۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰

نادرترین علائم کرونا + جزئیات

به گزارش اندیشه معاصر؛  مهندس سید راشد جزایری با بیان اینکه میانگین ابتلای روزانه به کرونا طی ماه اخیر ۱۸۷/۵ بوده است، گفت: میانگین آمار بستری شدگان طی ماه اخیر۴۷/۸ نفر و  میانگین ‌آمار فوتی های کرونا نیز طی ماه اخیر۰/۸ نفر بوده است. وی ا...

نادرترین علائم کرونا + جزئیات

به گزارش اندیشه معاصر؛  مهندس سید راشد جزایری با بیان اینکه میانگین ابتلای روزانه به کرونا طی ماه اخیر ۱۸۷/۵ بوده است، گفت: میانگین آمار بستری شدگان طی ماه اخیر۴۷/۸ نفر و  میانگین ‌آمار فوتی های کرونا نیز طی ماه اخیر۰/۸ نفر بوده است.

وی افزود: بیشترین میانگین سنی مبتلایان به کرونا در استان متلعق به گروه سنی ۱۶  تا ۴۵ سال است و شدت علائم بیماری به دلیل چرخش واریانت انگلیسی در استان، نسبت به گذشته افزایش یافته است.

 معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد خاطرنشان کرد: شایعترین علامت مبتلابان به کووید در استان، سردرد و نادرترین علامت استشمام بوی نامطبوع بوده است.

جزایری آغاز پیک جدید کرونا را در استان تأکید کرد و گفت: دلیل افزایش آمار مبتلایان عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت فاصله اجتماعی، دورهمی های خانوادگی در شب عید و مسافرت های نوروز است.

وی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک در سطح استان چهار محال و بختیاری عنوان کرد: ۵۵ درصد مردم استان چهار محال و بختیاری پروتکل های بهداشتی چون استفاده از ماسک را رعایت می کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان چهار محال و بختیاری ادامه داد: تاکنون استان چهار محال بختیاری ۵ شهید مدافع سلامت داشته است و  ۱۱۱۶ نفر از  پرسنل درمان و  ۵۸۱ نفر از پرسنل بهداشت ۵۸۱ نیز به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد در رابطه با آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون ۷۸۳۰ دوز بدست ما رسیده که از این تعداد ۳۵۲۰ دوز واکسن تزریق شده است.

 بهداشت نیوز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار