۰۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۳

ویژگی گوشی های متاورسی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با ظهور متاورس تکنولوژی‌های روز دستخوش تغییر شده‌اند و با تغییر و تحولات جذابی در آینده رو به رو خواهیم بود. به تازگی شرکت htc گوشی مبتنی بر متاورس طراحی کرده است و گوشی‌های متاورسی موضوع جذاب برای...

ویژگی گوشی های متاورسی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،با ظهور متاورس تکنولوژی‌های روز دستخوش تغییر شده‌اند و با تغییر و تحولات جذابی در آینده رو به رو خواهیم بود. به تازگی شرکت htc گوشی مبتنی بر متاورس طراحی کرده است و گوشی‌های متاورسی موضوع جذاب برای علاقه‌مندان فناوری شده‌اند. پیرامون این موضوع گفتگویی با یکی از متخصصین این حوزه داشتیم. در ادامه همراه ما باشید.

حسین خوش‌رفتار کارشناس اینترنت اشیا گفت: عنوان متاورس اخیرا توسط فیس‌بوک و شخص زاکربرگ مطرح و ترند اخبار روز شد. در حقیقت مفهوم متاورس از سال‌ها قبل مطرح شده بود. با عناوین مختلف به این مفهوم می‌پرداختند اما در حال حاضر فیس‌بوک یا در حقیقت شرکت متا در تلاش است با تغییر نام و ترند متاورس خود را در این میان سرآمد نشان دهد. متاورس برای خیلی از متخصصین این حوزه ابهامات زیادی دارد. دانش کافی نسبت به متاورس نیاز به زمان دارد. تکنولوژی‌هایی مثل بلاک چین، رمز ارزها و فناوری‌های زیستی اثر مستقیم بر متاورس خواهند داشت. ترکیب این فناوری‌ها در متاورس شکل جدیدی از دنیا را ایجاد خواهد کرد.

خوش‌رفتار اظهار کرد: نقش گوشی‌های هوشمند در دنیای متاورس موضوع مهمی است. ارتباط مردم با فناوری در فضای سایبر از طریق گوشی‌ها انجام می‌شود. در نتیجه سریع‌ترین مسیر برای رسیدن کاربران به متاورس گوشی است. هر دیوایس دیگری قصد ورود به این حوزه را داشته باشد، بیش از ۵ تا ۱۰ سال زمان لازم دارد. متاورس برای جهان شمولی باید از گوشی‌های موجود در بازار استفاده کند.

وی افزود: در این میان شرکتی مثل htc صحبت از گوشی‌های متاورسی می‌کند. htc سال‌ها از گردونه رقابت خارج شده است. مسئولان این شرکت قصد دارند گوشی Viverse را به بازار معرفی کنند. این شرکت هم کاری مشابه زاکربرگ انجام می‌دهد. تا در این حوزه مطرح شود.

این کارشناس اینترنت اشیا تأکید کرد: موضوع جالب در خصوص این گوشی فیچرهای تعریف شده است. این فیچرها به لحاظ مفهومی جذابیت بالایی دارند. در متاورس انسان ها با پروفایل‌های مجازی که آواتار هستند، شناسایی می‌شوند. گوشی htc ابزاری به اسم Viev avatar دارد که آواتار هر فرد برای دنیای متاورس ساخته می‌شود. Viev Connect یکی دیگر از ابزار گوشی htc است که برای آینده قابلیت مهمی است. چالش این روزهای متاورس رقابت متاورس شرکت‌های مختلف است. مردم در کدام متاورس باید حضور داشته باشند؟

خوش‌رفتار خاطرنشان کرد: متاورس محدود به یک شرکت یا یک مرجع نمی‌شود. بعد از ظهور چندین متاورس بحث جا به جایی در بین این متاورس‌ها مطرح می‌شود. انتقال تجربیات بین متاورس‌های مختلف موضوع مهمی است. Vive Guardian در گوشی‌های متاورسی htc این امکان را می‌دهند که گوشی به عنوان عینک واقعیت مجازی استفاده شود. با این کار محیط متاورس را درک می‌کنیم.

سامسونگ به سرنوشت نوکیا دچار می‌شود؟

وی افزود: در خصوص متاورس با حجم بسیار زیادی از عدم قطعیت مواجه هستیم. تا زمان دستیابی کامل به متاورس با اتفاق‌های گوناگونی روبه‌رو خواهیم شد. در نتیجه پیش‌بینی‌های امروز با آینده متفاوت خواهد بود. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی که در حال حاضر جز رتبه های برتر بازار هستند، بیکار نخواهند بود و برنامه‌هایی برای آینده دارند. نمی‌خواهند در مسیر تغییر و تحول از انقلاب صنعتی سوم به انقلاب صنعتی چهارم به سرنوشت نوکیا دچار شوند.

این کارشناس اینترنت اشیا در ادامه گفت: این امکان وجود دارد که هر شرکت، متاورس های جداگانه خود را معرفی کند. همچنین ممکن در کنسرسیوم‌هایی با یکدیگر متاورس ایجاد کنند. شرکت‌های بزرگ باید در آینده راه‌حلی برای متاورس داشته باشند. این روند جریان متاورس را روشن‌تر می‌کند و از ابهامات فعلی کاسته می‌شود.

خوش‌رفتار اظهار کرد: نکته مهم در خصوص متاورس بحث nft است. nft نسبت به فاکتورهای دیگر متاورس شرایط روشن‌تری دارد. البته nft ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند آینده را دگرگون کند. پیش‌بینی می‌شود شرکت‌ها در شرایط فعلی به nft بپردازند تا یکی از فاکتورهای متاورس را قدرت ببخشند.

وی در پایان افزود: دنیا در شرایطی همانند اواخر دهه ۸۰ میلادی به سر می‌برد. در آن روزها وب کم کم مطرح شد. در ۳۰ سال اخیر وب از یک صفحه ساده به صفحات تعاملی تبدیل شده است. در نتیجه کریپتوکارنسی، nft و متاورس هم همین روند را خواهند داشت. ما الان وب۱ متاورس را تجربه می‌کنیم. البته به جای ۳۰ سال متاورس مسیر را ۵ ساله می‌گذارند. برای شکل‌دهی آینده باید به سراغ فناوری برویم.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط