۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۱

پشت پرده حمله جنگنده های صنعا به مقر سپاه پاسداران

حمله به مقرّ سپاه در صنعا، چه ماجرایی دارد؟

پشت پرده حمله جنگنده های صنعا به مقر سپاه پاسداران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تلویزیون رسمی عربستان روز سه شنبه ادعا کرد که جنگنده های “ائتلاف”، “مقرّ سری” متعلق به کارشناسان سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در صنعا را مورد هدف قرار داده اند. این رسانه هدف مورد نظر را “نظامی و مجاز به حمله” خواند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این خبر رد کرد و آن را بی اساس دانست. وی وجود هرگونه روابط نظامی میان جمهوری اسلامی و یمن را تکذیب کرد.

دروغ حمله به مقرّ سپاه در صنعا، پوششی بر ناکامی متجاوزان

روشن است که عربستان تلاش می کند با این اخبار ساختگی، اولا بر شکست خود و ائتلافش در مقابله با دلیرمردان یمن و ثانیا بر اشتباه هولناکی که در تجاوز علیه یمن و ادامه بیهوده آن مرتکب شد، سرپوش بگذارد.

خنده دار است که عربستان و حامیانش آمریکا و “اسرائیل” از به زانو درآوردن ملت یمن طی ۷ سال گذشته ناتوان بودند، آن هم پس از اینکه بخاطر “حضور کارشناسان ایرانی در صنعا” از سلاح های مخالف با قوانین بین المللی استفاده کردند.

انتشار این اخبار دروغین نه تنها سودی برای عربستان ندارد، بلکه بر جایگاه، آوازه، ارتش و فرماندهان آن تاثیرات منفی به دنبال خواهد داشت، چرا که از سال ۲۰۱۵ در تحقق هرگونه دستاورد نظامی در یمن ناتوانند و تنها کاری که تاکنون کرده اند، کشتار کودکان، زنان و جنین ها در شکم مادرانشان است.

حال ادعا می کنند که کارشناسان سپاه پاسداران ایران در صنعا حضور دارند که البته هیچ کس جز جنگنده های عربستان به این حضور پی نبرده است، آن هم جنگنده هایی که تفاوتی میان مدرسه کودکانه و پایگاه نظامی یا افراد عادی و رزمندگان کمیته های مردمی قائل نمی شوند. چگونه کارشناسان ایرانی در یمنی که از خشکی، دریا و آسمان تحت محاصره است حضور پیدا کنند؟

بهترین کاری که عربستان می تواند انجام دهد توقف تجاوز به یمن، لغو محاصره آن، دست برداشتن از بکارگیری مزدوران، رها کردن مردم یمن به حال خود، پذیرش اشتباه ۷ ساله خود و جبران مصیبت ها و فجایعی که علیه آنها مرتکب شده است. این بهترین و آسان ترین راه برای خروج از باتلاق یمن است.

در غیر این صورت، عربستان راهی جز اتهام به دیگران و سرپوش گذاشتن بر ناکامی خود با اخبار دروغ ندارد که این نیز منجر به فرو رفتن بیشتر در این باتلاق می شود که هزینه های سنگینی برایش به دنبال خواهد داشت.

منبع:رکنا

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط