۲۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳

مهدی طارمی در کدام تیم است؟

مهدی طارمی در پورتو و اطلاعاتی درباره او را در اندیشه معاصر دنبال کنید

مهدی طارمی در کدام تیم است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، مهدی طارمی یکی از بازیکنان تیم ایران است که در پرسپولیس برای خوش درخشید طارمی اینک در کشورهای خارجه برای بازی میرود و در تیم آن ها بازی میکند . برای با خبر شدن از جزئیات بیشتر درباره او اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

مهدی طارمی (زادهٔ ۲۷ تیر ۱۳۷۱) بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مهاجم برای باشگاه فوتبال پرتو در لیگ برتر فوتبال پرتغال و تیم ملی ایران بازی می‌کند.

طارمی در باشگاه پرسپولیس در دو فصل ۹۵–۱۳۹۴ و ۹۶–۱۳۹۵ آقای گل لیگ برتر ایران شد و در فصل ۹۶–۱۳۹۵ بهترین بازیکن لیگ برتر ایران نیز شناخته شد. او در ادامهٔ با انتقال به باشگاه‌های الغرافه قطر و ریو آوه پرتغال، برای هرکدام یک فصل بازی کرد و در ریو آوه در فصل ۲۰–۲۰۱۹ به صورت مشترک (با پیزی و کارلوس وینیسیوس) با زدن ۱۸ گل، آقای گل لیگ برتر پرتغال شد. طارمی پس از آن به باشگاه پورتو رفت و در سال ۲۰۲۱ گل او در لیگ قهرمانان اروپا ۲۱–۲۰۲۰ مقابل چلسی نامزد دریافت جایزه پوشکاش فیفا شد.

از سال ۱۳۹۴ سابقه بازی در تیم ملی فوتبال ایران را دارد. او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹، جام جهانی ۲۰۱۸ و جام جهانی ۲۰۲۲ در ترکیب اصلی ایران حضور داشت. او در بازی مقابل انگلیس در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ دو گل به ثمر رساند و نخستین ایرانی شد که در جام جهانی بیش از یک گل به ثمر رسانده‌ است

طارمی

طارمی

پیروزی پورتو در شب درخشش مهدی طارمی

پورتو در این هفته لیگ پرتغال میهمان کاساپیا بود و مهدی طارمی از ابتدا در ترکیب تیم پورتو قرار داشت. پورتو توسط گالنو در دقیقه ۳۱ به گل رسید، اما چند دقیقه بعد گل تساوی را دریافت کرد، اما در نیمه دوم گل پیروزی بخش پورتو توسط مهدی طارمی در دقیقه ۵۶ ساخته شد و گونزالس حکم به برتری شاگردان کونسیسائو داد.

به این ترتیب پورتو رتبه سوم را از براگا پس گرفت و ۶۲ امتیازی شد. اسپورتینگ با ۷۸ امتیاز در رتبه نخست جدول قرار دارد.

مهدی طارمی چهار ماه پس از فاصله گرفتن از ترکیب پورتو در تمام مسابقات داخلی و اروپایی، چهارشنبه شب در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی جام حذفی پرتغال دوباره به جمع نفرات اصلی بازگشت و مقابل ویتوریا گیمارش قرار گرفت که شب خاطره‌انگیزی برای او رقم خورد و با گلزنی همراه بود.

ستاره ایرانی پورتو در شبی که دوباره مورد اعتماد کونسیسائو قرار گرفته بود، در دقیقه ۲۳ با خطای پنالتی روی فرانسیسکو کونسیسائو، توپ را در محوطه جریمه گیمارش برداشت و روی نقطه پنالتی کاشت تا گلزنی کند و نتیجه این بازی را با تساوی یک بر یک تغییر بدهد.

حال پس از اینکه طارمی، دوران سختی را در پورتو گذرانده بود، دوباره مشغول به درخشش در تیمش است و گویا دوباره با تیم و هواداران آشتی کرده است. پس از درخشش این هفته طارمی و گلزنی در ۲ بازی متوالی، صفحه اینستاگرام باشگاه پورتو با انتشار تصویری از او به عنوان «شاهزاده ایرانی» یاد کرد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط