۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۶

کلیپ خبری

وقتی ربات ها وارد صحنه اداره پست میشوند + فیلم

ربات هایی که در اداره پست مورد استفاده قرار می گیرند می تواند ۲۰۰ هزار بسته پستی را در روز مرتب کند. یک شرکت چینی با استخدام این ربات ها هزینه نیروی کار را به نصف کاهش داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ربات‌های انسان‌نما که مبتنی بر هوش مصنوعی هستند، حوزه جذابی از فناوری رباتیک به شمار می‌روند و به زودی استفاده کردن از آنها رایج‌تر می‌شود.

«آندری کارپاتی»(Andrej Karpathy) دانشمند علوم رایانه به محض دیدن ویدئویی از یک ربات انسان‌نمای ساخت چین در ماه اوت، هیجان خود را ابراز کرد. کارپاتی در ایکس(توییتر سابق) نوشت: من یکی از این ربات‌ها می‌خواهم یا شاید دو تا و حتی چند تا. چشمگیر به نظر می‌رسد. ۹۰ هزار دلار و ۴۷ کیلوگرم. بله، این ربات انسان‌نما یک فناوری مناسب است.

کارپاتی به عنوان یکی از اعضای بنیان‌گذار شرکت آمریکایی «OpenAI» که پلتفرم هوش مصنوعی مولد بسیار محبوب ChatGPT را توسعه داده است، از این ربات انسان‌نما موسوم به «یونیتری اچ۱»(Unitree H۱) نام برد. این ربات مجهز به رادار لیزری با ارتفاع ۱.۸ متر، ۴۷ کیلوگرم وزن دارد و توسط استارت‌آپ «یونیتری رباتیکس»(Unitree Robotics) مستقر در هانگژو ساخته شده است.

ویدئوی منتشرشده از یونیتری نشان می‌دهد که ربات می‌تواند بیش از ۱.۵ متر در ثانیه حرکت کند، تعادل خود را در دو مرحله پس از یک لگد ناگهانی بازگرداند و حتی کمی پس از تشخیص دادن اینکه آیا انسان قصد بلند کردن پا را دارد یا خیر، از کنارش عبور کند. در اندیشه معاصر ببینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط