۲۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۷

نگرانی بانک مرکزی آمریکا از تورم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جروم پاول رئیس بانک مرکزی ‌آمریکا، ‌فدرال ‌رِزِرو، اذعان کرد اوضاع از نظر تورم در کشورش خوب نیست و روند افزایش قیمت‌ها ممکن است دراز مدت باشد. وی در عین حال تصریح کرد که در این مدت از نظر رشد اقتص...

نگرانی بانک مرکزی آمریکا از تورم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، جروم پاول رئیس بانک مرکزی ‌آمریکا، ‌فدرال ‌رِزِرو، اذعان کرد اوضاع از نظر تورم در کشورش خوب نیست و روند افزایش قیمت‌ها ممکن است دراز مدت باشد. وی در عین حال تصریح کرد که در این مدت از نظر رشد اقتصادی اوضاع در کشور خوب بوده است.

 

جروم پاول در کنفرانس مطبوعاتی بعد از نشست کمیته سیاست پولی فدرال رزرو گفت: با وجود ادامه بازگشایی اقتصادی، محدودیت‌های دیگر می‌توانند سرعت رشد اقتصادی را کاهش دهند.

وی افزود این امر احتمال اینکه تورم بالاتر و مقاوم‌تر از آنچه شود که تصور می‌کنم افزایش می‌دهد.

رئیس بانک مرکزی آمریکا تصریح کرد که می‌توان اطمینان داشت تورم در میان مدت کاهش خواهد یافت، اما گفتن اینکه این کار در چه زمانی رخ خواهد داد دشوار است.

 

در بیانیه منتشر شده در اوایل روز چهارشنبه، بانک فدرال برآورد کرد که تورم شتاب خواهد گرفت تا حد زیادی عوامل انتقالی را منعکس می‌کند.

جروم پاول خاطر نشان کرد در هر صورت، ما از ابزارهای خود به طور مناسب استفاده خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم تورم در حدود ۲ ٪ باقی بماند.

 

افزایش قیمت‌ها در آمریکا سریعترین سرعت در ۱۳ سال گذشته را تجربه می‌کند. به طوری که رقم آن در ماه مه امسال در مقیاس سالیانه، یعنی ‌نسبت ‌به همین مدت زمان در ‌سال ‌گذشته، ۳.۹ ٪ بود.

تورم در ماه ژوئن نیز در مقیاس سالانه پنج و چهار دهم درصد افزایش یافت.

 

طبق پیش بینی‌های منتشر شده در ژوئن، که در سپتامبر به روز می‌شود، بانک فدرال انتظار دارد تورم امسال به ۳.۴ درصد برسد، سپس در سال ۲۰۲۲، رقم آن به دو و یک دهم درصد و در سال ۲۰۲۳، به دو و دو دهم درصد برسد.

 

صندوق بین المللی پول، به عنوان یکی از ‌معتبرترین مراجع ارزیابی و ‌پیش بینی چشم انداز اوضاع مالی و اقتصادی ‌کشورهای ‌جهان، در گزارشی برآورد کرده است که نرخ تورم در آمریکا امسال به چهار درصد خواهد رسید. سپس در سال ۲۰۲۲، به دو ونیم درصد خواهد رسد.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار