۰۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۴

مزیت گوشت‌های گیاهی به حیوانی چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مزیت گوشت‌های گیاهی به حیوانی چیست؟. کریس برایانت، پژوهشگر دانشگاه باث، به بررسی تفاوت های گوشت قرمز و و گوشت های گیاهی پرداخته و می گوید:  امروزه به طور فزاینده ای می بینیم که چگونه محصولات گیاهی ...

مضرات مصرف گوشت قرمز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،مزیت گوشت‌های گیاهی به حیوانی چیست؟. کریس برایانت، پژوهشگر دانشگاه باث، به بررسی تفاوت های گوشت قرمز و و گوشت های گیاهی پرداخته و می گوید:  امروزه به طور فزاینده ای می بینیم که چگونه محصولات گیاهی با توسل به سه عنصر ضروری طعم، قیمت و راحتی دسترسی می توانند تقاضای بازار را از محصولات حیوانی و به سمت گوشت های گیاهی تغییر دهند.

این مطالعات، شواهد قابل توجهی را نشان می دهد که مصرف گوشت های گیاهی در مقایسه با محصولات حیوانی از نظر انتشار گازهای گلخانه ای، استفاده از آب و استفاده از زمین بسیار پایدارتر بوده و همچنین جایگزین های پروتینی مبتنی بر گیاه نیز دارای طیف گسترده ای از مزایای سلامتی است.

امروزه گوشت های گیاهی می‌توانند طعم، بافت و تجربه خوردن گوشت حیوانات را تقلید کنند. با در دسترس قرار گرفتن گزینه های بیشتر، به نظر می رسد مردم از مصرف گوشت و لبنیات به نفع غذاهای گیاهی صرف نظر می کنند.

این پژوهش نتایج ۴۳ مطالعه را که به بررسی تأثیرات سلامتی و زیست‌ محیطی غذاهای گیاهی می ‌پردازند، تجزیه و تحلیل کرد. آنها همچنین به دنبال روندهایی در مورد رفتار مصرف کننده به ویژه احساس مردم در مورد خوردن گوشت جایگزین بودند.

طی مطالعه انجام شده، ۹۰ درصد از افرادی که گوشت و لبنیات گیاهی مصرف می ‌کردند، گوشت‌ خوار یا انعطاف ‌پذیر بودند افرادی که از رژیم گیاه‌خواری پیروی می ‌کردند اما تنها گاهی اوقات گوشت می ‌خوردند. پژوهشگران همچنین به این نتیجه رسیدند که محصولات گیاهی با نزدیک ترین طعم به گوشت های فرآوری شده احتمال بیشتری دارد که جایگزین گوشت واقعی حیوانات شوند.

در این میان نکته مهم این است که نه تنها لذت بردن از طعم غذا برای افراد، مهم است، بلکه غذاهای گیاهی به آنها اجازه می‌دهد بدون احساس گناه”غذا بخورند.

این بررسی نشان داد که محصولات گیاهی انتشار گازهای گلخانه ای را نسبت به محصولات حیوانی کاهش می دهند. به عنوان مثال، برآوردها نشان می دهد که جایگزینی پنج درصد گوشت گاو با پروتئین نخود، انتشار دی اکسید کربن را تا هشت میلیون تن در سال کاهش می دهد. به گزارش سیناپرس، انتخاب همبرگرهای گیاهی در مقابل همبرگرهای گوشتی می تواند انتشار گازهای گلخانه ای را تا ۹۸ درصد کاهش دهد. یکی از دلایلی که چرا غذاهای گیاهی برای محیط زیست بهتر هستند این است که به زمین کشاورزی و آب کمتری نیاز دارند و آلودگی کمتری نسبت به صنعت گوشت ایجاد می کنند.

از نظر سلامتی، محققان می گویند محصولات گیاهی برای بدن بهتر از گوشت حیوانات هستند. گوشت های گیاهی و لبنیات همچنین به کاهش وزن و ساخت توده عضلانی کمک می کنند. یکی از دلایل موجود، این است که سازندگان مواد غذایی می توانند در دستور العمل های خود خلاق بوده و قارچ های خوراکی، ریزجلبک ها یا اسپیرولینا را به غذاهای گیاهی اضافه کنند.

از سوی دیگر این افراد اسیدهای آمینه، ویتامین B، ویتامین E و آنتی اکسیدان های بیشتری مصرف می کنند. با این حال، عوامل دیگری مانند کل کالری دریافتی و سطح ورزش نیز نقش مهمی در سلامت کلی فرد دارند.

دکتر برایانت پیشنهاد می کند که تحقیقات آینده روی محصولات گیاهی باید بر روی چگونگی بهبود طعم، سلامت و پایداری آنها تمرکز کند تا تقاضا برای گوشت کاهش یابد.به گزارش سیناپرس، شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی Future Foods منتشر شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار