۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۸

مبارزه هاوینگ بیت کوین با «زمان ضعیف سال»

با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین که برای ۲۰ یا ۲۱ آوریل برنامه‌ریزی ‌شده است، هیجان در بین سرمایه‌گذاران افزایش‌یافته است.

مبارزه هاوینگ بیت کوین با «زمان ضعیف سال»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین که برای ۲۰ یا ۲۱ آوریل برنامه‌ریزی ‌شده است، هیجان در بین سرمایه‌گذاران افزایش‌یافته است. با این حال Coinbase صرافی معتبر ارز دیجیتال، اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است که نشان می‌دهد این رویداد ممکن است هم‌زمان با دوره‌ای سنتی کند برای بازارهای دارایی دیجیتال باشد و به‌طور بالقوه تأثیر آن را کاهش دهد. بسیاری از معامله گران ارزهای دیجیتال به رویداد نصف شدن بیت کوین به عنوان محرک اصلی برای افزایش قیمت احتمالی چشم دوخته اند و قصد خرید بیت کوین را دارند، اما طبق گفته صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس، زمان  ضعیف سال یک مانع خواهد بود.

کاوش در تاریخ هاوینگ بیت کوین و روندهای فصلی

در جدیدترین تحلیل بازار که در ۵ آوریل منتشر شد، کوین بیس بر اهمیت رویداد نصف‌شدن پاداش بیت کوین تاکید کرد. علی‌رغم اهمیت این رویداد، آنها هشدار دادند که ممکن است در میان رکود معمول فصلی که در این مدت تجربه می‌شود، برای افزایش قیمت‌ها مشکل داشته باشد.

وقتی بررسی شد، داده‌های تاریخی Brave New Coin نشان می‌دهد که از ژوئن تا سپتامبر، بیت‌کوین معمولاً از سال ۲۰۱۱ بازده ماهانه ۲.۷ درصدی را مشاهده می‌کند. در مقابل، هشت ماه دیگر میانگین بازدهی حدود ۱۹.۳ درصدی دارند.

علی‌رغم پیش‌بینی مشتاقانه در مورد رویداد هاوینگ بیت کوین، حجم معاملات کاهش‌یافته است؛ زیرا بازار به‌دنبال روایت‌های جدید برای ایجاد یک روند صعودی پایدار است. طبق داده‌های CoinMarketCap، در ۲۴ ساعت گذشته، حجم کل معاملات بیت‌کوین ۸۱.۴۲ درصد افزایش یافت و به ۴۱.۹ میلیارد دلار رسید.

Coinbase سیگنال ‌های مثبت را بررسی می ‌کند

با این وجود، Coinbase سیگنال‌های مثبتی را شناسایی کرده است که نشان می‌دهد موجی از سرمایه‌گذاران جدید به‌زودی وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند. این صرافی بر پذیرش فزاینده بیت کوین به‌عنوان یک دارایی دیجیتالی با ارزش که اغلب با نام «طلای دیجیتال» شناخته می‌شود، عنوان کرد که می‌تواند گروه جدیدی از سرمایه‌گذاران را در میان پویایی‌های در حال تحول بازار جذب کند.

با داشتن موقعیت غالب بیت کوین در بازار که ۵۵.۷۷ درصد از کل بازار دارایی‌های دیجیتال را به خود اختصاص داده است، کوین بیس ابراز خوش‌بینی کرد که با پیوستن سرمایه‌گذاران بیشتر به این فضا، افت احتمالی قیمت ممکن است با افزایش فعالیت خرید مواجه شود و نوسانات در طول کشف قیمت کاهش یابد.

کوین بیس بیان کرد:

ما فکر می‌کنیم که در کاهش قیمت‌ها در مقایسه با دوره‌های قبلی با شدت بیشتری خریداری می‌شوند، حتی با وجود تداوم نوسانات در طول کشف قیمت. دسترسی گسترده‌تر بیت‌کوین به سرمایه در نتیجه راه‌اندازی ETF بیت‌کوین نقدی ایالات متحده نیز می‌تواند به کاهش نوسانات (نسبت به چرخه‌های قبلی) کمک کند.

از لحاظ تاریخی، رویدادهای هاوینگ با افزایش قابل‌توجه قیمت بیت کوین مرتبط بوده است. پس از رویداد نصف‌شدن قبلی در ماه می ۲۰۲۰، قیمت بیت کوین به‌طرز چشمگیری افزایش یافت. با شروع از ۸۷۸۷ دلار در طول نصف‌شدن، دارایی دیجیتال تا نوامبر ۲۰۲۱ به نزدیک به ۶۹۰۰۰ دلار افزایش یافت و تأثیر بالقوه چنین رویدادهایی بر احساسات بازار و حرکت قیمت را برجسته کرد.

Coinbase یک پیروزی حقوقی قابل‌توجه را تضمین می‌کند.

در یک تحول جداگانه در تاریخ ۶ آوریل، دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای بار دوم به نفع Coinbase در یک دادخواست در مورد فروش دارایی‌های دیجیتال در پلتفرم آن رای داد.

دادگاه تأیید کرد که فروش ثانویه ارزهای دیجیتال در Coinbase قانون بورس اوراق بهادار را نقض نمی‌کند و ادعاهایی مبنی بر عرضه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده توسط این صرافی را رد کرد.

کوین بیس با بیان اینکه فروش دارایی‌های دیجیتال ثانویه با معیارهای معاملات اوراق بهادار مطابقت ندارد، این اتهامات را رد کرد و ارتباط مقررات اوراق بهادار در آن زمینه را به چالش کشید.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط