۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱

طرح تجارت مرزنشینان در راستای توانمندساز…

[ad_1] آرش زره تن لهونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: مسئله کولبری یکی از معضلات و مشکلات جدی برای مردم ساکن در مناطق مرزی، مخصوصا غرب کشور در سالهای اخیر بوده در این راستا طرح تجارت مرزنشینان برای حل معضل کولبری و توانمند...

طرح تجارت مرزنشینان در راستای توانمندساز…

[ad_1]

آرش زره تن لهونی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: مسئله کولبری یکی از معضلات و مشکلات جدی برای مردم ساکن در مناطق مرزی، مخصوصا غرب کشور در سالهای اخیر بوده در این راستا طرح تجارت مرزنشینان برای حل معضل کولبری و توانمند سازی اهالی مرزی تدوین شده است.

نماینده پاوه،جوانرود،ثلاث باباجانی و روانسر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:بر اساس این طرح ساکنین محدوده ۳۰ کیلومتری مرز، کد مرزنشینی دریافت می کنند و از معافیت ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریالی عوارض گمرکی به ازای هر کد سرپرست خانوار برخوردار می شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی که پیشنهاد دهنده این طرح است، افزود : با توجه به مسائل مذکور و لزوم تامین معیشت مرزنشینان و جلوگیری از تبعات اجتماعی آن ، طرح تجارت مرزنشینان با امضاء ۶۵ نماینده مجلس اعلام وصول شده است که در راستای حل معضل کولبری و توانمندسازی معیشت اهالی مناطق مرزی است.


عضو هیئت رئیسه کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات در مجلس با اشاره به تاکید رییس مجلس مبنی بر پیگیری مسایل مرزنشینان گفت: در معابر مشخص شده مرزی ۲۰۰۰ قلم کالای مورد نیازکشور در دسته بندی های مختلف از جمله مواد اولیه مورد نیاز صنایع داخلی و کالاهای مورد نیاز مردم توسط کمیته ای متشکل از وزارت کشور ، دادستانی کل ، وزارت صمت ، گمرک ، وزارت اطلاعات ، مرزبانی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به منظور نظارت و ساماندهی بازارچه های مرزی در این طرح پیش بینی و مشخص شده است که با حداقل ۸۰درصد معافیت گمرکی وارد کشور شده و تا مرکز شهرستان های مرزی بدون محدودیت حمل شده و در بازارهای شهرستان برای فروش به مردم و مسافران عرضه می شود کهاین امر علاوه بر منافع مالی ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال برای هر خانوار ساکن در ۳۰ کیلومتری مرز ، باعث رونق گردشگری وایجاد اشتغال در منطقه می گردد. 


طراح طرح تجارت مرزنشینان در این رابطه افزود:خروج این کالاها از محدوده شهرستان ها صرفا به صورت مسافری و کالای همراه مسافر مجاز خواهد بود.

زره تن لهونی عنوان کرد: دولت موظف می شود علاوه بر این تسهیلات، خط اعتباری ویژه برای مناطق مرزی به منظور ایجاد صنایع با رویکرد صادراتی ایجاد نماید و ۲۰درصد عوارض اخذ شده از کالاهای وارداتی پس از واریز به خزانه دولت عینا برای توسعه شهرستان مرزی تخصیص می یابد .

زره تن لهونی افزود: بر اساس طرح تجارت مرز نشینان، دولت مکلف می شود با توجه به مخاطرات ناشی از کولبری برای افرادی که اقدام به انتقال کالا می نمایند و همچنین خانواده های آنها تسهیلات بیمه ای، اعم از درمانی در نظر گرفته و آنها را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهد .

گفتنی است این طرح در ۱۵ ماده و مورخ ۹۹/۱۲/۴ با پیشنهاد آرش زره تن لهونی نماینده پاوه،جوانرود،ثلاث باباجانی و روانسر و امضا ۶۵نماینده تقدیم و سه شنبه ۱۴۰۰/۱/۳۱ توسط هیات رییسه اعلام وصول گردید./


پایان پیام

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط