۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۰

نقش محوری و جایگاه مهم بانوان در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ناصر مهدی یار فعال فرهنگی؛کارشناس ارشد عمران؛ایده پرداز امور شهری در یادداشتی در ارتباط نقش محوری و جایگاه مهم بانوان در انتخابات اینگونه نوشتند: بانوان ایران اسلامی ازتاثیر گذارترین اقشارجامعه بر...

نقش محوری و جایگاه مهم بانوان در انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، ناصر مهدی یار فعال فرهنگی؛کارشناس ارشد عمران؛ایده پرداز امور شهری در یادداشتی در ارتباط نقش محوری و جایگاه مهم بانوان در انتخابات اینگونه نوشتند: بانوان ایران اسلامی ازتاثیر گذارترین اقشارجامعه برای رونق بخشیدن به امرمهم انتخابات در تمامی ادوارگذشته انتخابات گوناگون بوده اند.

موید این گفته سخنان گهربارامام امت ورهبری معظم انقلاب اسلامی درباره حضورپررنگ بانوان عزیزکشور مان درصحنه های گوناگون انقلابی ازجمله انتخاباتهاست. درواقع یکی از تحولات مهم عرصه سیاسی جامعه ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مشارکت زنان در کلیه عرصه های مهم سیاسی از جمله انتخابات است.
تأکیدات حضرت امام (ره ) پس ازفراهم شدن شرایط و رعایت قوانین اسلامی بر حضور زنان در صحنه های مختلف کشور از جمله عوامل اساسی این تحول مثبت در جامعه ایران است.

به عنوان نمونه ایشان در خصوص لزوم حضور زنان در عرصه انتخابات می فرمایند:«شما باید در همه صحنه ها و میدان ها آن قدری که اسلام اجازه داده وارد باشید. مثل انتخابات که امروز عملی است که باید انجام بگیرد و صحبت روز است در ایران، خانم ها همان طوری که مردها فعالیت می کنند برای انتخابات، خانم ها هم باید فعالیت بکنند برای اینکه فرقی ما بین شما و دیگران درسرنوشت تان نیست.

سرنوشت ایران، سرنوشت همه است…

برای اینکه امور سیاسی مخصوص یک طبقه نیست، همان طوری که علم مخصوص یک طبقه نیست.

همان طوری که مردها باید در امور سیاسی دخالت کنند و جامعه خودشان را حفظ کنند، زن ها هم باید دخالت داشته باشند، و جامعه را حفظ کنند. زن ها هم باید در فعالیت های اجتماعی و سیاسی همدوش مردها باشند، البته با حفظ آن چیزی که اسلام فرموده است، که بحمدالله امروز در ایران جاری است.»
دربیشترانتخاباتهاسهم ونقش زنان نه تنهاازاقایان کمترنبوده بلکه برابرامارهامیزان مشارکت وحضور بانوان درانتخاباتهادر بسیاری موارد از مردان بیشتر بوده است.

لذابایدبه این مساله توجه کردوبانوان ایران اسلامی ازبابت این همه همراهی با ارمان های امام ورهبری وشهدابرخود ببالند.

امیدوارم که زنان شهر شیرازباحضورخوددرانتخابات روزجمعه۲۸ خرداد ۱۴۰۰به رییس جمهوری مردمی و مکتبی و کاندیداهای متخصص وولایی ودارای سوابق روشن اجرایی رای دهندتاجانی دوباره به پیکر انقلاب بخشند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط