۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۳

فیلم| سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد. عملیات بیت المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰...

فیلم| سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر، روز مقاومت، ایثار و پیروزی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی عراق با ایران بود که این شهر پس از ۵۷۸ روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.
عملیات بیت المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات “بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب” از سوی فرماندهی آغاز شد.
ما زمانی به سخت بودن این عملیات پی بردیم که حضرت امام خمینی (ره) ۳ خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر فرمودند.
در نخستین بخش این بیانیه آمده است، “خرمشهر را خدا آزاد کرد” و در ادامه بیانیه خود فرمودند: “سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود، پس در هر شرایطی این حماسه بزرگ و ارزشمند در یادهای ما ماندگارخواهد شد.”

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار