۲۳:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹

تکنولوژی

چگونه تیغه های ماشین چمن زنی را به درستی تیز کنیم؟

از دوران پیش از نوجوانی تا زمانی که به دانشگاه رفتم، چمن‌زنی محله بودم و این بدان معنا بود که از ماشین چمن‌زنی چرخشی Toro برای بریدن سه یا چهار چمن در هفته استفاده می‌کردم. قطعاً کار سختی بود، اما به نظرم قابل قبول بود، زیرا در میان بوی ع...

چگونه تیغه های ماشین چمن زنی را به درستی تیز کنیم؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یکی از چیزهایی که در مورد شرکت چشم انداز که با همسرم در اواخر دهه ۸۰ تأسیس کردم، بیشتر از همه لذت بردم، فرصتی بود که دوران کودکی خود را دوباره مرور کنم واینکه چگونه تیغه های ماشین چمن زنی را به درستی تیز کنم؟.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

ابزار مورد نیاز

گیره (تیغه)نیمکتی
فایل
ژنده پوش
مجموعه سوکت / ضامن دار
آچار شمع
لوله فولادی
برس سیمی

چگونه تیغه های ماشین چمن زنی را به درستی تیز کنیم؟

چگونه تیغه های ماشین چمن زنی را به درستی تیز کنیم؟

مواد مورد نیاز

بلوک ۲×۴
دستکش
رنگ کنید
عینک های محافظ
روان کننده WD-40

پروژه گام به گام

مرحله ۱
ماشین چمن زنی را غیرفعال کنید
شمع را پیدا کنید و سیم شمع را بردارید تا از روشن شدن تصادفی ماشین چمن زنی در حین کار جلوگیری کنید. سیم را به محفظه بچسبانید تا از سر راه آن جلوگیری کنید.نکته حرفه ای: برای جدا کردن شمع از آچار شمع استفاده کنید. اگر پیستون در بالای حرکت تراکم قرار داشته باشد، یک ضربه کوچک به تیغه ممکن است پیستون را روی “کوهان” و وارد کورس نیرو کند. اگر این اتفاق بیفتد، تیغه به اطراف می چرخد و می تواند دست شما را بشکند! برداشتن دوشاخه با کاهش فشار از آن جلوگیری می کند.

ماشین چمن زنی را نوک بزنید و تیغه را علامت بزنید

ماشین چمن زنی را بچرخانید تا سمت کاربراتور و فیلتر هوا بالا باشد. این کار از چکیدن گاز و روغن به داخل فیلتر هوا جلوگیری می‌کند و در نتیجه وقتی ماشین چمن‌زنی را دوباره روشن می‌کنید، شروع به کار سخت می‌کند و دود ایجاد می‌کند.کمی رنگ روی تیغه اسپری کنید یا بمالید تا سمتی که رو به بیرون است مشخص شود. به این ترتیب می‌دانید که از کدام راه آن را دوباره نصب کنید. این یک اشتباه رایج است که تیغه را وارونه قرار دهید، و اگر این کار را انجام دهید، به درستی بریده نمی شود و سعی می کنید دلیل آن را بفهمید.نکته حرفه‌ای: اگر درپوش گاز سوراخ‌های هوا داشته باشد، احتمالاً مقداری گاز روی زمین نشت می‌کند، بنابراین این روش را در بیرون انجام دهید و یک پارچه را برای پاک کردن نشت‌ها در دسترس داشته باشید. از استفاده از کبریت، فندک یا هر منبع آتش باز خودداری کنید.

تیغه را بردارید

برای جلوگیری از چرخش تیغه در خلاف جهت عقربه های ساعت، یک بلوک ۲×۴ را بین انتهای تیغه و محفظه قرار دهید (از پای خود برای این کار استفاده نکنید!). کمی WD-40 را روی مهره (یا پیچ) نگهدارنده تیغه روی محور موتور اسپری کنید تا شل شود، یک دقیقه صبر کنید، سپس از یک آچار دسته بلند آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید. مهره محکم است، بنابراین ممکن است برای چرخاندن آن نیروی زیادی لازم باشد. این کمک می کند تا دسته آچار را با طول لوله فولادی برای اهرم بیشتر گسترش دهید.هنگامی که بست شل شد، آن را باز کنید، تیغه آن را بردارید و ماشین چمن زنی را در وضعیت عمودی قرار دهید.نکته: تیغه برخی از مدل‌های قدیمی در خلاف جهت عقربه‌های ساعت می‌چرخد و مهره یا پیچ و مهره‌ای با رزوه معکوس می‌گیرند که برای برداشتن آن باید در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. این برای اکثر ماشین‌های چمن‌زنی مدرن که تقریباً همگی دارای تیغه‌های چرخان در جهت عقربه‌های ساعت هستند، صادق نیست.

تیغه را با سوهان تیز کنید

تیغه را در یک گیره نیمکتی ببندید و زنگ زدگی و زباله ها را با یک برس سیمی تمیز کنید (علامت های رنگی را که قبلا ایجاد کرده اید پاک نکنید). دستکش و عینک ایمنی بپوشید و از یک فایل آسیاب حرامزاده (یک سوهان مسطح به طول حدود ۱۰ اینچ و نیم تا یک اینچ عرض) برای تراش دادن اریب های دو سر تیغه استفاده کنید.فایل را دقیقاً دقیقاً در زاویه اریب نگه دارید و در حین حرکت از یک سر مخروط به انتهای دیگر، بارها و بارها بالا و پایین بکشید. برای به حداکثر رساندن طول عمر تیغه، هدف شما “چاقوی کره ای” تیز است، نه تیغ تیز. برای رسیدن به این هدف نباید بیش از ۳۰ تا ۵۰ ضربه طول بکشد.

نکات حرفه ای

فایل فقط در یک جهت برش می‌دهد: روی ضربه فشار. هنگامی که سوهان فلز را بگیرد، احساس مقاومت خواهید کرد. اگر احساس نمی‌کنید که فایل «گزنده» می‌شود، سعی کنید کمی بیشتر به سمت پایین فشار دهید، و اگر باز هم مقاومتی احساس نکردید، فایل را تغییر دهید، زیرا فایلی که استفاده می‌کنید احتمالاً کسل‌کننده است.
برای صرفه جویی در زمان، من گاهی اوقات از یک ابزار چرخشی با اتصال چرخ سنگ زنی روی تیغه های مالچ خمیده استفاده می کنم که به سختی پرونده می شوند. کنترل این ابزار نسبت به آسیاب زاویه ای که برخی از متخصصان از آن استفاده می کنند ایمن تر و آسان تر است، اما برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد فولاد نرم و خراب شدن تیغه، باید از فشار کم استفاده کنید. با این حال، در کل، یک فایل امن ترین ابزار برای استفاده در تیغه های مستقیم است.

تیغه را متعادل کنید

برای بررسی تعادل، تیغه را از میخ آویزان کنید. اگر یک طرف فرو رفت، کمی بیشتر از آن سمت سوهان بزنید تا تیغه به صورت افقی آویزان شود. این مرحله مهم است زیرا یک تیغه نامتعادل باعث ایجاد ارتعاشاتی می شود که می تواند چمن زنی را بیش از آنچه که هست کار طاقت فرسا کند و در واقع به ماشین چمن زنی آسیب برساند.

تیغه را دوباره نصب کنید

ماشین چمن زنی را به عقب برگردانید، تیغه را دوباره روی شفت قرار دهید و مهره یا پیچ را برای نگه داشتن آن پیچ کنید. پشت ۲×۴ را بین تیغه و محفظه گوه بزنید (این بار در طرف مقابل تیغه) و بست را با آچار به سمت پایین سفت کنید.حتما محکم ببندید. کم سفت شدن یک اشتباه رایج است. می تواند زمان بندی موتور را از بین ببرد و حتی شروع به کار ماشین چمن زنی را سخت کند.ماشین چمن زنی را در حالت عمودی قرار دهید، شمع و سیم شمع را تعویض کنید و به ماشین چمن زنی یک شروع آزمایشی بدهید.

آیا برای تیز کردن تیغه ماشین چمن زنی باید هزینه ای پرداخت کنید؟

اگر ابزار مناسبی دارید، می توانید تیغه ماشین چمن زنی را در کمتر از ۲۰ دقیقه با خطر کم اشتباه تیز کنید. با این حال، اگر تیغه پس از چنگ زدن در خاک سنگی، سوراخ شده و خرد شده باشد، ممکن است به چیزی بیش از یک تیز کردن ساده نیاز داشته باشد، و این معمولاً یک کار حرفه ای است.

هزینه تیز کردن تیغه چمن زنی چقدر است؟

اگر تیغه را بردارید و برای تیز کردن به مغازه ببرید، میانگین هزینه آن حدود ۳۰ دلار است.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط