۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵

فاطمیه یعنی إِلّا لِیَعْبُدُونِ

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فاطمیه قصه گوی رنجهاست بهترین تفسیر سوز مرتضی است فاطمیه شعر داغ لاله است قصه زهرای هجده ساله است ای وای مادرم، دوباره دست به بازویت گرفتی و مرا پریشان کردی، ای وای مادرم، دوباره پهلویت درد گرفت و...

دانلود مداحی ایام فاطمیه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، فاطمیه قصه گوی رنجهاست

بهترین تفسیر سوز مرتضی است
فاطمیه شعر داغ لاله است
قصه زهرای هجده ساله است

ای وای مادرم، دوباره دست به بازویت گرفتی و مرا پریشان کردی، ای وای مادرم، دوباره پهلویت درد گرفت و مرا در هول و ولا انداختی. بمیرم برای تو مادر خوبم. ای وای مادرم، حال تو به اضطرار و ناله رسیده است و من ضجه می‌زنم، آن خانه نمیدانم آن شب به چه قدرتی برپای ایستاده بود.آن مدینه چه مدینه ای بود که چنین مصیبتی را تاب آورد ودر هم نشکست،آن چه قبرستانی بود که سر چشمه عصمت را در خویش فرو برد و دم بر نیاورد، آن چه خاکی بود که به خود جرات داد، تو را از علی جدا کند. ای وای مادرم، حیدر کرار پس از تو در این شهر غریب تر از پیش شد و من بر مظلومیت علی گریانم، کاش فدایتان می‌شدم با این جگر خون شده‌ام.

خوشا به حال هیجده بهاری که با تو شکفتند. هیجده تابستانی که به بار نشستند؛ هیجده خزانی که بر باد رفتند و هیجده زمستانی که کفن پوشیدند…اگر تو نبودی؛ علی(ع) را همسر و محمد(ص) را مادری نبود! اگر تو نبودی، حسن(ع) و حسین(ع) «سید شباب اهل الجنه» نبودند! از آن روز که فدک به نام تو شد، فلک قافیه ای در خور یافت و از آن دم که آب مهریه تو شد، سفینه اهل بیت به جریان افتاد. بیت الاحزان تو، پیشگوی کربلا بود و گریه‌های دردناکت پیش درآمد نینوا. تو سردار ولایت بودی و فاطمیه یعنی جنگ در راه ولایت. فاطمیه یعنی فریاد بر سر ظالمان، فاطمیه یعنی جهاد برای پیروزی حق بر باطل، و بالاخره فاطمیه یعنی روز حکومت جهانی و الهی حضرت مهدی عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف. آری! فاطمیه عاشوراست، ‌فاطمیه شب قدر است، فاطمیه غدیر و نیمه شعبان است و فاطمیه یعنی همه ی عالم را برای تو می‌آفرینند اما تو فدای ولایت می‌شوی! و این یعنی” الا لیعبدون؛ دفاع از ولایت عین عبادت است.”

یا زهرا ببین آنهایی که برای تو عزاداری می‌کنند و حاضرند برای تو جان‌شان را بر کف دست بگذارند، آنها که از مصیبت تو اشک از چشمانشان جاری است؛ همه و همه به تو و یک نیم نگاه تو محتاج هستند. زهراجان! در شب های آتش و خاک و خون، کلید ذکر تو بود که قفل دل هایمان را باز نمود و اسم اعظم تو بود که دژهای مستحکم دشمن را شکست و دروازه های فتح و پیروزی را یکی پس از دیگری برویمان گشود!به ما نگاه کن که چطور در میان شلوغی زندگی، پیچ و تاب می خوریم و نمی توانیم راه خود را پیدا کنیم،بانوی آب و آیینه! این روزها که حجاب و حیا دستاویز دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب شده‌اند و دختران و زنان سرزمینمان مورد هجمه بزرگی هستند، سرگشته و پریشانیم، پس دست یاری ما را که به نیاز به سمتت دراز شده، بگیر و از گمراهی نجات‌مان بخش! امید به آن بسته‌ایم که دستان مبارک خود را بر سر شیعیان علی کشیده و نزد خداوند شفاعتمان کنی. امید به آن بسته‌ایم که یک شب دعایی در حق ما کرده و نوری از آسمان بر زندگی مان بتابانی. این وعده خداوند است که محبان اهل بیت، در پناهی ابدی باشند و ما از دوستداران همیشگی تو بوده‌ایم … نظری به حال بی قرارمان بیفکن مادر خوبی‌ها و ما را در شب شهادتت دست خالی برنگردان.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط