۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۳۰

لیست خرید زمستانی فرهاد مجیدی لو رفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تیم استقلال که این روزها درگیر کرونا شده است و دیدار جام حذفی آن ها با پیکان هم لغو شد، روز‌های خوبی را در فوتبال ایران سپری می‌کند.  استقلال فعلا با ایستادن در صدر جدول رده بندی لیگ برتر، حال خوب...

نقل و انتقالات استقلال | پایان همکاری 3 فوق ستاره آبی پوش با فرهاد مجیدی / فرهاد روی بازیکن محبوب استقلالی ها را خط قرمز کشید!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، تیم استقلال که این روزها درگیر کرونا شده است و دیدار جام حذفی آن ها با پیکان هم لغو شد، روز‌های خوبی را در فوتبال ایران سپری می‌کند.  استقلال فعلا با ایستادن در صدر جدول رده بندی لیگ برتر، حال خوبی به هوادارانش منتقل کرده است.

خبرهایی که در چند روز اخیر پیرامون باشگاه استقلال شنیده شده است را بررسی خواهیم کرد:

فرهاد بازیکن خارجی می خواهد

روزنامه گل خبر داده که خرید جدید استقلال در نیم فصل دوم یک بازیکن عراقی است. نکته مهم اینکه دیگر بازیکن خارجی‌ای که استقلال برای نیم فصل دوم در نظر گرفته یک بازیکن برزیلی است تا به این ترتیب پرونده حضور ۲ بازیکن خارجی جدید استقلال در نیم فصل دوم بسته شود. به غیر از این ۲ بازیکن، ۲ بازیکن دیگر از لیگ برتر هم به ترکیب تیم فرهاد مجیدی اضافه خواهد شد.

صالح حردانی

با توجه به مصدومیت های متوالی وریا غفوری باعث شده که فرهاد مجیدی به دنبال جایگزین مناسبی برای نقطه قوت تیمش  باشد و در نتیجه این منطقه از زمین آبی ها که  به پاشنه آشیل این تیم تبدیل شده است را پوشش دهد.

مجیدی در ابتدای فصل جاری به دنبال جذب صالح حردانی بود و به همین دلیل قید موسوی، مدافع راست تیمش را زد ولی فولاد با درخواست استقلال برای پیوستن به این تیم موافق نکرد.

استقلالی ها باز هم علاقه خود برای جذب مدافع راست و جوان فولاد خوزستان اعلام کرده اند اما جواد نکونام نمی خواهد بازیکن ملی پوش تیمش را از دست بدهد.

سرمربی فولاد در نشست خبری درباره علاقه استقلالی ها به این بازیکن اظهار کرد:  من توجهی به صحبت‌های بیرون ندارم و همیشه به واقعیت‌ها توجه می‌کنم و روی آن‌ها تمرکز می‌کنم و اول فصل زمانی که من آمدم چون روز آخر نقل و انتقالات بود به من این تغییر پیشنهاد شد و من موافقت نکردم و اگر قرار است تغییری صورت بگیرد باید بازیکنانی بگیریم که به تیم کمک کنند ولی من موافقت نکردم و الان هم موافق این جدایی نیستم و به جلو می‌رویم تا با بازیکنان مورد نظرمان صحبت کنیم تا ببینیم کدام یک را می‌توانیم به خدمت بگیریم.

برزیلی گران!

باشگاه استقلال در شرایطی خواهان جذب «کارلوس ویسنته» هافبک برزیلی است که مدیران باشگاه نائوچیکو برای انتقال قرضی این بازیکن در نیم فصل دوم درخواست ۴۵۰ هزار دلاری داده‌اند.

فرهاد مجیدی در نظر دارد با جذب بازیکن خارجی این مشکل را برطرف کند.

کارلوس ویسنته هافبک برزیلی، گزینه اصلی مجیدی برای تقویت خط میانی این تیم است و او از مدیران باشگاه استقلال خواسته این بازیکن را برای نیم فصل دوم لیگ برتر جذب کنند.

بازگشت لژیونر های سابق

اخیرا رسانه‌ها مدعی شده‌اند یک لژیونر برای ادامه رقابت‌های فصل بیست‌ویکم به جمع استقلالی‌ها اضافه خواهد شد و از اسامی‌ای مانند کاوه رضایی، سعید عزت‌اللهی صحبت به میان آمد؛ اما روز گذشته خبری درباره پیوستن علی کریمی در نیم‌فصل دوم به استقلال منتشر شد. این درحالی است که فعلا در رابطه با تمایل برای جذب این بازیکن که تحت قرارداد با کایسری‌اسپور ترکیه است هنوز خبر رسمی و حتی گمانه‌زنی‌ای ازسوی کادرفنی استقلال و شخص فرهاد مجیدی منتشر نشده است.

این روز‌ها دو هافبک دفاعی استقلال یعنی مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس نیز در اوج آمادگی و شرایط ایده‌آل به‌سر می‌برند و با وجود روزبه چشمی که او نیز در فصل جاری هر زمانی که کادرفنی به وی اعتماد کرده، از خوب‌های استقلال بوده به‌نظر نمی‌رسد استقلال در این نقطه از زمین با نقطه‌ضعف خاصی روبه‌رو باشد مگر اینکه کریمی برای یک پست دیگر یعنی بازیساز که اتفاقا در روز‌های واپسین حضور در استقلال نشان داد به یک بازیکن قابل در این پست تبدیل شده است، مدنظر کادرفنی باشد.

هافبک اسبق استقلال که فصل گذشته را در قطر سپری کرد درحالی که در پیش‌فصل گذشته شایعات زیادی درباره بازگشتش به فوتبال ایران شنیده می‌شد، ترجیح داد راهی سوپرلیگ ترکیه و تیم کایسری شود، اما در روز‌های ابتدایی شهریورماه در تمرینات این تیم دچار آسیب‌دیدگی از ناحیه لگن شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت و تا نیم‌فصل از میادین دور بود. این اتفاق باعث شد کایسری تصمیم به فسخ قرارداد با این بازیکن تا نیم‌فصل بگیرد و در قراردادی جدید، او را از ابتدای نیم‌فصل دوم دراختیار داشته باشد.

کریمی همچنین طبق گزارش برخی رسانه‌ها، قرارداد خود را بخشید و تنها هزینه درمانش را در این فاصله تا بهبودی دریافت کرد. این اقدام مورد توجه هواداران کایسری قرار گرفته و با تمجید رفتار این بازیکن ازسوی آن‌ها همراه شد. کریمی در روز آخر تابستان امسال در آلمان جراحی کرد. با همه این تفاسیر اگرچه این بازیکن هنوز به آمادگی صددرصدی نرسیده است، اما با طی‌شدن روز‌های آخر نقاهت، کم‌کم آماده حضور در میادین شده و احتمالا از اسفندماه مهیای حضور در میدان خواهد شد. کریمی فعلا تمرینات اختصاصی خود را آغاز کرده تا هرچه سریع‌تر آماده بازگشت به میادین شود.

منوچهری: انتقال کریمی به‌سود تیم ترکیه‌ای است

امین منوچهری، مهاجم اسبق استقلال که با علی کریمی روابط صمیمانه‌ای دارد درخصوص احتمال پیوستن وی به استقلال گفت: «شرایط فعلا سخت است، اما نشدنی نیست. خود علی دوست دارد این اتفاق بیفتد و دوباره به استقلال برگردد و من هم امیدوارم این اتفاق بیفتد، هرچند هنوز او به آمادگی صددرصدی نرسیده و اگر صددرصد آماه شود می‌توان به این انتقال امیدوار بود. البته اگر این اتفاق بیفتد این انتقال به‌صورت قرضی خواهد بود، هرچند کایسری نیز باید در این مورد مجوز لازم را بدهد. البته این اتفاق به‌سود تیم ترکیه‌ای نیز خواهد بود، چراکه کریمی می‌تواند در استقلال به شرایط ایده‌آل برای بازی کردن رسیده و از آنجایی که با این بازیکن قرارداد دارد، کریمی می‌تواند فصل بعدی را با یک شرایط بسیار خوب به ترکیه برگردد.»

گزینه جذاب آسیایی

فرهاد مجیدی هم صحبت از صفا هادی هافبک تیم۲۳ ساله تیم ملی عراق و باشگاه نیروی هوایی عراق است. هادی با  سابقه بازی در تیم های الشرطه و الزوراء عراق و همچنین سووتوف سامارا در لیگ برتر روسیه ، در پست هافبک دفاعی بازی می کند و توانایی و سابقه بازی در هافبک میانی و هافبک راست را هم دارد.  هادی در فصل ۲۰۲۰-۲۰۲۱  در لیگ روسیه حضور نا موفقی داشت و دوباره به فوتبال عراق برگشت.

ارزش این بازیکن در ترانسفر مارکت چندان بالا نیست و فقط ۲۰۰ هزار یورو قیمت گذاری شده است. صفا هادی سابقه بازی در تمام تیم های ملی رده پایه عراق را دارد. این بازیکن ۱۷۸ سانتی متری از سال ۲۰۱۸ در تیم ملی اصلی یا همان بزرگسالان عراق بازی می کند و ۳۵ بازی ملی و یک گل ملی در کارنامه اش  دارد.

نکته جالبی که درباره صفا هادی وجود دار این است که در لیگ های هجدهم و نوزدهم که وینفرد شفر و آندره آ استراماچونی سرمربی استقلال بودند هم نامش به عنوان گزینه مورد نظر استقلال مطرح شد. باید دید حالا که برای سومین بار این هافبک جوان عراقی به استقلال لینک شده سرانجام پیراهن آبی را بر تن می کند یا خیر؟

پیش از این هم گفته می شد که یک هافبک عراقی و یک هافبک ازبکستانی مدنظر کادرفنی استقلال قراردارد که هنوز نام گزینه ازبک مشخص نشده است. بسیار جالب است که غیر از بازیکن برزیلی ۳ گزینه دیگر مورد نظر کادرفنی استقلال ۲۱ تا ۲۳ سالخ هستند و جوانگرایی فرهاد همچنان ادامه دارد.

به پرسپولیس نرو!

شایعه شده که فرهاد مجیدی و باشگاه استقلال برای جدایی این دروازه بان از استقلال شرط گذاشته اند: شرط مذکور این است که رشید مظاهری قول بدهد به پرسپولیس نرود!

پرسپولیسی‌ها بعد از جدایی بوژیدار به دنبال خریدن دروازه بان جدیدی هستند و از رشید مظاهری به عنوان جدی‌ترین گزینه جانشینی رادو در پرسپولیس یاد می‌شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار