۰۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

ویدیو | عفونت گوش در کودکان به چه صورت است و چه علائمی دارد ؟

عفونت گوش (گاهی اوقات اوتیت میانی حاد نامیده می‌شود) عفونت گوش میانی است، که فضای پر از هوا در پشت پرده گوش است که حاوی استخوان‌های ارتعاشی کوچک گوش است. کودکان بیشتر از بزرگسالان به عفونت گوش مبتلا می‌شوند. از آنجایی که عفونت گوش اغلب خو...

ویدیو | عفونت گوش در کودکان به چه صورت است و چه علائمی دارد ؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،عفونت گوش از جمله شایع‌ترین عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی است که گوش میانی (فضای پر شده از هوا پشت پرده صماخ که استخوان‌های کوچک لرزان گوش در آن ناحیه قرار دارند) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  این علایم در کودکان شامل درد گوش خصوصا هنگام دراز کشیدن، احساس کشیده شدن گوش، دشواری در به خواب رفتن، گریه کردن بیش از حد معمول، تحریک پذیری بیش از حد، دشواری در شنیدن یا پاسخ به صداها، از دست رفتن حس تعادل، تب ۳۸ درجه سانتی گراد یا بالاتر، بیرون آمدن مایعات از گوش، سردرد و از دست دادن اشتها می‌باشد.

عفونت گوش چیست و علت و علائم آن کدام هستند؟!

عفونت گوش می‌تواند عفونت‌های باکتریایی یا ویروسی باشد. آن‌ها می‌توانند در گوش میانی، قسمتی از گوش که درست در پشت پرده گوش قرار دارد، و همچنین گوش خارجی و داخلی ایجاد شوند. آن‌ها اغلب به خودی خود از بین می‌روند؛ اما به دلیل التهاب گوش یا تجمع مایع می‌توانند دردناک باشند.

عفونت گوش می‌تواند مزمن یا حاد باشد. عفونت حاد گوش دردناک است، اما مدت کوتاهی دارد. عفونت‌های مزمن گوش یا برطرف نمی‌شوند یا بارها عود می‌کنند. آن‌ها می‌توانند باعث آسیب به گوش میانی و داخلی شوند که به ندرت دائمی است.

در اندیشه معاصر ببینید پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط