۱۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

روانشناسی

فشار خانواده و…درکاهش وزن در دوران نوجوانی و “اثرات طولانی مدت” بر بدن !

این مطالعه که در مجله سلامت منطقه‌ای Lancet منتشر شد، داده‌های بیش از 4000 فرد 31 ساله را که در مطالعه طولی والدین و کودکان Avon شرکت کردند، که یک مطالعه کوهورت روی کودکان متولد شده در شهرستان سابق آون است، تجزیه و تحلیل کرد. انگلستان، طی...

لاغری رژیم غذایی سبک زندگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مکالمات و نگرش‌های منفی در مورد وزن می‌تواند تأثیری ماندگار بر افراد بگذارد – به‌ویژه، کسانی که در نوجوانی خود برای کاهش وزن احساس فشار می‌کنند، دهه‌ها بعد با تصویر بدنی خود دست و پنجه نرم می‌کنند.برای اطلاعات بیشتر با اندیشه معاصر همراه باشید.

طعنه‌های مربوط به وزن توسط اعضای خانواده

محققان دریافتند افرادی که در نوجوانی از خانواده برای کاهش وزن تحت فشار قرار می‌گرفتند، طعنه‌های مربوط به چاقی را توسط اعضای خانواده تجربه می‌کردند و فشار رسانه‌ها را برای کاهش وزن احساس می‌کردند، بدون در نظر گرفتن شاخص توده بدنی، تا سن ۳۱ سالگی سطوح بالاتری از انگ چاقی درونی شده داشتند. (BMI). (انگ وزن درونی زمانی است که یک فرد نظرات یا باورهای منفی در مورد وزن بدن خود می گیرد و آنها را برای خود اعمال می کند.) همچنین بین قلدری در نوجوانی و جوانی و داشتن انگ وزن درونی شده ارتباط وجود دارد.

فشار خانواده و...درکاهش وزن در دوران نوجوانی و "اثرات طولانی مدت" بر بدن !

فشار خانواده و…درکاهش وزن در دوران نوجوانی و “اثرات طولانی مدت” بر بدن !

انگ وزن

زنان و افرادی که خود را دگرجنس‌گرا نمی‌دانستند، به احتمال زیاد نسبت به دیگران انگ چاقی را درونی می‌کنند، به همراه افرادی که بیشتر از ۲۰ سالگی خود را صرف آموزش، اشتغال یا آموزش نکرده‌اند، یا مادرانشان مدارک تحصیلی کمتری داشتند. در نهایت، محققان به این نتیجه رسیدند که “فشار کاهش وزن از طرف خانواده و رسانه ها در نوجوانی ممکن است اثرات طولانی مدتی بر انگ وزن درونی داشته باشد.”

تعصب وزن رایج است.

از هر پنج آمریکایی دو نفر با BMI که بالاتر از «عادی» در نظر گرفته می‌شود، تعصب چاقی را درونی کرده‌اند – و آخرین مطالعه نشان داد که حتی افراد با BMI نرمال نیز این کشمکش درونی را بر سر چاقی خود تجربه می‌کنند.آماندا هیوز، سرپرست تیم تحقیق و پژوهشگر دانشکده پزشکی بریستول، به یاهو می‌گوید: «این به شواهدی می‌افزاید که واقعاً مهم است که چگونه در موردچاقی در خانواده‌ها، مدارس و جامعه صحبت کنیم، زیرا اثرات آن می‌تواند طولانی‌مدت باشد».

چرا صحبت در مورد وزن چنین تأثیری دارد؟

دکتر دانیل گنجیان، متخصص اطفال در مرکز بهداشت پراویدنس سنت جان در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، به یاهو لایف می‌گوید که نوجوانان «به ویژه در برابر شنیدن صحبت‌هایی درباره چاقی آسیب‌پذیر هستند». او می‌گوید: «نوجوانان در حال توسعه حس هویت خود هستند و بیشتر تحت تأثیر نظرات خانواده، دوستان و رسانه‌ها قرار می‌گیرند.او می‌گوید رسانه‌ها همچنین می‌توانند «استانداردهای زیبایی غیرواقعی را ارائه کنند که می‌تواند باعث شود نوجوانان نسبت به بدن خود احساس ناامنی کنند». گنجیان می‌گوید: اگر نوجوانی در این دوره از زندگی‌اش انگ چاقی را تجربه کند، می‌تواند به “مضرات عاطفی” منجر شود و منجر به تصویر منفی بدن شود.هیوز خاطرنشان می کند که شرکت کنندگان در مطالعه همه در حدود سال ۱۹۹۱ به دنیا آمدند و قبل از اینکه رسانه های اجتماعی شروع به کار کنند بزرگ شده اند. در نتیجه، تأثیرات آنها از تلویزیون و مجلات وارد شد. اما بچه‌های امروزی در معرض آن عناصر و همچنین رسانه‌های اجتماعی هستند که می‌تواند بر تصویر بدن تأثیر بگذارد. دقیقاً مشخص نیست که رسانه های اجتماعی چگونه بر نوجوانان در مورد وزن تأثیر می گذارد. هیوز می‌گوید: «شبکه‌های اجتماعی ممکن است فشار بر نوجوانان را افزایش دهند، اما می‌توانند منبعی برای حمایت نیز باشند و می‌توانند برای تقویت بدنی مثبت استفاده شوند. او می‌گوید در نهایت، تحقیقات بیشتری لازم است تا ببینیم رسانه‌های اجتماعی چگونه بر نوجوانان در مورد وزن تأثیر می‌گذارند.هیوز می‌گوید با این حال، «محتوای که می‌گوید «لاغر مساوی خوب است» و «لاغر نیست برابر است با بد» به نوجوانان می‌گوید که ارزش آنها به عنوان افراد به وزن آنها بستگی دارد.هیوز اضافه می کند که نوجوانان “تحت فشار زیادی” هستند و شروع به شکل گیری هویت بزرگسالی خود می کنند. او می‌گوید: «در این زمینه، نوجوانان ممکن است در برابر پیام‌هایی که خودپنداره مثبت را تضعیف می‌کند، آسیب‌پذیرتر باشند.دکتر دانیل گرانت، متخصص اطفال در اطفال تگزاس، به یاهو می گوید: «نوجوانان به ویژه در معرض خطر فشار ناشی از تعصب وزن هستند، زیرا آنها در مرحله ای از زندگی خود هستند که در جستجوی تعلق، تأیید، هویت و اعتماد به نفس هستند. زندگی “فشار و متلک در مورد وزن می تواند به راحتی به قلدری و زورگویی اینترنتی تبدیل شود.”

نوجوانان برای مبارزه با این انگ چیست؟

چند کار وجود دارد که نوجوانان و خانواده‌هایشان می‌توانند برای مبارزه با این ننگ انجام دهند. گنجیان می‌گوید که اول ایجاد یک رابطه سالم با غذا و ورزش است که خانواده‌ها نیز می‌توانند به طور کلی آن را ترویج کنند. او همچنین توصیه می کند که “در اطراف خود با افراد مثبتی احاطه کنید که از شما حمایت می کنند”.گرانت پیشنهاد می‌کند: «نوجوان‌ها همچنین می‌توانند وقتی حساب‌ها را در رسانه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند، آن‌ها را لغو دنبال کنند.اگر وزن برای یک نوجوان نگران کننده است، گنجیان پیشنهاد می کند با یک بزرگسال مورد اعتماد صحبت کنید، مانند والدین، مشاور یا پزشک. تئا گالاگر، استادیار بالینی در NYU Langone Health و یکی از مجریان پادکست Mind in View می‌گوید، اما خانواده‌ها همچنین باید سعی کنند در موردچاقی نوجوانان صحبت‌های مثبتی داشته باشند و توجه داشته باشند که کلمات آنها تأثیر دارد. یاهو لایف. او می‌گوید: «ما باید در مورد چگونگی بحث چاقی در خانه بسیار مراقب باشیم – نه تنها وزن کودکان بلکه وزن خودتان. هیوز موافق است. او می‌گوید: «به هر حال خانواده‌ای که در آن بزرگ می‌شویم، تأثیر زیادی بر نحوه‌ی دید ما از خودمان دارد.گالاگر توصیه می کند که خانواده ها گفتگو را از اظهار نظر در مورد شکل، وزن، ظاهر و جذابیت دور کنند و روی گفتگوهای مثبت در مورد سلامتی و آنچه بدن شما می تواند برای شما انجام دهد تمرکز کنند. اما گنجیان می‌گوید که نادیده گرفتن افکار و احساسات نوجوانان در مورد وزن نیز مهم است. او می‌گوید: «محیط حمایتی ایجاد کنید که نوجوانان در مورد نگرانی‌هایشان در مورد وزن و تصویر بدن راحت صحبت کنند.هیوز می گوید که باید یک تغییر فرهنگی در مورد تصورات در مورد وزن نیز وجود داشته باشد. او می گوید: «مسئولیت کل جامعه، نه فقط نوجوانان، این است که به یاد داشته باشند که ارزش یک فرد به وزن او بستگی ندارد. مراقب باشید که چگونه در مورد وزن صحبت می کنید – این می تواند تأثیر واقعی بر افراد اطراف شما داشته باشد.

چگونه بزرگسالان می توانند از انگ وزن درونی عبور کنند؟

گالاگر اشاره می کند که بسیاری از مردم برخی از دیدگاه های اجتماعی در مورد چاقی را درونی کرده اند. او می‌گوید: «همه ما در مورد شکل و چاقی کمی به هم ریخته‌ایم. بسیاری از مردم نمی دانند که این موضوع چقدر بر آنها تأثیر می گذارد.»گالاگر می‌گوید، انجام تمام تلاش خود برای معطوف کردن افکار منفی در مورد وزن به سمت افکار مثبت، مانند تمرکز بر اینکه چگونه پاهایتان به شما کمک می‌کنند تا دور بزنید یا بازوهایتان به شما اجازه بلند کردن اجسام سنگین را می‌دهند، می‌تواند مفید باشد. او می‌گوید: «اما اگر چاقی اغلب به ذهن‌تان می‌آید یا رفتارهایتان را تنظیم می‌کنید و بخش قابل توجهی از تفکر شما را به خود اختصاص می‌دهد، احتمالاً ارزش دارد که در مورد آن با یک درمانگر صحبت کنید. “بسیاری از ما رابطه پیچیده ای با غذا، شکل و وزن داریم. مهم است که آن را باز کنید.”

 

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط