‌کند. از داروی بیوتین به عنوان مکملی برای پیشگیری و درمان کمبود بیوتین بدن ناشی از بارداری، تغذیه طولانی مدت با لوله، سوتغذیه و کاهش وزن سریع استفاده می‌کنند. در ادامه این مطلب با ما باشید تا با داروی بیوتین، موارد مصرف، فواید و عوارض احتمالی بیشتر آشنا شوید. قبل از مصرف این قرص می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید یا از متخصص پوست مشاوره بگیرید.

‏داروی بیوتین چیست؟

بیوتین یا ویتامین B۷ ویتامینی است که در غذاهایی مانند تخم مرغ، شیر و موز وجود دارد. کمبود بیوتین باعث نازک شدن موها یا حتی ریزش آن‌ها و ایجاد دانه و جوش‌های پوستی روی صورت می‌شود. از داروی بیوتین به عنوان مکملی برای جبران کمبود این ماده در بدن بخصوص در موارد ریزش مو، شکنندگی ناخن و برخی بیماری‌های پوست و مو استفاده می‌کنند.

هیچ آزمایش یا تست خاصی نیست که بتواند میزان بیوتین پایین در بدن را تشخیص دهد و معمولا کمبود آن با نشانه‌هایی مانند نازک شدن و کم پشتی موها، جوش‌های پوستی قرمز اطراف چشم، بینی و دهان تشخیص داده می‌شود.

کلیپ | آیا قرص بیوتین از ریزش مو جلوگیری میکند یا خیر ؟

کلیپ | آیا قرص بیوتین از ریزش مو جلوگیری میکند یا خیر ؟

بهترین زمان مصرف قرص بیوتین (قرص بیوتین را چه موقع باید خورد؟)

بهترین زمان مصرف قرص بیوتین را پزشک متخصص با توجه به وضعیت جسمی فرد تعیین می‌کند. اما در حالت معمول توصیه می‌شود که قرص بیوتین را در وعده صبح با صبحانه یا قبل آن بخورید. خاصیت حلال در آب بودن بیوتین باعث شده که همراه سایر مواد مغذی موجود در غذا جذب بدن شود.

‏طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین

باید آمپول بیوتین را با آمپول بپانتین ترکیب نموده و با یک سرنگ به صورت عضلانی تزریق کنید. در مواردی که آمپول بیوتین و بپانتین به صورت عضلانی به عضله دلتوئید تزریق شده و بعد از آن تزریق مزوتراپی پوست سر انجام شود بیشترین اثربخشی را خواهید گرفت. خود ویتامین بیوتین را به صورت عضلانی دوبار در هفته به بازو تزریق می‌کنند و پس از دوره ۶ تایی بهتر است ماهی یکبار تمدید شود. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط