۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کلیپ سبک زندگی

ویدیو | ماشین ظرفشویی و ویژگی های آن

نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی توسط یک تعمیرکار لوازم خانگی آموزش داده شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،هادی قمی کارشناس و تعمیرکار لوازم خانگی نحوه صحیح چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی را آموزش داده شده است.

ماشین ظرفشویی یک دستگاه برقی مکانیکی بوده که جهت شستن و تمیز کردن ظرف و ظروف مورد استفاده قرار می گیرد. از این دستگاه در بسیاری از منازل و رستوران ‌ها استفاده‌ شده و نخستین‌ بار یک بانوی ثروتمند آمریکایی به نام جوزفین کاکرن موفق به اختراع این وسیله برقی شد.

ماشین ‌های ظرفشویی دارای سه مدل رومیزی، ایستاده و توکار می‌باشند که ماشین ‌های ظرفشویی رومیزی قابلیت جابجایی را داشته و انواع متنوع ‌تری نسبت‌ به سایر مدل ‌های خود دارند. ماشین‌های ایستاده برای حجم بالاتری از ظرف و ظروف استفاده‌ شده و در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار می گیرند. مدل های توکار امکان جابجایی را نداشته و در داخل کابینت ‌ها نصب می‌شوند.

نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی

نحوه عملکرد ماشین ‌های ظرفشویی بدین‌ گونه است که آب پس‌ از گذشت از مخزن نمک، وارد حوضچه شده و توسط یک پمپ قوی، آب در داخل دستگاه با فشار بالا و توسط باز وهای آب‌پاش به گردش افتاده و شروع به شستشوی ظروف می‌نماید.

از جمله وسایلی که نصاب پس از نصب ماشین ظرفشویی به شما ارائه می‌دهد میتوان به: نمک مخصوص ماشین ظرف‌شویی اشاره کرد که سختی آب را کاهش می دهد، مایع درخشان کننده و مایع جلا دهنده ماشین ظرفشویی که باعث براقی ظروف بعد از شستشو می‌شود و مواد شوینده که به دو حالت قرص و پودری با مارک‌ها و برندهای متفاوت وجود دارند.

اختراع و پیدایش ماشین ظرفشویی در آشپزخانه‌ ها کمک شایان و قابل‌ توجهی را جهت شستشوی ظروف به انسان‌ها کرده و دیگر لازم نیست ظروف را با دست شسته و این وسیله امکان لب پر شدن و شکستن و یا تمیز نشسته شدن ظروف را به حداقل و یا صفر رسانده است.

ویدیو | ماشین ظرفشویی و ویژگی های آن

ویدیو | ماشین ظرفشویی و ویژگی های آن

تعمیر ماشین ظرفشویی

ماشین های ظرفشویی مانند هر وسیله برقی دیگری دچار مشکلات و عیب‌ هایی می‌شوند که احتیاج به تعمیر و یا تعویض قطعه دارند. ساختار داخلی ماشین ‌های ظرفشویی بسیار پیچیده بوده و دارای قطعات ضروری زیادی است که خرابی هر یک از این قطعات بر عملکرد دستگاه تأثیر می‌گذارد و همین دلیل تعمیر و فیکس دستگاه آسان نبوده و احتیاج به افراد کارآزموده و ماهر دارد که دوره ‌های مخصوص در این زمینه را پشت سر گذاشته و باتجربه باشند.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط