۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱

وزیر آینده آموزش و پرورش باید مسلط به قوانین و آیین نامه ها باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مجید قاسم کردی حقوق دان و فعال مدنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اندیشه معاصر در خصوص  انتظارات جامعه نخبگانی کشور از  وزیر آینده آموزش و پرورش، اظهار کرد: معتقدم بازنگری نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرا...

مجید قاسم کردی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مجید قاسم کردی حقوق دان و فعال مدنی، در گفت‌وگو با خبرنگار اندیشه معاصر در خصوص  انتظارات جامعه نخبگانی کشور از  وزیر آینده آموزش و پرورش، اظهار کرد: معتقدم بازنگری نظام تعلیم و تربیت متناسب با شرایط و مقتضیات زیست بوم جدید جامعه،اجرای درست طرح رتبه بندی، نیازمند مدیراجرایی مسلط به قوانین و ساختارهای قدرت از بدنه آموزش و پرورش با تحصیلات مرتبط است.

این فعال مدنی با اشاره به این موضوع که انتخاب یک وزیر با کفایت و شایسته برای دستگاه‌ تعلیم و تربیت یکی از انتخاب‌های مهم دولت در شرایط حال و انتظار فراگیر فرهنگیان به خصوص اجرای قانون رتبه بندی است، اعلام نمود که شخصی که این مسئولیت را عهده دار می شود اول خودش باید عامل به قوانین باشد و نظم و انضباط در رفتار و کردارش نمایان باشد تا بتواند با بهره‎گیری از ظرفیت قانونی، مجلس و دولت، با برنامه‎ریزی دقیق و متفکرانه  برای رفع خلا قانونی و اجرایی ، اقدام مثبت نماید.

قاسم کردی مهم‌ترین مشکلات این روزهای این وزراتخانه را نارضایتی اجرای طرح رتبه بندی اعلام نمود و گفت: دو هدف عمده اجرای این طرح ارتقای کیفیت آموزش و تربیت، مطابق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و ارتقای منزلت اجتماعی و معیشت معلمان است که متاسفانه از تصویب قانون در مجلس تا اجرای قانون در دولت به گونه‌ای پیش رفت که منجر به نارضایتی کم سابقه‌ای در جامعۀ فرهنگیان شده است لذا انتظار می رود وزیر جدید با اشراف کامل با برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها، بازنگری مجدد برنامه و روش اجرا و  انتخاب افراد متخصص و متعهد این قانون را به نحوی اجرا ‌کند که نحوه ارزیابی‌ها موجب رضایت مندی معلمان شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار