۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶

قیمت خودرو سقوط می کند/ پیش ‌بینی مهم یک نماینده از قیمت خودرو در بازار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، یک نماینده مجلس تاکید کرد: حتما واردات خودرو باعث کاهش قیمت بیشتری در بازار می‌شود. جلال رشیدی‌کوچی درباره تاثیر واردات خودرو روی بازار اظهار داشت: الان همین خودروها با همین قیمت‌هایی که وارد شده...

قیمت خودرو سقوط می کند/ پیش ‌بینی مهم یک نماینده از قیمت خودرو در بازار

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، یک نماینده مجلس تاکید کرد: حتما واردات خودرو باعث کاهش قیمت بیشتری در بازار می‌شود. جلال رشیدی‌کوچی درباره تاثیر واردات خودرو روی بازار اظهار داشت: الان همین خودروها با همین قیمت‌هایی که وارد شده، باعث شده که به شدت روی خودروهای خارجی و چینی بالای یک میلیارد تومان اثر بگذارد. مثالی می‌زنم. خودروهای چینی تا چند ماه قبل در بازار آزاد تا ۴ میلیارد تومان هم به فروش می‌رود. یا همین هیوندای النترا که الان مدل ۲۰۲۳ آن وارد کشور شده، مدل ۲۰۱۶ آن در حدود ۳ میلیارد تومان قیمت دارد. ولی مدل ۲۰۲۳ با همین افزایش سرسام‌آور تعرفه‌ها، ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. یعنی ۵۰۰ میلیون تومان از مدل ۲۰۱۶ ارزان‌تر است. بنابراین حتما واردات خودرو باعث کاهش قیمت بیشتری در بازار می‌شود.

وی افزود: ما موضوع خودروهای کارکرده را که مطرح کردیم، هدف‌مان این است که بتوانیم بازه قیمتی خودروهای تولید داخل مثل سایپا و ایران‌خودرو را تحت‌الشعاع قرار دهیم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: البته با توجه به این‌که تازه ابتدای کار است، امکان دارد برخی کارشکنی‌ها وجود داشته باشد، اما نگاه من بر این است که هر چه جلوتر برویم، شرایط بهتر می‌شود؛ کمااین‌که تعرفه را برای خودروهای برقی صفر کرده‌اند و برای هیبرید و پلاگین هیبرید هم به ترتیب ۹ و ۱۶ درصد تعرفه گذاشته‌اند.

رشیدی‌کوچی عنوان کرد: شما تصور کنید یک خودرو کارکرده هیبریدی مثلا تویوتا کمری ۲۲، ۲۳ هزار دلار در کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. این خودرو اگر با ۱۰ درصد تعرفه بیاید، ۲۴، ۲۵ هزار دلار می‌شود.

وی تاکید کرد: به این ترتیب، اگر واردات به درستی انجام شود، این خودرو اگر با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به دست مردم برسانیم، قطعا روی خودروهای تولید داخل که ۷۰۰، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود، تاثیر می‌گذارد.

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط