۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

ند پرایس: واشنگتن همچنان منتظر پاسخ روسیه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که واشنگتن همچنان منتظر پاسخ روسیه برای حل بحران اوکراین است. به گزارش الجزیره، ند پرایس با اشاره به تحولات اخیر اوکراین مدعی شد: «روسیه باید ق...

ند پرایس: واشنگتن همچنان منتظر پاسخ روسیه است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که واشنگتن همچنان منتظر پاسخ روسیه برای حل بحران اوکراین است.

به گزارش الجزیره، ند پرایس با اشاره به تحولات اخیر اوکراین مدعی شد: «روسیه باید قبل از هرگونه اقدام ناشیانه در قبال اوکراین دوباره فکر کند. مسکو در تلاش است تا بهانه‌ای برای حمله به اوکراین بسازد و هدف ما جلوگیری از اقدام خصمانه روسیه علیه اوکراین است.»

او در ادامه به اصلاحات اخیر در تونس پرداخت و گفت: «ما عمیقا نگران تصمیم رئیس جمهور تونس برای انحلال شورای عالی قضایی هستیم. دولت تونس باید به تعهدات خود در خصوص احترام به استقلال قضایی مطابق با قانون اساسی عمل کند. ما مجدداً خواستار اصلاحات سیاسی سریع در تونس هستیم که به خواسته‌های مردم پاسخ می‌دهد و از دولت تونس می‌خواهیم که اصلاحات اقتصادی را برای دستیابی به ثبات مالی در اولویت قرار دهد.»

این در حالی است که رئیس جمهور تونس روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد با توجه به اینکه شورای عالی قضایی تونس به گذشته تعلق دارد و قدیمی است، تصمیم به انحلال آن گرفته است. در پی تصمیم رئیس جمهور تونس مبنی بر انحلال شورای عالی قضایی، پلیس این کشور روز دوشنبه مقر این شورا را تعطیل کرد و به کارکنان شورا اجازه ورود به این ساختمان را نداد.

گفتنی است ژوئیه سال گذشته رئیس جمهور تونس با استناد به اصل ۸۰ قانون اساسی، هشام مشیشی، نخست وزیر این کشور را عزل، پارلمان را به مدت ۳۰ روز تعطیل، مصونیت وزرا را لغو و خود را به عنوان رئیس جمهور این کشور منصوب کرد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط