۰۷:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱

پیش بینی هواشناسی در ایران تا ۷ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه در سه روز آینده در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان های هرمزگان ، نواحی جنوبی، مرکزی و غربی کرمان ، جنوب سیستان و بلوچستان جنوب و شرق فارس ...

پیش بینی هواشناسی در ایران تا ۷ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کبری رفیعی کارشناس هواشناسی ، با بیان اینکه در سه روز آینده در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب در برخی نقاط استان های هرمزگان ، نواحی جنوبی، مرکزی و غربی کرمان ، جنوب سیستان و بلوچستان جنوب و شرق فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی رگبار ، رعد وبرق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

او ادامه داد: در این مدت در نوار شمالی کشور، مازندران ، ارتفاعات گیلان، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان، اردبیل و شمال آذربایجان های شرقی و غربی شاهد افزایش ابر، بارش پراکنده باران و رعد وبرق و وزش باد شدید موقتی خواهیم بود.

رفیعی گفت: طی امشب و فردا در جنوب سمنان، شرق اصفهان، قم و جنوب تهران و در ۵ ماه آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و خراسان جنوبی در برخی ساعات وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود .

او درباره آب و هوای استان تهران هم گفت : آسمان تهران فردا قسمتی ابری در بعدازظهر گاهی همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین دمای تهران به ۳۵ درجه و کمترین آن به ۲۷ درجه است.

طبق اعلام سازمان هواشناسی طی چند روز آینده در بخش‌های شمال شرقی استان تهران به ویژه در ارتفاعات، شامل فیروزکوه، آبعلی، دماوند، لواسان، پردیس و شمیرانات احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، خطر برخورد صاعقه در مناطق مستعد و احتمال بارش تگرگ وجود دارد.

به توصیه هواشناسی استان تهران، نباید در این ایام پرخطر در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها توقف کرد، همچنین در چرای دام‌ها در حاشیه مسیل‌ها و مراتع باید احتیاط کرد، علاوه بر آن از فعالیت‌های کوهنوردی باید اجتناب شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط