۰۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳

شات‌کردن در اینستاگرام یعنی چه؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اینستاگرام در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و امروزه به یک ابزار بازاریابی تبدیل شده که تعداد زیادی از برندها، ازجمله غول‌های صنعتی مانند کوکاکولا و بی‌ام‌دبلیو از آن استفاده می‌کنند. شا...

شات‌کردن در اینستاگرام یعنی چه؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،اینستاگرام در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است و امروزه به یک ابزار بازاریابی تبدیل شده که تعداد زیادی از برندها، ازجمله غول‌های صنعتی مانند کوکاکولا و بی‌ام‌دبلیو از آن استفاده می‌کنند.

شات‌کردن در اینستاگرام یعنی چه؟

اگر از اینستاگرام به‌عنوان یک ابزار بازاریابی برای کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنید، به احتمال زیاد افزایش فالوئرهای اینستاگرام یکی از دغدغه‌های اصلی شماست. ما در بلاگ چطور فالوئرهای اینستاگرام را زیاد کنیم؟ به ۱۱ استراتژی‌ عملی برای افزایش فالوئرهای اینستاگرام اشاره کرده‌ایم که یکی از این روش‌ها شات‌کردن است.

در‌صورتی‌که از شات‌کردن به‌درستی استفاده شود، می‌تواند برای افزایش فالوئر در اینستاگرام بسیار قدرتمند باشد؛ اما بدیهی است که در ابتدا باید بدانید شات‌کردن در اینستاگرام چیست و چگونه باید از آن استفاده ‌کنید. پس تا آخر این مطلب همراه من باشید.

فهرست محتوا

 

شات‌کردن در اینستاگرام چیست؟

Shout out به‌معنی تشکرکردن است و ازآنجایی‌که وقتی کلمات انگلیسی با تلفظ‌های عامیانه و فارسی گفته می‌شوند، بدیهی است که به‌جای شوت اوت از عبارت شات اوت استفاده کنیم و در درجۀ بعد، با مخفف‌کردن، آن را به شات تبدیل کنیم.

به‌هر‌حال، زمانی از اصطلاح شات‌کردن در اینستاگرام (Instagram Shoutout) استفاده می‌کنیم که یک حساب کاربری با منتشرکردن یک اسکرین‌شات به تبلیغ حساب کاربری خاصی می‌پردازد و با این کار، باعث افزایش فالوئر یا بینندگان آن حساب کاربری می‌شود.

شات‌کردن فقط در اینستاگرام وجود ندارد، بلکه اساساً در تمام پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؛ اما به دلیل زیرساخت این پلتفرم، در اینستاگرام بسیار رایج است.

۳ روش شات‌کردن در اینستاگرام

برای آموزش شات‌کردن در اینستاگرام، به هیچ دانش خاصی نیاز نیست. فقط باید از حساب کاربری شخص تبلیغ‌شونده یک اسکرین‌شات تهیه کنید و آن را در قالب یک پست یا استوری در صفحۀ خودتان منتشر کنید.

حالا که با طرز شات‌کردن در اینستاگرام آشنا شدید، بهتر است بدانید معمولاً افرادی که فالوئرهای زیادی دارند، از این روش به‌عنوان یکی از روش‌های درآمدزایی خود استفاده می‌کنند. در این حالت، ماجرا کمی جدی‌تر می‌شود؛ پس در ادامه به ۳ روش شات‌کردن در اینستاگرام دقت کنید.

انواع شاتکردن در اینستاگرام تا حدودی ماهیت‌های متفاوتی دارد؛ اما هدف اصلی همۀ آن‌ها یکی است و آن هم کمک به آگاهی از برند در اینستاگرام و درنتیجه افزایش فالوئر است.

  1. شات‌کردن روی پست: رایج‌ترین روش شات‌کردن بسیار ساده است. پست خود را مثل همیشه برای انتشار آماده می‌کنید، با این تفاوت که درکپشن پست از «follow @» استفاده می‌کنید. با این روش درواقع شما با تگ‌کردن صفحۀ مشتری، از دنبال‌کنندگان خود درخواست می‌کنید که از آن صفحه دیدن کرده و آن را دنبال کنند. با این روش تبلیغ، شما به افزایش آگاهی از برند و افزایش فالوئرهای آن صفحه کمک می‌کنید.
  2. اسکرین‌شات از صفحه: در این روش شما یک اسکرین‌شات از صفحۀ تبلیغ‌دهنده تهیه می‌کنید و با انتشار آن در صفحۀ خود، به تبلیغ آن‌ها می‌پردازید. البته این روش منسوخ شده و بازدهی بالایی ندارد؛ چراکه پستی نه‌چندان جذاب ایجاد شده و با بازخورد ضعیف فالوئرها مواجه می‌شود و درنتیجه آورده‌ای برای رشد صفحه به ‌وجود نمی‌آورد؛ در‌حالی‌که اگر یک تصویر گرافیکی یا عکسی جذاب برای جلب توجه افراد به اشتراک بگذارید، نتایج کاملاً متفاوتی را دریافت می‌کنید.
  3. شات در استوری: یکی از پرطرف‌دارترین روش‌های شات‌کردن در اینستاگرام، شات‌کردن در استوری است که بیشتر از شات‌کردن روی پست‌های فید رایج شده است. دلیل این محبوبیت در بین کاربران این است که استوری‌ها جذابیت و بازدید بیشتری دارند، فید شما را شلوغ نمی‌کنند و تبلیغ‌دهنده مجبور نیست پست‌های زیادی را دائماً منتشر کند.

در تمام روش‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، توافقی بین تبلیغ‌دهنده و تبلیغ‌کننده ایجاد می‌شود که در ازای پرداخت مبلغی خاص (و گاهی به همراه ارسال رایگان محصولات برای تبلیغ دهنده)، تبلیغ او به یکی از روش‌های شات‌کردن منتشر شود. به این ترتیب، شات‌کردن به یکی از روش‌های درآمدزایی برای صفحه تبدیل می‌شود.

S4S یعنی چه؟

S4S مخفف «Shoutout for Shoutout» و به‌معنای «شات در مقابل شات» است. شات متقابل زمانی امکان‌پذیر است که صفحۀ شما و فرد تبلیغ‌دهنده رقیب یکدیگر نیستید و از نظر تعداد فالوئر در یک سطح هستید. درS4S هر دو طرف صفحه بدون پرداخت هیچ مبلغی به یکدیگر شوت اوت می‌کنند و این برای هر دو طرف سودمند است.

کلام آخر

اگر شما هم فالوئرهای زیادی دارید، می‌توانید با شات‌کردن در اینستاگرام به کسب درآمد از صفحۀ خود بپردازید. البته توجه داشته باشید تبلیغاتی که در صفحۀ خود منتشر می‌کنید باید هم‌راستا با اهداف کلی صفحۀ شما باشد، در غیر این صورت باعث بی‌هویت‌شدن صفحه و ریزش زیاد فالوئرهایتان می‌شود.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار