۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۴

فیلم | نظر نخست وزیر قطر درباره ایران

نخست وزیر پیشین قطر ضمن انتقاد شدید از انفعال کشورهای عربی در قبال مسئله فلسطین، تأکید کرد که با کم‌کاری این کشورها، طرفهای خارجی به خود اجازه می‌دهند منطقه ما را در راستای منافع خود، متشنج کنند.

ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،حمد بن جاسم نخست وزیر پیشین قطر در گفت وگویی خطبا به کشورهای عربی گفت: «به زانو درآوردن ایران را فقط در خواب خواهید دید… اگر از نفوذ منطقه‌ای ایران ناراحتید در سیاست‌های منطقه‌ای خود بازنگری کنید… اگر من به خاطر بی لیاقتی تو پیشرفت کنم میتوانی به من مهاجم بگویی؟ نه این تو هستی که باید با منطق و بهتر کردن وضع خود جلوی من را بگیری….» حرف‌‎های جالب این مقام قطری را می‌بینید و می‌‎شنوید.

در خصوص تنشهایی که هم اکنون در غزه و دریای سرخ در جریان است، حمد بن جاسم وزیر خارجه و نخست‌وزیر پیشین قطر می‌گوید که این حواث، «نتیجه حتمی به حاشیه راندن مسئله فلسطین و نادیده گرفتن حقوق ملت این کشور طی بیش از ۷۵ سال است».

 

آمریکا و انگلیس هفته گذشته در پاسخ به عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی و نیروهای آمریکایی، بیش از ۱۲ نقطه در یمن را با هواپیما، کشتی و زیردریایی مورد هدف قرار دادند. براساس ادعای مقامات آمریکایی سایت‌های آموزشی، پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نگهداری پهپاد متعلق به انصارالله یمن، اهداف این حمله بوده‌اند. در اندیشه معاصر ببینید

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط