۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۹

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/ ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور ایران شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کرد. بر اساس اعلام رحمانی فضلی، سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با کسب ۱۷.۹۲۶.۳۴۵ رای د...

نتایج نهایی انتخابات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

بر اساس اعلام رحمانی فضلی، سید ابراهیم رئیسی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور با کسب ۱۷.۹۲۶.۳۴۵ رای در صدر آراء قرار گرفت. محسن رضایی میرقائد نیز ۳.۴۱۲.۷۱۲ رای، عبدالناصر همتی ۲.۴۲۷.۲۰۱ رای و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۹۹۹.۷۱۸ رای را کسب کردند.

وزیر کشور همچنین مجموع رای‌دهندگان را ۲۸.۹۳۳.۰۰۴ نفر و میزان مشارکت در انتخابات امسال را ۴۸.۸ درصد اعلام کرد.

تعداد آرای باطله نیز از سوی وزیر کشور ۳.۷۲۶.۸۷۰ رای اعلام شد.

پیش از ظهر امروز، جمال عرف رئیس ستاد انتخابات کشور نیز در کنفرانس خبری خود از پیشتازی حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم خبر داده بود.

در نتایج اولیه آراء که از سوی عرف اعلام شد، رئیسی بیش از ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار رای،‌ محسن رضایی بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار رای،‌ همتی بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار رای و قاضی‌زاده هاشمی حدود یک میلیون رای از مجموع ۹۰ درصد آرای ماخوذه را از آن خود کرده بودند.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط