۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱

کلیپ سلامت

ویدیو | درمان سریع و ساده گردن ،کتف و شانه درد

گردن درد یکی از بیماری هایی است که به تازگی بسیار شایع شده است. علائم آن مانند درد و گرفتگی عضلات گردن، درد در ناحیه کتف، شانه، سر درد، پشت درد یا عدم توانایی در چرخاندن کامل سر هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،

گاهی  گردن درد به خاطر عصبی بودن و یا گرفتگی و کشیدگی عضلات به دلیل یه چرخش یک باره روی می دهد. در این حالت اگر با روش های درمانی که در ادامه خواهیم گفت و در طی یک الی دو هفته درد تسکین پیدا نکرد باید آن را جدی بگیرید. همچنین اگر درد  گردن با علائمی مانند درد هر دو شانه، درد در ناحیه ران و باسن، درد درون دست ها و یا همراه تب باشد باید به پزشک مراجعه کرد تا بعد از گرفتن اسکن و ام آر آی و نوارهای عصب و عضله نوع بیماری را تشخیص و راه درمان مناسب را تجویز کند. اگر درد ناحیه گردن همراه تب باشد می تواند نشانه عفونت باشد، گردن درد و عفونت، ناشی از التهاب غدد لنفاوی به خاطر وارد شدن ویروس و یا سایر عفونت ها رخ می دهد. گاهی ممکن است درد در سمت راست گردن باشد، گردن درد سمت راست  می تواند ناشی از آسیب مهره های ستون فقرات و یا فرسودگی باشد که باید برای درمان به دکتر ارتوپد مراجعه کرد.

گردن درد عصبی

در این نوع شخص به دلیل فشار های عصبی و استرس دچار درد می شود. متاسفانه در جامعه امروز این نوع درد گردن بسیار شایع است. علائمی شامل درد در پشت سر و احساس فشار روی مهره برجسته پشت و نزدیک گردن، احساس خستگی و درد شانه ها و سرگیجه دارد. برای درمان گردن درد عصبی فقط لازم است کمی به خود استراحت بدهید و از فشار کاری بکاهید و با ماساژ و شنا کردن و همچنین تغذیه ای سرشار از منیزیم خود را درمان کنید. همچنین با خوابی آرام این بیماری سریع تر بهبود می یابد، برای این کار می توانید از قرص های خواب و یا از مواد غذایی خواب آور استفاده کنید.

ویدیو | درمان سریع و ساده گردن ،کتف و شانه درد

ویدیو | درمان سریع و ساده گردن ،کتف و شانه درد

چگونه گردن درد را درمان کنیم؟

راه اول: اصلاح رفتاری

درست بنشینید، از کفش مناسب برای پیاده روی استفاده کنید، اجسام سنگین را حمل نکنید. خریدها و یا کیفتان را بین دو دست توزیع کنید. از بالش بلند و یا کوتاه استفاده نکنید. اگر کارتان به گونه ای است که مدت طولانی پشت مانیتور می نشینید هر چند دقیقه یک بار ورزش گردن را انجام دهید و یا وضعیت خود را تغییر دهید

راه دوم: درمان خانگی

درمان گردن درد خانگی قطعا می تواند فقط استراحت باشد. البته موارد دیگری هم هستند اما هرچه کمتر به گردن فشار بیاورید و آن را در وضعیت ثابتی نگه دارید بهبودی زودتر روی می دهد. ماساژ با روغن های گیاهی و همچنین با برگ نعناع و زنجبیل، استفاده از کمپرس گرم و سرد در تسکین درد موثر است. البته در ماساژ گردن باید بسیار احتیاط کرد زیرا این عضو حساس است و باید مراقب بود تا آسیبی وارد نشود.

راه سوم: درمان سنتی

بیشتر برای درمان این بیماری در طب سنتی روی به طب سوزنی می آوردند که در درمان گرفتگی عضلات گردن موثر است.

راه چهارم: ورزش

ورزش گردن درد را می توان همواره و حین نشستن های طولانی برای درمان هم برای پیشگیری از گردن درد انجام داد. همچنین یکی دیگر از ورزش هایی که بسیار برای التیام این بیماری توصیه می شود شنا کردن و پیاده روی در آب است. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط