۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷

مهدی سردار نمی شود؛ طارمی در انتظار پیشنهاد بزرگ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نقل و انتقالات زمستانی (ژانویه) در فوتبال اروپا، با یک خبر نه چندان جدی درباره مهدی طارمی همراه بود اما او همانطور که به نظر می رسید در پورتو ماند و چشم انتظار پیشنهادهای جدی و انتقال به یک تیم بز...

خبر مهم پرسپولیس | حرکت عجیب این لژیونر پرسپولیسی در پرتغال/ پرسپولیس عامل ترقی پرتغال

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، نقل و انتقالات زمستانی (ژانویه) در فوتبال اروپا، با یک خبر نه چندان جدی درباره مهدی طارمی همراه بود اما او همانطور که به نظر می رسید در پورتو ماند و چشم انتظار پیشنهادهای جدی و انتقال به یک تیم بزرگتر در چهار لیگ برتر اروپا نشست.

بعد از دومین فصل حضور طارمی در پورتو و در مجموع سومین سال حضور این بازیکن در اروپا، امیدواری های زیادی درباره حضور مهاجم تیم ملی ایران وجود دارد. طارمی بعد از رسیدن به ترکیب اصلی پورتو و درخشش در فوتبال این کشور و همینطور عملکرد خوب در لیگ قهرمانان اروپا، اهالی فوتبال در ایران را به یک جا به جایی از پرتغال به مقصد انگلیس، ایتالیا، اسپانیا و یا آلمان امیدوار کرده است.

با پیوستن دو بازیکن اصلی پورتو به نام های سرجیو اولیویرا به آاس رم ایتالیا و همینطور لوئیس دیاس به لیورپول، شایعات درباره مهدی طارمی هم قوت گرفته بود اما مهاجم ایرانی که هنوز دومین فصل حضورش را در این تیم پشت سر می گذارد، چشم به نقل و انتقالات تابستانی دوخته است.

البته در روزهای گذشته از نقل و انتقالات زمستانی، اخباری در ارتباط با نیم نگاه آرسنال به طارمی هم وجود داشت اما طارمی هیچ گاه به هدف اصلی این تیم تبدیل نشد و صرفا می توان گفت که برخی استعدادیاب ها و مدیران برنامه، طارمی را به این باشگاه پیشنهاد داده بودند که به ثمر ننشست.

این اتفاق و به اصطلاح فوتبالی ها، لینک شدن طارمی به این تیم انگلیسی، یادآور خبرهای ضد و نقیض بسیار زیاد در سال های گذشته درباره سردار آزمون بود که در هر پنجره نقل و انتقالات، به چندین تیم از ۵ لیگ بزرگ این قاره وصل می شد و در نهایت هم در زنیت روسیه می ماند تا اینکه بالاخره در اواخر قرارداد او با این تیم روسی، آزمون به صورت آزاد با لورکوزن قرارداد بست و در ادامه با مبلغ نه چندان زیادی نسبت به پیشنهادهای گذشته خود، از زنیت جدا شد.

اما امیدواری بسیار زیادی درباره طارمی وجود دارد که می تواند راه او را از مسیری که آزمون طی کرد، متفاوت کند. این مهاجم بوشهری برخلاف آزمون در تیمی بازی می کند که به شناسایی استعدادها و انتقال آن ها به تیم های بزرگتر با مبالغ هنگفت شهرت دارد. در حال حاضر تعداد زیادی از فوتبالیست های حال حاضر اروپا در پرتغال پرورش یافتند و بسیاری از آن ها مانند رادامل فالکائو، په په، خامس رودریگس، میلیتائو، ریکاردو کاروالیو، دکو، هالک، رائول میرالس، دانیلو و … از همین تیم به تیم های بزرگ راه پیدا کردند.

در واقع پورتو از همین طریق، بخش زیادی از درآمدهای خود را به دست می آورد و برخلاف سران زنیت روسیه که بیشتر روی خرید ستاره ها تمرکز دارند، پورتو به شناسایی استعدادها و فروش های بزرگ این بازیکنان طی چند دهه گذشته عادت کرده است.

فروش های بزرگ این تیم در همین فصل و انتقالات گذشته پورتو با توجه به عملکرد درخشان مهدی طارمی در این دو فصل، این امیدواری را تا حد بسیار زیادی افزایش داده که احتمالا طارمی در پایان فصل جاری یا در زمان اتمام قراردادش، می تواند به یک تیم شناخته شده تر و یا حاضر در ۵ لیگ بزرگ اروپا منتقل شود و درخشش خود را هم در این تیم ها ادامه دهد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط