۱۶:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

کلیپ خبری

عملیات هوایی که برای نجات سیل زدگان صورت گرفت + ویدیو

پلیس عمان با عملیات هوایی در ۲۴ ساعت گذشته، توانسته‌اند ۷۵ نفر که در آب افتاده بودند یا به دلیل سیل در یک نقطه گیر کرده بودند را نجات دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سیل در عمان که از روز یکشنبه آغاز شده، جان ۱۸ نفر از جمله ۹ دانش‌آموز را گرفته است. جستجو‌ها برای یافتن دو شهروند مفقود شده نیز ادامه دارد.

بارش‌های شدید باران دیروز جان یک کودک ۹ساله در روستای کهورتاک منطقه توکهور هشتبندی استان هرمزگان را گرفت تا با احتساب مرگ ۲ نوجوان ۱۴و ۲۰ساله در یک گودال آب گل آلود، شمار جانباختگان بارندگی اخیر در هرمزگان به ۳نفر افزایش یابد.

کودک ۹ساله هشتبندی صبح دیروز، ۲۹فروردین با دوستان خود برای تماشا به جوار رودخانه سیلابی روستایشان رفته بودند که داخل آب افتاد.

اهالی روستا با شنیدن صدای فریاد کودکان متوجه مبینای ۹ساله گرفتار شده در سیلاب شدند اما کاری از دستشان بر نیامد و در نهایت کودک غرق شد

۲مفقودی در جنوب کرمان پیدا شدند

مدیرکل امور عشایر جنوب کرمان اعلام کرد که ۲دختر نوجوان عشایر در این منطقه که از صبح دیروز همزمان با جریان سیلاب، مفقود شده بودند توسط تیم های جستجو پیدا شدند و در سلامت هستند.

ناصر احمدیوسفی عصر دیروز به ایرنا گفت: به همت تیم های امدادی هلال احمر، امور عشایر و فرمانداری این دخترها به خانواده تحویل شدند.
همچنین مدیرکل هواشناسی کرمان گفت: دیروز گرچه شدت بارش در جنوب و شرق استان بیشتر از شمال این استان بود، اما در مجموع شدت آن از روزسه‌شنبه  کمتر بود.

وی به جزئیات بارندگی در ۲۴ساعت متهی به دیروز اشاره کرد و افزود: بیشترین بارندگی استان کرمان در ایستگاه‌های توتوییه (از توابع بخش پاریز شهرستان سیرجان) ۲۸میلیمتر، دهج (از توابع شهربابک) و کمسرخ (روستایی از توابع بخش راین) ۲۶میلیمتر، بهادرآباد (از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبارجنوب) ۲۵.۵میلیمتر، باغ خوش (روستایی در دهستان سعادت‌آباد از توابع بخش پاریز) ۲۵میلیمتر و بیدستان (روستایی از توابع خبر شهرستان بافت) ۲۳میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی کرمان تاکید کرد: فردا جوی به‌نسبت پایدار خواهیم داشت، همچنین از اوایل هفته آینده ضمن افزایش ابر احتمال رگبار باران در برخی مناطق مرکزی و جنوب غربی دور از انتظار نیست. به لحاظ دمایی هم روز جمعه کاهش محسوس دما پیش‌بینی می‌شود. لذا سرمازدگی محصولات کشاورزی در برخی از مناطق شمال و غرب استان کرمان محتمل است. در اندیشه معاصر ببیینید

پایان/*

اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط