۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

نگارخانه

محمد رضا گلزار متولد چه سالی است؟ | بیوگرافی محمد رضا گلزار

اطلاعاتی درباره محمد رضا گلزار

محمد رضا گلزار متولد چه سالی است؟ | بیوگرافی محمد رضا گلزار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد رضا گلزار یکی از بازیگران مطرح کشور است که علاوه بر بازیگری در خوانندگی و مجری گری هم دست دارد و فن های خاص خودش را دارد برای مشاهده اطلاعات بیشتر درباره محمد رضا گلزار اندیشه معاصر را تا انتها دنبال کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید

 اطلاعاتی درباره گلزار

محمدرضا گلزار (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۵۶) بازیگر و خواننده ایرانی است. او در سال ۱۳۸۵ دریافت‌کننده بیشترین دستمزد در بین بازیگران ایرانی بود و از آن زمان یکی از گران‌ترین بازیگران ایران شد. گلزار در چند فیلم پرفروش ایرانی از جمله سلام بمبئی (۱۳۹۴)، آینه بغل (۱۳۹۶)، رحمان ۱۴۰۰ (۱۳۹۷) و ما همه با هم هستیم (۱۳۹۸) حضور داشته‌است. او غیر از فعالیت سینمایی در چند پروژهٔ تلویزیونی از جمله عاشقانه (۱۳۹۵–۱۳۹۶)، ساخت ایران ۲ (۱۳۹۷) و گیسو (۱۳۹۹–۱۴۰۰) ایفای نقش کرده‌است.

گلزار فعالیت خود را در سال ۱۳۷۷ به‌عنوان نوازنده گیتار در گروه موسیقی آریان آغاز کرد. او مدتی بعد فعالیت در زمینهٔ بازیگری را برای اولین بار در فیلم سام و نرگس (۱۳۷۹) ساختهٔ ایرج قادری تجربه کرد

محمد رضا گلزار

محمد رضا گلزار

زندگی

اصلیت او آذربایجانی و متولد تهران است او به عنوان بازیکن والیبال در پست لیبرو در تیم‌های استان تهران، پارس خودرو، شیشه و گاز و دیهیم حضور داشته‌است. وی در لیگ برتر والیبال ۱۳۸۷ به عنوان مربی بدنساز تیم ارتعاشات صنعتی فعالیت می‌کرد. تا آخر دبیرستان فعالیت هنری نداشت. پدرش با گیتار زدن مخالف بود، تنها گاهی با ارگ کار می‌کرد. تا سال سوم دبیرستان در رشته ریاضی تحصیل کرد. در سوم دبیرستان در کنکور دانشگاه آزاد در رشته مهندسی مکانیک در واحد تهران جنوب قبول شد و رزرو کرد. در سال آخر به رشتهٔ تجربی رفت و به قصد رشته دندان‌پزشکی کنکور داد ولی قبول نشد و به همان رشتهٔ مکانیک رفت. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه آزاد اسلامی است. گلزار فعالیت موسیقی خود را از سال ۱۳۷۷ به‌عنوان گیتارنواز با گروه آریان آغاز کرد. او در گروه آریان گیتار، ارگ و پرکاشن نواخته‌است.

گلزار همچنین در زمینه موسیقی گروه دارکوب را با همایون نصیری و دیگران راه‌اندازی کرد. سپس گروه ریزار (rezzar؛ مخفف رضا گلزار) را ثبت کرد که فعال است. بازی گلزار در فیلم‌هایی از مسعود کیمیایی و بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی با وجود دعوت شدن هر بار به دلایل گوناگونی مقدور نشد

زندگی‌نامه

تبار و اصلیت محمدرضا گلزار متعلق به آذربایجان و شهر تبریز بوده و خودش در تهران به دنیا آمد. پدرش به نام پرویز گلزار از مهندسان شهر تبریز و مادرش خانه دار در تهران متولد شد. گلزار با مباهات بسیار خودش را ترک زبان دانسته و فامیلی اش گلزار آذری میباشد. در خانواده آنها تحصیلات از جمله اموری است که در وهله اول اهمیت قرار داشته است. به طوری که پدرش تحصیل کرده رشته مهندسی، برادرش علیرضا در رشته مهندسی عمران، بردیا مترجم زبان انگلیسی و همچنین خواهرش آتوسا در رشته مترجمی زبان آلمانی به تحصیل پرداخته است

به این ترتیب محمدرضا دارای دو برادر و یک خواهر بوده و خودش سومین فرزند خانواده است. او تا آخرین سال های تحصیل در دوره متوسطه هیچ فعالیت هنری نداشت و از آنجا که پدرش مخالفت بسیاری با نواختن گیتار داشت، با این وجود او از سومین سال دبیرستان به شکل خودآموز زدن گیتار و آموزش پیانو را آغاز کرد و گاهی نیز با ارگ کار می کرد.

در سال سوم دبیرستان گلزار در رشته ریاضی مشغول به تحصیل بود که در همان سال با شرکت در کنکور دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مهندسی مکانیک واحد تهران جنوب پذیرفته شد و آن را رزرو کرد. در سال چهارم دبیرستان به هدف شرکت در رشته دندانپزشکی دانشگاه در رشته علوم تجربی تحصیلات خود را ادامه داد. ولی در کنکور پذیرفته نشد و لذا در همان رشته مکانیک دانشگاه آزاد تحصیلات دانشگاهی خود را شروع کرد.

در حال حاضر محمدرضا گلزار در رشته مهندسی مکانیک سیالات از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ التحصیل شده است. او از سال ۱۳۷۷ به طور رسمی با نواختن گیتار در گروه هنری آریان شروع به فعالیت کرده و همچنین در این گروه علاوه بر گیتار با ارگ و پرکاشن نیز فعالیت داشته است.

در عین حال محمدرضا گلزار در حیطه موسیقی با مشارکت همایون نصیری و سایر افراد گروه دارکوب را راه اندازی نمود پس از آن گروه ریزار (rezzar) که منبعث از مخفف رضا گلزار بوده را تاسیس نمود که به فعالیت می پردازند. در این میان بارها گلزار به بازی در فیلم هایی از کارگردان های مطرحی همچون مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی دعوت شده، ولی هربار به علت های متفاوت، امکان بازی در آن میسر نشد.

محمدرضا گلزار با داشتن ۱۷۷ سانتی متر قد و ۸۸ کیلوگرم وزن، در زمینه مدلینگ نیز حضور فعال دارد.

بیوگرافی آیسان آقاخانی:

آیسان همسر محمدرضا گلزار است که در حال حاضر ۲۶ سال دارد و از نوجوانی وارد فضای مجازی در اینستاگرام شده است. او یکی از چهره های اینستاگرامی است که از نوجوانی به عنوان مدل کار میکند.

زندگی هنری شاگرد اول:

گلزار در مورد دوران تحصیل خود چنین نقل کرده که خانواده ام بسیار تمایل داشتند که در آینده پزشک شوم. خودم نیز هیچ وقت در افکارم می گنجید که شاخه های مختلف هنر را به عنوان کسوت و پیشه انتخاب کنم و با توجه به اینکه همواره درسم بسیار خوب بوده، لذا همیشه نام من در ابتدای همه اسامی به عنوان شاگرد اول مطرح بود.

نکته قابل توجه چنین است که سوپر استار درخشان ما، در سالهای اولیه تحصیل به هیچ وجه التفاتی به فضای هنری و یا حتی آموزش و فعالیت در گرایش های هنری در سر نداشته است. محمدرضا گلزار گفته که: « ۱۲ سال از دبستان تا پایان دبیرستان تمام فکرم درس خواندن بود و ورزش»

جالب است بدانید که محمدرضا گلزار در کنکور موفق به کسب رتبه پنجم او دروس عربی و معارف را با نمره صد پاسخ داد. پس از آنکه نمرات خوبی در این دروس حاصل کرد، دورانی به عنوان استاد در آموزشگاه های کنکور به تدریس مشغول بود.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط