۲۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۵

اقتصادی

ورود به سامانه سهام عدالت | استعلام سهام عدالت

برای ورود به سامانه عدالت و استعلام گرفتن سامانه باید چه کاری انجام داد؟

ورود به سامانه سهام عدالت | استعلام سهام عدالت

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سهام عدالت یکی از مهم ترین روش هایی است که با آن میتوان کمی از وضعیت اقتصادی خود را تضمین نمود. مردم زیادی برای دریافت سهام عدالت به دنبال راه و روش هستند. برای باخبر شدن از جزئیات بیشتر اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی به صورت تصویری

برای دریافت استعلام سهام با استفاده از کدملی، شما تنها نیاز به داشتن کد سجام دارید. ابتدا به سایت سمات به آدرس www.csdiran.ir مراجعه کنید. سپس، وارد درگاه یکپارچه ذینفعان شوید و ثبت‌نام کنید.

پس از تکمیل اطلاعات، با استفاده از کدملی و رمزعبور، وارد پنل کاربری خود شوید. به منظور افزایش امنیت، یک رمز یک بار مصرف نیز به شماره سهامدار ارسال می‌شود.

حالا که وارد پنل کاربری شده‌اید، می‌توانید در بخش درگاه الکترونیک سهامدار، بخش اوراق بهادار، اطلاعات مرتبط با سبد سرمایه‌گذاری خود را مشاهده کنید. این شامل تعداد سهام‌ها، مبلغ سرمایه‌گذاری، گردش معاملات، سودهای پرداخت شده، مجامع، اطلاعیه‌های نماد، گردش دارایی، تاریخچه سود سهام عدالت، و گزارش حق تقدم استفاده نشده می‌شود.

سهام عدالت

سهام عدالت

 سامانه سهام عدالت sahamedalat.ir

با ورود به سایت سهام عدالت تنها می‌توانید شماره تلفن سهام عدالت را تغییر بدهید و یا شماره شبا را ثبت یا ویرایش کنید. (گزینه وضعیت واریز سود در این سایت، غیرفعال است.)

ورود به سامانه سهام عدالت با کد ملی | sahamedalat.ir

افرادی می‌توانند وارد سامانه  شوند که سهام‌دار باشند و قبلا سودی دریافت کرده باشند. اگر این شرایط را دارید، با ورود به سامانه می‌توانید ارزش کلی سبد سهام عدالت را ببیند. علاوه براین، قابلیت ثبت شماره شبا، ثبت شماره موبایل و یا تغییر آن در این سایت امکانپذیر است. (سایت یا تارنمای  با نام سامانه ویرایش اطلاعات سهام شناخته می‌شود و هنوز سامانه ثبت نام  از سوی دولت اعلام نشده است.)

نحوه استعلام سهام عدالت

منظور از استعلام و پیگیری سهام عدالت ، مشاهده برگه سهام عدالت توسط سهامدار می باشد . در این برگه ۷ ردیف مشخص شده است که از جمله اطلاعات آن می توان به سود واریزی توسط دولت و ارزش سهام اولیه اشاره نمود. با استفاده از راهنمای زیر می توانید برگه سهام عدالت خود را استعلام و به صورت اینترنتی مشاهده کنید .

۱- مشمولان وارد صفحه ای که در تصویر زیر نشان داده شده است می شوند و در صفحه اصلی می بایست از قسمت سامانه الکترونیکی سهام عدالت، عبارت ورود به سامانه را انتخاب نمایند.

۲- در این صفحه مقررات سامانه در ۶ بند برای آنان نمایش داده می شود ، ابتدا مطالب را مطالعه نموده و سپس گزینه مطالب فوق را مطالعه نموده و می پذیرم را تیک دار و در آخر گزینه ادامه را می بایست انتخاب نمایند.

۳- حال باید شماره ملی خود را با صفرهای اول به صورت کامل در جای خالی وارد نموده و پس از وارد نمودن کد امنیتی گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۴ در صورتی که دارای سهام عدالت باشند می توانند وارد مرحله بعد شوند اما اگر سهام عدالت نداشته باشند تصویر زیر برای فرد نمایش داده می شود .

۵- از این مرحله راستی آزمایی سامانه آغاز می گردد و افراد در گام اول نام و نام خانوادگی خود را از بین سه گزینه انتخاب و پس از انتخاب گزینه صحیح ، عبارت ادامه را انتخاب نمایند.

۶- در گام دوم راستی آزمایی شخص می بایست نام پدر خود را از بین سه گزینه ای که نمایش داده شده را انتخاب و گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۷- در گام سوم راستی آزمایی باید سال تولد خود را انتخاب نموده و سپس گزینه ادامه را انتخاب نمایند.

۸- در آخرین گام راستی آزمایی باید شماره شناسنامه خود را انتخاب نمایند، دقت کنند که اگر هیچکدام از گزینه ها شامل شماره شناسنامه شخص نمی باشد باید گزینه خط تیره را انتخاب نمایند.

۹- در این مرحله اطلاعات شناسنامه ای سهام دار نمایش داده خواهد شد و پس از مطالعه در صورت صحیح بودن اطلاعات گزینه تایید و ورود را انتخاب نمایند.

۱۰- در این مرحله صفحه شخصی مخاطب نمایش داده می شود و برای مشاهده برگه سهام عدالت باید از بین گزینه های داشبورد اطلاعاتی، گزینه مشاهده صورت وضعیت دارایی سهام را انتخاب نمایند.

۱۱در آخر برگه سهام عدالت برای افراد نمایش داده می شود که در بالای صفحه می توانند ارزش اسمی سهام و پایین تر از آن وضعیت واریز سود ، تعداد ، زمان و مبلغ سودهای واریزی تا امروز را ملاحظه نمایند.

اهمیت استعلام سهام

در سامانه یکپارچه ذینفعان می‌توانید از سودهای دریافتی، میزان دارایی و ارزش سهام عدالت خود مطلع شوید. ناگفته نماند که خدمات این سایت به موارد ذکر شده خلاصه نمی‌شود و در ادامه به خدمات دیگر این سایت می‌پردازیم.

در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی از دارایی‌ خود ممکن است متضرر شوید. شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که بنظرتان تعداد سهام‌های موجود در پرتفوی شما کمتر از تعداد واقعی است. با گرفتن استعلام سبد دارایی از درگاه یکپارچه ذینفعان در صورت مغایرت با پشتیبانی کارگزاری تماس حاصل نمایید. این مشکل به جهت تغییر کارگزار رخ می‌دهد.

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه

درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، به عنوان یک زیرمجموعه از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، به منظور ارتباط بین انواع ذینفعان در بازار سرمایه ایجاد شده است. یکی از شرایط لازم برای بهره‌مندی از خدمات این درگاه، داشتن کد سجام می‌باشد.

این سامانه خدمات خود را به دو صورت نسخه تحت وب و اپلیکیشن ارائه می‌دهد. اپلیکیشن با نام “سمات” در سه سیستم عامل iOS، اندروید و ویندوز به کاربران ارائه شده است. برای اطلاعات بیشتر درباره درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، می‌توانید به مقاله “درگاه یکپارچه ذینفعان چیست؟” مراجعه کنید. همچنین، برای راهنمایی در مورد نحوه دانلود و استفاده از اپلیکیشن سمات، مقاله “نحوه دانلود اپلیکیشن درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه” را مطالعه کنید.

خدمات ارائه شده توسط درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه عبارتند از:

مجامع الکترونیکی
پذیره نویسی سهامدار
اخذ گواهی سپرده دارایی
درگاه الکترونیکی سهامدار
گزارش گردش معاملات
اطلاعیه‌های نماد
میز خدمات الکترونیک
تاریخچه سود سهام عدالت
گزارش سودهای پرداخت شده
مشاهده ارزش سهام عدالت و استعلام آن
مشاهده پروفایل سجام

اطلاعات به‌صورت الکترونیکی ارائه شده و کاربران می‌توانند به راحتی از این امکانات برخوردار شده و به مدیریت امور مرتبط با سرمایه‌گذاری و بازار سرمایه بپردازند.

پایان/

*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط