۰۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳

پسر اوسمار زیر ذربین رقیبان/ با جادوگر جوان لیگ برتر آشنا شوید

سروش رفیعی مقابل ذوب آهن بهترین بازی فصل خود را انجام داد.

بمب نقل و انتقالاتی پرسپولیس از جذب پدیده فوتبال ایران تا حذف ستاره لیگ برتر + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،بعد از حضور اوسمار ویرا در نقش سرمربی پرسپولیس و تغییر سیستم او در این تیم سروش رفیعی در بازی نخست مقابل آلومینیوم در اراک در مرکز خط سه نفره و پست ۱۰ بازی کرد اما با بازگشت امید عالیشاه به ترکیب او یک خط عقب رفت و در دو مسابقه اخیر کنار مسعود ریگی بازی کرده است.

سروش ثانیه ۸ پاس گل داد!

سروش حالا به نوعی نقش میلاد سرلک را در تیم خود ایفا می‌کند که توامان هم هافبک دفاعی بود هم در بازی‌سازی و تدارکات حملات به تیمش کمک می‌کرد.

در دو بازی اخیر بازی‌سازی از مرکز زمین پرسپولیس توسط سروش رفیعی آغاز می‌شود اما آنچه در میدان فولادشهر به چشم آمد توپگیری‌های او، بردن جنگ‌های میانه میدان، پاس‌های دقیق و بهره بردن از تصاحب توپ با کمترین ضربه ممکن به آن و تاثیرگذاری دقیق در فاز حمله تیمش بود که باعث شد شماره ۷ سرخ‌ها در پست جدید بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهد.

سروش رفیعی در همان ثانیه ۸ بازی پاس فوق العاده‌ای به مهدی ترابی داد که می‌توانست سریع‌ترین گل فصل لیگ برتر را رقم بزند که ترابی قدر این پاس عالی را ندانست.

رفیعی در طول بازی هرگز افت نکرد و یک مهره کاملا موثر در مرکز زمین برای تیمش بود که باعث شد وزن خط میانی پرسپولیس بالا برود و به خط میانی حریف بچربد.

سروش رفیعی

سروش رفیعی

بدون شک این بازی را می‌توان بهترین نود دقیقه سروش رفیعی در فصل جاری دانست که برای اوسمار که نگران پیدا کردن جانشینی برای سرلک بود، امیدوار کننده خواهد بود.

سروش که در این فصل و حتی فصل قبل در بیشتر بازی‌ها پوزیشنی تدافعی می‌گرفت و بیشتر از هر بازیکنی در تیم خود خطا می‌کرد و اخطار می‌گرفت در بازی فولادشهر هوشمندانه‌تر و باتجربه‌تر از همیشه به توپ ضربه زد و بازیکن موثری در راه این پیروزی بود به طوری که حالا می‌توان گفت شماره ۷ پرسپولیس در پست ۸ بازیکن بهتری است.

به نظر می‌رسد ترافیکی که در خط میانی ایجاد شده در بالا رفتن کیفیت بازی رفیعی هم موثر بوده چرا که او خوب می‌داند با حضور خدابنده‌لو و اورونوف، قدرت اوسمار برای جابجایی‌های متعدد در میانه میدان پرسپولیس بالاتر رفته و هر بازیکنی در هر مسابقه‌ای می‌تواند نیمکت نشین باشد یا تعویض شود.

البته سروش در این تیم آنقدر باتجربه شده که می‌داند چطور گلیم خود را از آب بیرون بکشد و طوری بازی کند که تیم به او نیاز پیدا کند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط